• Blixt3

BF september 2015!

Jag känner lika dant! Mår mycket bättre än jag trodde, bara trött och ömma, svullna bröst:) lite illamående, men inte kräkts. Så man går bara o väntar på att man ska må dåligt! Berättade för ett par kompisar nu i helgen, de blev så glada! Längtar till vi ska berätta för familjen, vänner o kollegor. När har ni tänkt berätta?

• Blixt3

Är bara de två kompisarna som vet, ljög att jag hade magkatarr först, så jag kunde inte dricka alkohol haha. Men sen berättade vi.. Fast har tänkt vänta till v 12 attgå ut med det.

Har fått frågan på jobb också, man är gravid men låtsas som ingenting!!

• Blixt3

Oj vad mitt humör är dåligt idag, får inte gå utan mat för länge! Någon mer som har det lika dant? Är även mer hungrig än vanligt, inte lätt att hålla sig mätt när man är van att äta på andra tider för att det ska funka!

• Blixt3

Ny vecka idag :) gick in i v 7 idag. Ett ständigt illamående har infallit nu, inga kräkningar dock som tur är. Tanken på mat gör det inte bättre :/ är mer hungrig än vanligt! Äter ni folsyratillskott? Jag tar en tablett om dagen, folsyra med B12 tror jag detär. Man kanske skulle köpa multivitamin?

• Blixt3
    Thelma88 skrev 2015-02-03 13:38:09 följande:

Jag blödde igår, rött färskt blod.. BM gav mig inte så mycket tröst, sa att det kunde vara missfall men att man inte kunde veta än..

Men har inte blött mer nu på 24 timmar, så håller tummarna att det inte var något.. :/

Håller tummarna att allt ska gå bra och att bebisen vill hålla sig kvar!
  • Blixt3

Åh, jag är konstant hungrig! I natt blev det en banan vid halv tre. Måste småäta lite varje timme för att klara mig :/ hur får man ett så tidigt ultraljud? Är det något man själv kan boka?

• Blixt3

Då har man lyckats "lura" ytterligare ett par kompisar som varit på middag hos oss ikväll:) har druckit både piggelindrink och razz+sprite (tror kompisarna iaf) inga misstankar. V6+4 idag tiden går så långsamt! Konstant hungrig, samtidigt illamående. Inte kräkts alls än... Kanske slipper det? *hoppas*

• Blixt3

Ny vecka idag;) så roligt varje gång! V8 idag (7+0) har känts lite mindre symptom igår o idag, hoppas inget är fel! Är ju lite orolig för missfall.. Någon annan som har trög mage? Tips mottages tacksamt på en lösning!

• Blixt3
    beetroots skrev 2015-02-10 15:40:59 följande:

Njut medans dom försvinner! Tror inte du behöver oroa dig :) mina symtom försvann i vecka åtta och nu i vecka nio så kan jag knappt lämna lägenheten utan att kräkas! Brösten känna de som om någon försöker dra av med en tång haha!

Vad bra!:) brösten känns inte särskilt ömma längre och inget illamående direkt. Kanske kommer dubbelt upp nästa vecka då haha :/ däremot är hungern ovanligt stor som tidigare, är ingen storätare i normala fall men nu är jag vrålhungrig flera gånger om dagen! Jobbigt med fasta lunchtider på jobb, får ha vindruvor och knäckebröd för att överleva till kl 12:)
  • Blixt3

för min del dröjer ultraljudet ett tag, är i 9 (8+2) idag. Så kul att vissa här redan varit o fått se sin lilla bebis!:) Ska till barnmorskan på måndag för första riktiga mötet:) ni som varit på det, vad är det man gör? Urinprov, blodprov o sådant? :)

• Blixt3

Idag blev det dubbelsiffrigt :) v10 idag och igår var vi på första mötet med BM. Tog blodprov och urinprov. Tur man inte är stickrädd då mitt kärl sprack.. Så fick ta ett nytt rör i andra armen. Allt gick bra, ska berätta för familjen 7 mars, går in i v 12 någon dag efter. Vilken vecka har ni tänkt berätta?

• Blixt3

Vacker bebis:) grattis! Jag har 23 dagar kvar till BF. Känns som en evighet!

• Blixt3

Ingen bebis här heller än, v 39 (38+0) imorgon. Känns inte som något är på G heller... Lite sammandragningar då o då men annars rätt lugnt. Ni som fått barn, blev ni förvarnade eller det bara kom?

• Blixt3

Igår 01.19 kom vår pojk till världen. Det gick fort, vattnet gick strax efter 17 värkarna kom igång snabbt. 8 h senare var han här <3 drygt 3500g g tung o 51 cn lång.

Svar på tråden BF september 2015!