• Anonym (Snåla bonusmamman?)

Är vi "snåla" med julklappar till sambons barn?

Jag är hemma och är föräldraledig just nu och tar endast ut 3 dagar i veckan så våran ekonomi är på minimum i år. Sambon har två äldre barn och sen har vi tillsammans två barn. 

Jag tycker det räcker med ett par hörlurar och en varsin mobil laddare (så jag får ha mina saker ifred) till sambons barn i år samt lite pengar. Tror ni en 9åring och en 12 åring skulle uppskatta det. Dom har det mesta redan.

• Svar på tråden Är vi "snåla" med julklappar till sambons barn?
  • förslag

Beror på. Vad får era gemensamma? Om det är prisklassen på allas julklappar så är det absolut okej även om det kanske är mindre än vad medeltalet ger (gissar jag). Får de andra för väldigt mycket mer är det snålt. Får bonusarna alla julklappar av både mamma och pappa, samt av båda släkterna (och ev. bonussläkter) vid samma tillfälle så tycker jag det är okej att man ger dem lite mindre då bioföräldrarna isf på sätt och vis ger "gemensamt" även om de köpt sakerna skilt. Firar bonusarna med helt separata julklappsutdelningar tycker jag det bör vara mer jämnt med de yngre.

förslag skrev 2014-12-17 11:37:08 följande:

Beror på. Vad får era gemensamma? Om det är prisklassen på allas julklappar så är det absolut okej även om det kanske är mindre än vad medeltalet ger (gissar jag). Får de andra för väldigt mycket mer är det snålt. Får bonusarna alla julklappar av både mamma och pappa, samt av båda släkterna (och ev. bonussläkter) vid samma tillfälle så tycker jag det är okej att man ger dem lite mindre då bioföräldrarna isf på sätt och vis ger "gemensamt" även om de köpt sakerna skilt. Firar bonusarna med helt separata julklappsutdelningar tycker jag det bör vara mer jämnt med de yngre.

Den yngsta är bara 8 månader så ska bara köpa en liten bebisleksak till honom och kläder. 3 åringen får en radiostrydbil som jag köpte i höstat på halva reapriset (men de vet ju såklart inte stora barnen om), en Halvan bok och lite kläder..
  • förslag

Då tycker jag det låter bra (förutsatt att det inte är de absolut billigaste skithörlurarna som går sönder direkt).

• yodi

snålt skulle jag inte säga, däremot så känns det väldigt fantasilöst och en smula tråkigt.

• Anonym (-)

Du behöver väl inte ge för mer, men pappan borde göra det.

förslag skrev 2014-12-17 11:48:36 följande:

Då tycker jag det låter bra (förutsatt att det inte är de absolut billigaste skithörlurarna som går sönder direkt).

Beställde från Fyndiq har ingen erfarenhet av dom men det ser ut och vara ungefär lika hörlurar som man får med sin iphone. 
    yodi skrev 2014-12-17 11:49:19 följande:

snålt skulle jag inte säga, däremot så känns det väldigt fantasilöst och en smula tråkigt.

mm jag kan delvis hålla med men vet inte vad vi ska ge annars då dom redan har allt. 
    Anonym (-) skrev 2014-12-17 11:51:48 följande:

Vadå? Ska jag ge något och sen även sambon? 

Är det även tråkigt med kläder?

Anonym (-) skrev 2014-12-17 11:51:48 följande:

Sen har inte sambon nå mer pengar än mig heller 
Svar på tråden Är vi "snåla" med julklappar till sambons barn?