IVF 2015 januari - februari
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
JAG ÖVERLEVDE ÄGGPLOCKET!!! Hade sån ångest flera dagar innan och drömde att jag skulle på en massa olika sätt men det gick bra!
Det var inte skönt, det var det inte. Men det gick. Fick ett suveränt bemötande och full förståelse att jag var rädd.
9 ägg väntar nu på att bli befruktade och imorgon får vi veta om det blir 2,3 eller 5 dagar. Spännande! Är 9 ägg en bra pott förresten?
JAG ÖVERLEVDE ÄGGPLOCKET!!! Hade sån ångest flera dagar innan och drömde att jag skulle på en massa olika sätt men det gick bra!
Det var inte skönt, det var det inte. Men det gick. Fick ett suveränt bemötande och full förståelse att jag var rädd.
9 ägg väntar nu på att bli befruktade och imorgon får vi veta om det blir 2,3 eller 5 dagar. Spännande! Är 9 ägg en bra pott förresten?
Hur många dagar är det normalt mellan äggplock och återinsättning?
Hur gör ni när ni åker iväg för IVF, sjukskriver ni er eller tar semesterdagar?
Hur många dagar är det normalt mellan äggplock och återinsättning?
Hur gör ni när ni åker iväg för IVF, sjukskriver ni er eller tar semesterdagar?
Tack gulliga ni!
Ja vår läkare i Falun var absolut nöjd med 9 men ni vet ju hur det, ALLT går att analysera
Nu sitter jag och mannen i bilen hem och har 37 mil framför oss. Långt att resa fram och tillbaka men faktiskt så är de här timmarna tillsammans så mysigt så det är värt det! Enda nackdelen är att sitta och skumpa i bil när man har ont...
Lycka till Niskan15! Det kommer säkert gå toppen! Ja lycka till alla andra oxå förstås! Nu är det inte långt kvar på den här behandlingen för många av oss.
smillan83>> Jag kommer nog ta och sjukskriva mig den veckan då det är äp och insättning(om allt går väl). får se hur sambon gör.
akelios>> det är en bit att åka, speciellt om man är lite öm/har ont som du säger. men vad gör man inte! vi har "bara" 10 mil till vårat, så ska inte klaga. håller tummarna för dig/er nu.
Tack gulliga ni!
Ja vår läkare i Falun var absolut nöjd med 9 men ni vet ju hur det, ALLT går att analysera
Nu sitter jag och mannen i bilen hem och har 37 mil framför oss. Långt att resa fram och tillbaka men faktiskt så är de här timmarna tillsammans så mysigt så det är värt det! Enda nackdelen är att sitta och skumpa i bil när man har ont...
Lycka till Niskan15! Det kommer säkert gå toppen! Ja lycka till alla andra oxå förstås! Nu är det inte långt kvar på den här behandlingen för många av oss.
Hej!
Fick igår veta att vi inte fick några ägg till frysen denna gången heller
Det fanns ett ägg av 6 som lyckades bli blastocyster men inte i tillräckligt bra skick för att frysas tyvärr.
Känns trist och nu har vi "bara" hoppet till det ägg som blev insatt.
Är öm i brösten (började igår) men vad jag förstått kan det vara en biverkning på lutinus. Hade dock inte ont i brösten sist förrän 5 dagar innan testdag som sen var positivt. Så hoppas verkligen att brösten är öma pga en graviditet och inte pga biverkningar.