• Blixt3

BF september 2015!

Jag plussade i onsdags förra veckan :) beräknad BF är 28 sept. Jag o sambon är så glada! Känner molvärl i magen samt ömma bröst. Annars inga biverkningar än så länge.

Var på inslrovning hos barnmorskan idag. Ser verkligen fram emot när risken för missfall minskar..

• Blixt3
    Emeralda skrev 2015-01-22 19:06:44 följande:

Jag har inte varit nojig alls (nästan iaf..) vid mina två tidigare graviditeter men nu känner jag att jag oroar mig massor för att nåt ska gå fel. Mest för att jag inte alls känner mig gravid! Jag mår inte illa, brösten gör iof ont men inte mer än vad de gör innan mens och växtvärken i magen har försvunnit. Men jag är iof bara i 4+5 så alla graviditetsbesvär hinner väl komma antar jag. Men någon slags "bekräftelse" på att jag ÄR gravid hade varit lite småkul. Jag förstår de som grav.testar sig gång på gång nu faktiskt XD

Jag känner exaky samma sak som du. Inga grav.symptom mer än lite ömma bröst. Skille också vilja känns något mer! Känner mig inte alls gravid.. Tror kag gjorde 5-6 test innan jag kunde tro att det verkligen var ett plus! Är i 4+
  • Blixt3

Är i 4+2 ska detstå:)

När brukar illamående och sådant märkas av?

• Blixt3
    Emeralda skrev 2015-01-22 19:24:38 följande:

Jag minns inte när det började med illamåendet för mig vid mina två andra graviditeter. Jag minns bara att jag mådde illa dygnet runt hur länge som helst och tänkte att om jag någonsin får för mig att bli gravid igen får nån se till att prata riktigt allvar med mig, haha.

Men i gravid-appen jag har på telen verkar det som att illamåendet brukar komma smygande runt v5-6. Så vi får väl se, om nån vecka förbannar vi väl att vi önskade oss lite graviditetssymtom ;)

Haha då får vi vänta med spänning nu 1-2 veckor! Lite symptom hade varit roligt. Men hoppas inte på för mycket illamående :/ vi får väl äta upp vår önskan om symptom senare ???? BF blir troligtvis den 28:e september. Ska gifta oss den 6/6 i år ???? hoppas på lagom stor mage så klänningen passar!
  • Blixt3

Imorgon är det äntligen dags för en ny gravidvecka:) är i v 5 (4+6) idag. Känns som tiden går så långsamt! Hur mår ni andra som är ungefär på samma dag som jag? Jag har ömma bröst och har börjat bli väldigt trött, sover gärna 9-10h per natt just nu och är väldigt trött på kvällarna. Annars inga andra symptom än så länge.

• Blixt3
    PW58 skrev 2015-01-26 14:33:58 följande:

Jag är i 5+1 och det enda jag känner av just nu är tröttheten, men annars är det rätt chill:)

Då är vi beräknad till nästan samma dag:) 28/9 ska bebisen titta ut om det går som det ska. Första barnet så allt är nytt för mig o sambon. Men det är så spännande! Väntar på nästa sympom med spänning!
  • Blixt3
    Thelma88 skrev 2015-01-26 16:24:25 följande:

Beräknad samma dag som du! (enligt appen då vill säga!)

Hittills känner jag mig svag och orkeslös, har mycket magknip speciellt efter måltid, kan inte äta så mycket åt gången och mycket ömma bröst, speciellt på kvällen :)

Och just det, kaffe smakar numer skit ;)

Älskar alla symtom och blir glad ju fler jag får, då känns det på riktigt ju!:)

Hur känner du själv det?

Vad roligt att vi är beräknade till samma dag!:) jag har inga problem med magen, utan endast ömma bröst och trötthet på kvällarna. Försöker äta nyttigt o träna som vanligt, har häst så det är fullt upp.

Ska bli spännande med ny vecka imorgon:)

Hoppas att bebis ska klara sig så jag slipper MF. Är lite orolig för det. Hur känner du för det?
  • Blixt3
    Thelma88 skrev 2015-01-26 19:18:31 följande:

Eller hur, alla här skulle ha så tidigt i september så jag kände mig lite utanför där ett tag ;)

Oj, orkar du med lika mycket som innan med hästen och så? Jag brukade träna 5 dagar i veckan innan, men nu har det hastigt reducerats kan jag ju säga haha;)

Det är liksom inte kul att gå dit och sen flåsar man efter 2 minuter och orkar inte lyfta någonting :(

Jag är superorolig för MF, vågar inte tro på att detta är sant och tror att jag ska få missfall varje dag- mest för att jag inte tror på att jag kan ha sån tur i livet :):)

Hoppas det går över efter hand som veckorna går... Idag fick jag panik för att jag mådde "för bra" till exempel ;)

Än så länge går det bra att rida o jobba i stallet som vanligt, men får väl se hur länge det håller i! Är ju lite mindre ridning nu pga väder, snö, is o kallt här.

Kunde ana lite illamående nu ikväll, undra om det är ett symptom eller bara något annat kroppen håller på med?!

Dags o sova nu, hade sovmorgon idag så idag har jag hållt mig vaken hela kvällen :)
  • Blixt3
    MaCeLu skrev 2015-01-27 07:46:09 följande:

Godmorgon!

Vad roligt att det dyker in lite fler med senare BF.

Är ju själv beräknad 27/9 enl ÄL!

Själv är jag tröttare än tröttast. Snark!

En del illamående har svept förbi, men inte stannat längre stunder. Brösten ömmar och det drar och spänner en del i livmodern!

Kul med hästfolk också. Jag har ju med häst (4 st) och planerar rida så länge som möjligt!

Vad kul med ännu en hästtjej :) hur har du planerat lösa motioneringen av hästarna när du inte kan rid längre? Detta är ett stort dilemma för mig, är inte mycket för medryttare. Ny vecka idag, v6(5+0) :)

Inget illamående nu på morgonen, så hoppas det var något annat som spökade igår!
  • Blixt3

Så tråkigt att ni mår så dåligt! Hoppas allt ska gå bra:)

Är det ingen som mår bra just nu? På tisdag går jag in i ny vecka, behöver höra lite positiva tankar här (v7), har haft hemska godiscravings hela veckan och börjat få lite mer illamående.

Svar på tråden BF september 2015!