Har mitt barn platt huvud?
tycker du det?
tycker du det?
Har någon påpekat att ditt barn har platt huvud? Det är jättesvårt att se men kanske att det är lite, lite platt precis mitt bak.
Jag har fått lära mig att man ska låta barnen ligga mycket på mage och variera sida de ligger på så att de inte trycker på samma ställe på skallen hela tiden.
Alla barn är olika, det mesta växer till sig med åren för de flesta.
Ja, det är lite platt, men så är det väl på de flesta barn och det brukar fixa till sig. Båda mina såg ut så under en period, men det är inte så farligt tycker jag, man får bara se till att det inte blir ryggläge hela tiden!
Har någon påpekat att ditt barn har platt huvud? Det är jättesvårt att se men kanske att det är lite, lite platt precis mitt bak.
Jag har fått lära mig att man ska låta barnen ligga mycket på mage och variera sida de ligger på så att de inte trycker på samma ställe på skallen hela tiden.
Vet inte hur rörligt ditt barn är, men kan kanske delta baby sidokudde funka? Är som två block vid mage och rygg, dessa ska få barnet att ligga kvar på sida utan att tippa bak på rygg igen.
Tycker inte att det är platthuvud. Vet ej hur ofta barnet ligger just med huvudet ner men man kan ju ändra till höger och vänster också!
Ja det ä platt
Som många andra nämnt i sina inlägg så variera med liggandet för din bebis, puffra upp med kuddar på sidan så som du vill att ditt barn ska ligga, och titta in ofta till barnet.
Lycka till
Vi har burit våra barn i sjal. Då slipper man mycket tryck mot huvudet förutom under nattsömnen. Hur gammalt och hur stadig i nacken är barnet? Bumbo?
Efter 6 mån är det i stort sett försent att rätta till så ju tidigare desto bättre. Prova stt lägg bebisen på mage i ditt knä, det gillade min dotter. Vi hade också en sidokudde för att avlasta den sidan hon oftast låg på.