• Cessely

BF september 2015!

Hej :)

Hoppas in här!

Plussade i dag BIM-2 Skrattande Trodde verkligen inte det då vi hade sex 5 - 6 dagar INNAN äl. GALET! Men glad så klart! BF blir alltså 19/9 enligt FL:s uträknare.

• Cessely
    mami0912 skrev 2015-01-06 14:54:30 följande:

Tack för grattishälsningarna :)

Hur mår ni?

Jag har rätt mycket molvärk, vet inte om det känns mer nu för att det är mitt tredje barn?! Svagt illamående till och från, inte så överdrivit trött än. Sen ömma bröst :)

Vill bara att dessa första veckorna ska gå snabbt är i v 4+2 :)

Samma här, 3:e barnet och jag har med kraftig mensvärk, eller känns ändå inte som mensvärk men typ :) Ömma bröst och trött plus att jag fått massa finnar, blä :(
  • Cessely

När ringer man MVC??? Jag plussade igår. Vad säger man? Haha! Trots två barn innan minns jag inte :)

• Cessely

Tack för alla svar angående inskrivning till MVC. Väntar nog någon vecka med att ringa så jag kanske e i vecka 5-6.

Vad ni skriver..hihi! Hänger inte med. Jobbat typ heeela dagen.

Någon mer som behöver gå upp och kissa på natten? Det behöver jag. Trött på eftermiddagen är jag med. Snark :)

• Cessely
    BabyJia skrev 2015-01-07 20:47:11 följande:

Jaha...blev att lämna jobbet nu på kvällen då jag fick jobbiga smärtor i magen + andra blödningen inom en vecka. Imorgon är det jag som SKA till gyn, för nu är jag orolig. I fredags fick jag en mindre blödning som sluta efter ett par timmar. Nu på kvällen så hade jag skitont och sen kom det såpass att det blödde genom trosor och arbetsbyxor:( Nu drygt timme senare så har blödningen avtagit igen å smärtan är mindre. Men jag vart så ledsen, så jag åkte faktiskt hem.

Men stackars dig :( Håller tummarna att allt ser bra ut i morgon. Kram
  • Cessely
    Lovven skrev 2015-01-07 22:40:37 följande:

Jag har vart uppe och kissat minst två gånger varje natt, är i vecka 7. Otroligt frustrerande då jag verkligen behöver min sömn. Ibland kissar jag fem gånger på en timme och då inte typ lite kiss utan typ som en häst haha.

Någon mer än jag som känner sig nedstämd och känner ångest? Trots att graviditeten varit efterlängtad. Jag känner inte riktigt igen mig själv. Eller är alla på denna tråden super lyckliga?

Haha..ja jag kissar med i massor :)

Ja än är jag lycklig (v.4) men vet med mig att deppighet kan komma. Kom över mig ibland lite då och då någon dag så där i mina två tidigare grav. Men då va jag kanske lite längre gången. Men är hormoner så helt normalt även om det är jobbigt för stunden jue :(
  • Cessely
    Lovven skrev 2015-01-07 22:59:04 följande:

Ja det är fruktansvärt jobbigt. Jag har längtat efter barn sen jag gjorde abort när jag var 20 (är nu 24) och när jag träffade min sambo var jag säker på att han var mannen jag ville ha barn med. Numera tvivlar jag på allt, till och med honom och om jag ens vill bli mamma!? Känns otroligt jobbigt det har dock blivit något bättre för stunden i alla fall att prata med andra gravida.

Ja det är ju en stor omställning och tycker det är sunt att man oroar sig lite över som gör vi rätt osv. Det är ju ett stort steg, ett livslångt ansvar. Man måste få tillåta sig att va lite nere då och då. Bara de inte går överstyr. Ja du förstår vad jag menar. Kommer bli lättare att känna sig lyckligare när man väl känner bebisen i magen ..då får man mer ett mammaband till det.. Kram
  • Cessely

Grattis alla nya till plussen :)

Håller tummarna för dig Baby Jia <3

Gravsymtom för mig är lite ömma större bröst och molvärk i magen hela tiden. Värst på nätterna då kan de va riktigt jobbigt. Blir nästan orolig att det inte är mer?? Visst är bara i vecka 4, så det kommer väl ;)

Vet ni om man får äta alla sortera värktabletter nu när man är gravid så som Ipren, Alvedon, Panodil?

• Cessely

Alltså orolig att jag inte har mer symtom??? Jo är ju kissnödig på nätterna med och sover dåligt pga det :)

• Cessely
    Anni Me skrev 2015-01-09 11:42:51 följande:
    Du ska inte äta Ipren och dylikt vid graviditet. Alvedon och panodil går bra
    Lissing skrev 2015-01-09 12:09:19 följande:
    Bara de med paracetamol i. Inte dem med ibuprofen i.
    PaLo skrev 2015-01-09 12:48:02 följande:

Treo (verksamt ämne: acetylsalicylsyra) och Alvedon/Panodil (verksamt ämne: Paracetamol) ska vara helt ok att äta enligt janusinfo.se

Ipren (verksamt ämne: ibuprofen) är däremot inte att rekommendera.

Känner du dig osäker kan du alltid kika in på
    www.janusinfo.se/Beslutsstod/Lakemedel-och-fosterpaverkan/
    Det är en sida som läkare och BM använder sig av.

"Den här tjänsten tillhandahåller bedömningar av eventuell fosterpåverkan, när en gravid kvinna använder olika läkemedel. Du kan söka på ett läkemedels produktnamn, ingående substans eller ATC-kod. Informationen är riktad till hälso- och sjukvårdspersonal. Om du inte är medicinskt utbildad, läs först vår information för patienter och allmänhet.

Bedömningarna bygger på uppgifter från det svenska Medicinska födelseregistret och på kritisk värdering av vetenskaplig litteratur. Fokus ligger på första delen av graviditeten och risken för fosterskador."

Tack snälla  för svaren hörrni :) Nu vet jag, så jag inte äter i fel sort...har ju knaprat lite nu då jag har huvudvärk  (tyvärr då fel sort) men nu vet jag.Gör om gör rätt :)

Något mer så där man ska undvika som gravid? Utöver maten? För det vet jag, men tänkte typ annat?
    BabyJia skrev 2015-01-09 14:57:06 följande:

Haft kontakt med doktorn som har tittat på mina blodprov. Det såg oförändrat ut och hon sa att vi kan inte släppa tanken på att graviditeten sitter fel:( Så på måndag ska jag ringa gynmott. igen och be om att få en ny tid till dem och förhoppningvis få komma dit på tisdag el onsdag för att göra en ny koll. Missfall verkar det inte som det är...utan då är det utomkved det är misstankar om.

Det här har verkligen tagit mycket energi. Det är jobbig att gå med en sån oro:-/

Jag tar en paus från tråden, för att göra utrymme för mindre oroande inlägg.

Önskar alla lycka till i era graviditeter!

Men lider så med dig! Hoppas allt slutar väl och att du är tillbaka här illa kvickt! Kramar

Svar på tråden BF september 2015!