natural cycles app? någon som testat?
är det någon som har testat appen och vet hur bra den är? jag har läst mycket om den på blondinbellas blogg och på andra bloggar, men skulle vilja höra från nån icke kändis =) anyone?
är det någon som har testat appen och vet hur bra den är? jag har läst mycket om den på blondinbellas blogg och på andra bloggar, men skulle vilja höra från nån icke kändis =) anyone?
Pillertanten: jodå, tempen håller sig numer mellan 35,60-35,85 ungefär. Ska testa ÄL-stickorna på tisdag så får vi väl se. äl ska vara den 13:e enligt appen men det är väl en estimering. Men där omkring iaf. Återkommer!
Då var första dagen för ÄL-test! Negativt. Men det var ingen chock för jag känner inte av något och jag brukar ha rätt ont. Kan tom känna när ägget släpper ibland. Illamående, flytningar.. Vi får se kommande dagar. hur går det för er andra?
Okej, Har gjort ÄL-test tre dagar nu: fortfarande negativt. Fortfarande inga tecken på att ÄL är påväg, men jag väntar mig inte att den kommer förrän i helgen ändå. Enligt NC ska den komma imorgon. Vi får väl se!
Något jag har märkt den här veckan är iaf att min temp stiger med 0,5 grader ungefär när jag får lite mer sömn. Brukar sova 4-5h/natt och nu har jag sovit ca 7h/natt. Värt att ha i åtanke. Lite osäker på om jag ska logga tempen ändå eller inte? Appen säger att man ska inaktivera de dagar då man tempat vid bakfylla eller sjukdom pga att tempen kan öka då..
Något jag har märkt den här veckan är iaf att min temp stiger med 0,5 grader ungefär när jag får lite mer sömn. Brukar sova 4-5h/natt och nu har jag sovit ca 7h/natt. Värt att ha i åtanke. Lite osäker på om jag ska logga tempen ändå eller inte? Appen säger att man ska inaktivera de dagar då man tempat vid bakfylla eller sjukdom pga att tempen kan öka då..
Baobab: ja jag fick ett mail av NC dör de skrev att om jag sover mer än ex 2h än vad jag brukar så påverkar det tempen, oftast uppåt. Det är samma med rumstemp. Svårt för mig att reglera då jag jobbar i olika tidszoner och således bor i olika rum liksom.
Nå väl, det är väl inte det som bekymrar mig mest utan att ÄL ännu inte har infunnit sig. Testen Vidar negativt trots känningar och jag är nu inne på dag 19 efter första mensdag.
Tänk om jag har inbillat mig att jag har haft koll? Tänk om jag inte ens har ägglossning...
Trodde aldrig att natural cycles skulle fungera men jag gav det ett försök. Fick bara rött första 1 och en halv månader och jag tappade nästan hoppet, jag kan likväl använda kondom?! Men helt plötsligt, hittades min ägglossning och nu NJUTER jag av mina gröna dagar ;) vilken smart lösning, ska också köpa LH test, brukar få runt 10 röda dagar, men vill minska till det minsta man kan få ;)
Suck, pust och stön alltså..
Enbart röda dagar, ingen ägglossning och nu ingen mens heller (BIM +8).
Mensen har aldrig varit sen och gravidtest negativt. Inga andra symptom heller förutom att jag har haft ont i ländryggen i typ 10 dagar men det känns mer som att jag har överansträngt mig än som mensvärk. Däremot har jag haft ont både i livmodern och äggstockarna kortare stunder ibland..
Det är kanske läge att boka tid hos BM..
JAG VILL HA GRÖNA DAGAR NU! Haha.
Gröna dagar kommer tro mig ;)
Lär krävas ägglossning och mens för det är jag rädd...
Nama, jag tycker att du ska gå till en gynekolog. Säkert ingen fara, men om cykeln plötsligt ändras kan det vara bra att kolla upp! Man kan ha månader utan ÄL, kanske är det vad som händer dig just nu.. Håller det i sig skulle jag boka tid.
Har själv precis börjat med NC, är också inne i "röda-dagar-fasen", hoppas det löser sig snart :) vågar inte lita på den än!
Lycka till!