• Grus grus

    Roliga citat från er sovande livspartner!

    Tråden med roliga citat av barn är ju ursöt, men visst skrattar vi också glatt åt vår livspartners pratande i sömnen?

    Så nu kan vi samla alla roligheter här!


    Mamma, kvinna, förskollärare, genuspedagog
  • Svar på tråden Roliga citat från er sovande livspartner!
  • Grus grus

    Jag kan börja:

    min sambo satte sig upp med ett ryck och jag frågade sömnigt om nåt var fel?

    - It just feels wrong parking on the wrong side of the road. Svarade min helsvenska sambo.


    Mamma, kvinna, förskollärare, genuspedagog
  • Momalicious

    Haha har mängder, min man pratar gärna i sömnen. Men senast så sa han "men var är osten?! Jag ställde ju den här. Har nån ätit upp hela hushållsosten?! Måste vara katterna.". Haha. Höll på att dö.

  • Jag är bara jag

    "Vem har släppt ut hunden?! Vem öppnade grinden?! Fattar de inte att då rymmer ju hunden!" Vilken hund,vi har ingen ö.h.t!

  • Anonym (kaoz)

    Sambon har jättesvårt att vakna när han väl har somnat så när jag försöker väcka honom så försöker han komma på anledningar till att få sova vidare (I sömnen såklart så det är inget han minns senare) , 

    Sov på soffan vid tvn förut . -Dags att vakna nu !  -men då måste ja ju in i tvn.....    -Va?   -Neee men dom folken som är iiiii teveeeeeen....   

    haha? xD

  • LindaJohanna

    Sambon sätter sig upp med ett ryck mitt i natten.

    -Var är katten? Jag hör den! Var är den?

    -Men vi har ju ingen katt, du drömmer bara.

    -Inte? Då var det nog en bäver! God morgon, god middag, god kväll!

    Sen lade han sig ner och sov medan jag höll på att dö av skratt.

  • Jayt

    När våran dotter var nyfödd vaknade hon på natten och då säger jag, hej älskling, är du hungrig? Till dottern alltså.

    Varpå sambon svarar, nej, det åskar ute.

    En annan händelse runt samma tid, dottern var svår att söva om en tidigt morgon så jag väckte sambon och frågade om han inte kunde bära in vaggan (hon föddes med snitt så jag fick inte bära tungt) Fick ett mm till svar. Några minuter senare frågar jag igen, kunde du göra det?

    Mm, var det Expressen du ville ha?

    Hahaha what??

    Vi hade inte sovit mycket på nätterna så han var nog väldigt trött

  • Anonym (Christa)

    Sambon: "Vingel, vingel, vingel, åh satan, tan'bara, tan'bara".

  • enussune

    Haha oj va ja skrattar till alla kommentarer!! Haha

  • yodi

    sambon jobbade då på ett callcenter företag som bla hade hand om att boka in bilar till besiktningen.

    vaknar en natt av att sambon har stulit min kudde, väcker honom och ber om kudden och får då frågan " var vill du besikta den?"

    han låg ytterst i sängen när telefonen ringer, knuffar till honom och ber honom svara och får svaret visst måste bara sätta i gång google först, varvid han yrvaket trillar ur sängen och startar datorn för att kunna svara i telefonen. 

Svar på tråden Roliga citat från er sovande livspartner!