• Äldre 19 Dec 15:11
    193329 visningar
    55 svar
    55
    193329

    natural cycles app? någon som testat?

    är det någon som har testat appen och vet hur bra den är? jag har läst mycket om den på blondinbellas blogg och på andra bloggar, men skulle vilja höra från nån icke kändis =) anyone?

  • Svar på tråden natural cycles app? någon som testat?
  • Äldre 31 Mar 19:50
    #42
    Hej igen alla! 

    Nu är April är det tänkt att jag och min sambo ska starta bebisverkstan! Underbart och spännande :) Men vad som är ännu mer spännande är min temp den här månaden. Har inte försökt bli gravid eftersom vi skulle börja i april men börjar ana att det kanske är så... 1 mån för tidigt haha. Är säker på att jag hade ÄL pga smärta och positivt test etc. Vet inte hur man bifogar bild men tidigare tempkurvor efter ÄL har varit bergochdalbana. Den här gången är den lägre än vanligt men väääldigt jämn kurva uppåt. Plus imorse fick jag en ökning på 0,1!! Är på ÄL+7 och BIM om 1 vecka. Det som gör detta ännu mer misstänksamt är att jag fick sjukligt ont i brösten ÄL+4 och detta har håller i sig sen dess. Igår kände jag mensvärk men det kan också vara inbillning. 

    Vad tror ni?!  Förvånad BIM 7/4 
  • Äldre 1 Jul 16:34
    #43

    Hoppar in i tråden och vill höja ett varningens finger för att använda NC som preventiv metod. Jag blev gravid efter 8 månaders användning på en grön dag.

    Är väldigt besviken då jag var så himla glad när jag upptäckte metoden. Nu vågar jag inte använda den mer och kan definitivt inte rekommendera den vidare längre :( :(

  • Äldre 20 Aug 20:46
    #44

    Funkade perfekt i nio månader. Sen kom ägglossningen nästan en vecka för tidigt, och jag blev oplanerat gravid.

  • Äldre 17 Mar 22:42
    #45

    Om någon är sugen så har jag faktiskt rabatt på NC via denna länk. naturalcycles.us8.list-manage.com/track/click&id=e9fba3cda2&e=09fef08884

    I Övrigt rekommenderar jag NC starkt, fungerar hur bra som helst.

  • Anonym (Spänn­ande)
    Äldre 18 Mar 07:16
    #46
    pangsippan skrev 2015-08-24 19:57:57 följande:

    Jag har en blogg pangsippan (pangsippan.wordpress.com/) där jag skriver om mina erfarenheter av NaturalCycles. Har haft det i lite mer än ett halvår. 


    Spännande blogg med både teologi och preventivmetoder!
  • Anonym (rabat­tkod)
    Äldre 16 Jul 19:55
    #47

    Jag är nöjd med NC. För er som vill testa har jag en rabattkod på 20%, OBS begränsat antal, tryck på länken https://app.naturalcycles.com/?webSignup=1&refId=5c815bd38a5d464085f92608416d508a&refCode=referralid20#/reg-reg

  • Äldre 28 Jul 14:29
    #48

    En ny rabattlänk om någon behöver, 20% på en årsprenumeration inklusive termometer:


    www.naturalcycles.com/signup/secret&referral=639bde95c24445d19c82a70e1a97f047


    Instämmer i varningarna som hörts här i tråden. Har funkat bra för mig i 8 månader, men skulle inte rekommendera någon att lita blint på NC's gröna dagar. 

  • Anonym (sexy)
    Äldre 26 Aug 23:25
    #49

    Jag och tjejen körde med sk säkra perioder samma sak fast utan app hon mätte temp och räknade dagar själv fast hon la till några extra säkerhets dagar i bördan och slutet av de gröna dagarna.
    På säkerhets dagarna körde vi oskyddat men jag avbröt innan jag fick utlösning.
    Fungerade hur bra som helst .

  • Anonym (Petra­)
    Tue 12 Nov 2019 22:26
    #50

    Ny rabattkod 20% på årsprenumeration

    signup.naturalcycles.com/sv-SE/signup/secret&referral=4361e46c080648adb6f321d48731538f

  • Tue 6 Jul 2021 23:05
    #51

    Jag gick över från p-piller till NC i november 2020 och för mig har övergången funkat väldigt bra. Känner nu min kropp innan och utan och varje månad ser jag en tydlig trend på vad som sker i kroppen.. känns väldigt tryggt.

    Jag är jättenöjd med min övergång till NC. Jag har en rabattkod om någon vill använda, då får ni 20% på en prenumeration och då ingår en gratis termometer. Jag rekommenderar er verkligen att testa!

    signup.naturalcycles.com/sv-SE/signup/secret&referral=ezij1gf3uxoe8fro

  • Fri 7 Jan 2022 09:43
    #52

    Hej!

    Jag har använt Natural Cycles i ca ett år och är så himla nöjd! Jag tycker man får en helt ny förståelse för sin kropp och menscykeln och tycker att det känns väldigt säkert så fort man förstår hur man fungerar. Det är bara några få dagar per månad man behöver använda skydd om man inte önskar att bli gravid. Och så skönt att slippa alla obehagliga biverkningar från hormonstörande preventivmedel.

    Om nån vill testa Natural Cycles med 20% rabatt och 200 kr presentkort på Amazon har jag en kod här:

    https://signup.naturalcycles.com/sv-SE/signup/secret?code=referralid20&referral=yzdj9n94px05xofu 

  • Anonym (Inget hi-tec­h)
    Fri 25 Mar 2022 02:59
    #53

    Måste man ha en app för att ha koll på sin egna cykel?

    Jag gör så att jag skriver ned eller kommer ihåg vilken datum jag fick mens. Sedan räknar jag 26 dagar framåt, då vet jag att nästa ska komma.

    Har nu köpt storpack ÄL-tester billigt från nätet och håller på att kartlägga när exakt stegringen sker. Missade den lite Sist eftersom jag glömde ta ett test efter första testdagen (Hade inte ÄL då). tog nästa 1,5 dagar efter och då var båda strecken lika starka, nästa dag var det ljusare än kontrolstrecket igen - så nu vet jag UNGEFÄR när jag verkligen ska testa frekvent. gärna typ förmiddagen och kväll (minst) för att se EXAKT stegring. detta i några cykler framöver.

    tror detta är lite säkrare än en app som bara beräknar utifrån dagar där ÄL alltid sker mitt i cykeln. Genomsnittet kanske säger det, men individuellt Kan det nog variera ganska mycket.

    kostar ju inte så mycket med ÄL-tester fr tex Trstlagret. Och när det väl är kartlagt (efter kanske 3-4 cykler för att verkligen vara såker) så behöver man ju inte testa mer. Bara ha koll på datum för senaste mens och det datum man hamnar när man vet hur lång lutealfas man har 
     

  • Anonym (NC-an­vändar­e)
    Sun 18 Sep 2022 23:52
    #54

    Enbart ägglossningstester bekräftar inte att ägglossning skett. ÄL-tester visar bara på att LHhalten är tillräckligt hög för att kroppen kan komma att släppa ett ägg, men det är inte en garanti. Du kan alltså ha flera positiva ÄLtester under en cykel fram tills du ägglossnar. Tar du däremot tempen så kan du bekräfta om ägget har släppts genom temphöjningen som sker. Efter den vetskapen går jag inte ifrån NC, speciellt eftersom jag har oregelbundna cykler.


    Har en ny rabattkod för den som önskar {#emotions_dlg.flower}


    https://www.naturalcycles.com/sv/refer-a-friend?name=U2FubmE=&code=referralid20&referral=1anj9ahivr97a130

  • Anonym (Inget hi-tec­h)
    Fri 7 Oct 2022 14:54
    #55
    Anonym (sexy) skrev 2018-08-26 23:25:13 följande:

    Jag och tjejen körde med sk säkra perioder samma sak fast utan app hon mätte temp och räknade dagar själv fast hon la till några extra säkerhets dagar i bördan och slutet av de gröna dagarna.
    På säkerhets dagarna körde vi oskyddat men jag avbröt innan jag fick utlösning.
    Fungerade hur bra som helst .


    Eller hur.. allt som behövs är en almanacka (eller i telefonen om man vill) och, som du föreslår en vanlig febertermometer. Eller som jag har gjort, köpt billiga ägglossningstester i storpack på nätet för att regelbundet kunna kartlägga hur min cykel ser ut. Markera sedan dagarna själv med hi light-penna, eller via telefonens almanacka. Gud, varför slösa pengar på årsprenumerationer osv. Tänk om det tar slut och man inte är sexuellt aktiv längre?

    ni som blivit gravida trots NC/säkra perioder. Får man fråga er om ni låtit killen komma i er? med avbrutet sex kommer man ju ändå ganska långt. är 35 bast och har aldrig blivit gravid av avbrutet sex. Aldrig använt någon annan preventivmetod!

    Och ärligt talat, hade känt mig väldigt obekväm i att en apptillverkare lagrar info om min menscykel! eller som när jag uppdaterade iOS och funktionen Hälsa dök upp. För kvinnor kommer det upp något om att fylla i saker om sin menscykeln, t ex cykellängd, antal dagar, preventivmedel (alltså vilket). Sedan får man upp en notifikation typ 3 dagars innan ?Snart får du mens! Mvh Apple?. VAD ska de med MIN information till?!
Svar på tråden natural cycles app? någon som testat?