• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Smillan83
    Längta skrev 2015-02-04 21:25:23 följande:

Hej. Hoppar in här. Jag och min sambo gör vår 3de ivf i umeå just nu.1a försöket gravid med missfall i v.6.

2a försöket blev d inga riktigt befruktade så d bkev inget återfört.

Nu igår var vi på äggplock och ska tillbaka imorgon flr återföring. Så vi hoppas på kanonägg nu och att allt går bra. Vi går i umeå.

Lycka till alla. :) kramar

Välkommen hit Längta :)

Håller tummarna för många befruktade ägg!

Jag å min man ska också göra IVFet i Umeå! Köar dit just nu!

Lite nyfiken på hur det är där, har ni blivit väl mottagna?

Fick ni köa länge till första besöket?
  • Längta
    Smillan83 skrev 2015-02-05 11:50:05 följande:

Välkommen hit Längta :)

Håller tummarna för många befruktade ägg!

Jag å min man ska också göra IVFet i Umeå! Köar dit just nu!

Lite nyfiken på hur det är där, har ni blivit väl mottagna?

Fick ni köa länge till första besöket?

Tack de e snart dax för återföring. Vi e ju från jämtland så bor på hotell när vi e här.

Vi har blivit så jätte bra bemött. Urgullig personal.

Vi gick hos en privat läkare oxh började med vår behandling första gången och fick tid där diekt när dom ttckte de såg ut att vara tid att fara.

Men vi fick missfall första fånen. Andra fick vi inget återfört så nu kör vi på tredje gången gillt ;)
  • ljungen78
    Kakan1976 skrev 2015-02-05 08:24:13 följande:

Detsamma!

Jag är nervös över att de som ev. ska frysa inte klarar att bli blastisar... Men hoppas verkligen det.

Jag håller med. Dag 3 idag efter äp idag, men vågar knappt ringa och kolla status. Pga risk för överstimulering får jag ju ingen återföring på dag 2 - måste vänta och se hur mitt mående utvecklas. Blir dag 5 alltså. Skitorolig att inget överlever till dess... :-/
  • GrukanGrace

Vi ska sätta tillbaka en upptinad bladtosyst. Vi fick uppdrag att kissa på äl stickor och så fort som den gav utslag så skulle vi ringa och 6 dagar efter det så skulle blasten tillbaka. Men så blev det en söndag. Då har de inte öppet.

Nu hade vi fått signal om att det kanske skulle gå att lösa ändå med att de kom in extra.

Men nu fick jag svar att 6,5 dagar också hår bra så vi ska dit på måndag.

Vet ni något?

• LadyMaria

Hej Pinglor!

Börjar bli riktigt otålig nu...
    Tidigare har jag alltid fått mens på RD 12 som är samma som 14 dagar efter ÄP/ÄL.
    Denna gången har jag en Blastocyst och är på RD 10, och det var 16 dagar ÄL (ostimulerad FET) Men grav testerna visar bara minus :(
    Officiell testdag är på måndag... men borde det inte ge ett svagt utslag nu om det är nått?!

Hur har det gått för er innan? har er mens kommit senare med Blasto?

• CB1982

Hej!

Jag har börjat få molande värk/smärta i magen och ryggen. Så jag är inställd på att det är mensen som är på väg nu.

Jag har inte känt det så här mer än vid missfall tidigare så känner mig nere.

Jag tror inte längre på något positivt resultat men trots det har jag en liten gnutta hopp kvar om så väldigt liten.

• Linda8110
    LadyMaria skrev 2015-02-05 14:14:02 följande:

Hej Pinglor!

Börjar bli riktigt otålig nu...
    Tidigare har jag alltid fått mens på RD 12 som är samma som 14 dagar efter ÄP/ÄL.
    Denna gången har jag en Blastocyst och är på RD 10, och det var 16 dagar ÄL (ostimulerad FET) Men grav testerna visar bara minus :(
    Officiell testdag är på måndag... men borde det inte ge ett svagt utslag nu om det är nått?!

Hur har det gått för er innan? har er mens kommit senare med Blasto?

Aldrig testat blasto men förmodligen av det jag lärt mig så borde det visa positivt nu om du var gravid. Mensen kommer säkert snart. Blir ju sen ibland när man går och väntar på den... Hoppas ändå att ett stort plus visar sig på måndag :)
  • maka011
    LadyMaria skrev 2015-02-03 10:07:28 följande:
    Näe.... Sa dem något om varför de andra inte klarade vägen? Riktigt jobbigt.... I min första ivf fick vi inte en enda till frysen. Hur många försök har du/ni gjort?
    Kram
    CB1982 skrev 2015-02-03 10:15:23 följande:
    Vi hade också 17 ägg sist där alla först såg jätte bra ut men blev ändå inte något till frysen så förstår din besvikelse. Men ett är bättre än inga och kanske räcker det till ev ett nytt försök om det inte skulle gå nu? Annars till ett syskon försök.
    De hade slutat dela sig och några var för fragmenterade för att överleva frysning. Att sätta in något av nu var inget alternativ då jag är överstimulerad och mår dåligt som det är. Hade hamnat på sjukhus.
    Så vi har det här endaste ägget. Fäster inte det måste vi börja om. :(
    1 ½ försök. Fick avbryta det förra pga dålig respons och oväntad blödning.

• maka011
    Kakan1976 skrev 2015-02-03 15:31:24 följande:

ÄP idag. Fick ut 12 ägg vilket är det bästa resultatet vi fått någonsin! Hade det dock krångligt med spermaprovet vilket innebar att min sambo fick göra om det. Inte helt lätt under press men det gick bra och prov nummer två såg mkt bättre ut.

Nu håller vi tummarna för att så många som möjligt blir bekräftade och bra. Ett steg i taget...

Strongt gjort av sambon. Inte alla som fixar att "ladda om". Och dessutom under press.
  • maka011
    ljungen78 skrev 2015-02-04 15:14:30 följande:

Hoppar in här också - man kan ju inte få för mycket ält-utrymme i den här situationen Gjorde äggplock i måndags efter korta protokollet och fick igår veta att 17 av 21 var befruktade (3 omogna). Tänker inte ta reda på mer förrän fredag, dvs dagen innan eventuell återföring. Mycket  kan ju hända till dess, men jag tänker glädja mig åt detta fram till dess - det är sällan man bara kan finnas i en klänsla i den här situationen...

Pga risk för överstimulering är det heller inte säkert att det blir ngt överhuvudtaget på lördag, beror på hur jag mår. Om risken kvarstår blir det nedfrysning av allt och frysåterföring i nästa cykel. Hoppas sååååå på återföring på lördag! Jag är sjukt öm i magen när jag trycker på den eller rör mig. Och svullen. Ngn som har koll på hur det SKA kännas...?  

Jag är överstimulerad. "Måttligt" som det står på sjukintyget. Har som dig. Ont vid tryck på magen och när jag rör mig. Klarar bara att vara uppe och gå korta stunder, sen gör det för ont.
    Det börjar släppa undan för undan. Nu fixar jag toalettbesöken ordentligt åtminstone.
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari