• Mijjan

BF september 2015!

Hur mår ni andra? Är inne i vecka åtta och även om jag är trött bortom ord så märker jag inte så mycket i övrigt. Inga störa/ömma bröst.. Inget spyende (dock blir jag äcklad av en hel del mat snarare än illamående)... Blir mycket mackor, gröt och sånt nu som jag aldrig äter annars :P

Tja, och så har jag ju den här blodhundsnäsan som känner dofter på flera mils avstånd. Är väldigt tacksam att jag inte mår sämre dock.. Men känns samtidigt lite overkligt när det mest känns som man har en flunsa i kroppen så man är så sjukt trött överallt. Har ni börjat berätta för folk? :)

• Mijjan
    Marian03 skrev 2015-02-23 08:05:11 följande:

Jag har nästan vant mig lite för mycket vid att hålla det här med graviditeten hemligt så det känns inte som att det ska bli roligt att berätta för folk, känns lite hysch hysch typ. Vad tröttsamt för precis i början kunde jag knappt bärga mig och nu är det helt försvunnet, tycker bara det känns jobbigt att säga. Typ som att man ska berätta nåt som är så oerhört intimt. Har berättat för en vän och en förälder medan det är några veckor sen nu.

Är jag dum i huvudet eller? Hehe...

Jag känner som dig.. Drar mig för att berätta. Har berättat för två vänner men trivs med att ha vår lilla hemlighet och drar mig för att berätta för familjen. Dom kommer bli så på. Mina föräldrar har tjatat om barnbarn i tio år och kommer bli så odrägliga att det inte ens känns kul att berätta för dom :(
  • Mijjan
    Marian03 skrev 2015-02-23 08:05:11 följande:

Jag har nästan vant mig lite för mycket vid att hålla det här med graviditeten hemligt så det känns inte som att det ska bli roligt att berätta för folk, känns lite hysch hysch typ. Vad tröttsamt för precis i början kunde jag knappt bärga mig och nu är det helt försvunnet, tycker bara det känns jobbigt att säga. Typ som att man ska berätta nåt som är så oerhört intimt. Har berättat för en vän och en förälder medan det är några veckor sen nu.

Är jag dum i huvudet eller? Hehe...

Jag känner som dig.. Drar mig för att berätta. Har berättat för två vänner men trivs med att ha vår lilla hemlighet och drar mig för att berätta för familjen. Dom kommer bli så på. Mina föräldrar har tjatat om barnbarn i tio år och kommer bli så odrägliga att det inte ens känns kul att berätta för dom :(
  • Mijjan
    Marian03 skrev 2015-02-25 11:31:52 följande:
    Hehe ja preics så känner jag med, rädd för att det ska bli lite för hysteriskt. Berättade för min mamma + småsyskon igår och det blev inte alls så hysteriskt som jag trodde? Mina föräldrar har med tjatat i typ 10 år så jag vet vad du menar... Men är förvånad att det inte blev som jag hade trott :) Var sååå skönt. Jag känner mig lättad för jag trodde det skulle vara jobbigt men inte alls faktiskt. Vi berättade igår för att jag kände att jag var tvungen att få lite glädje över det hela, och det hjälpte lite ändå. Jag behövde nog få känna att det faktiskt är verkligt :) Även när jag sa det till Pappa så reagerade han inte heller som vi hade trott, han var mer samlad men självklart väldigt glad. jag trodde att han skulle stissa runt och  bli helt till sig haha, precis som jag trodde mamma skulle bli, typ nästan svimma haha... Men så var det inte alls :) Men - jag tänker att det kanske kommer sen ;) när de har fått smälta hela grejen så kanske de stimmar en himla massa över det och så? Vem vet?  ;)
    Ja vi får väl se... Är bara i vecka 10 och vi siktar på att säga det första april om det inte syns för mycket innan dess :P
  • Mijjan
    Marian03 skrev 2015-02-25 13:05:21 följande:
    Jag är i vecka 11 och jag tycker det är lite småsvårt att dölja nu redan.. kanske mest är att man är uppblåst och så men man får ju använda sina största tröjor nu för att det inte ska synas känner jag... :)
    Ja jag kanske är naiv. Men tycker med kläder på att det inte går att se än. Dock känner jag ju att byxor sitter trängre. Dock brukar jag pendla lite i vikt så hoppas ingen tänker för mycket på det. Dock har jag inte gått upp nåt än så det är väl just runt magen det sitter i så fall :) Ska dock ev på spa nästa vecka med mamma och vet inte riktigt hur jag ska kunna dölja det då för magen sväller ju upp emellanåt. Idag är en bra dag men häromdagen var magen en ballong :P
  • Mijjan
    FamiljenPersson skrev 2015-02-27 12:32:13 följande:

KUB test igår.

Är i vecka 13. Visade sig att det inte fanns någon aktivitet och fostret hade dött i vecka 8.

Blev KK akut igår och idag har jag tagit tabletterna.

Känns jätte tungt, man har ändå ställt in hela livet på detta. september skulle det hända :(

Åh beklagar verkligen! :( Massa kärlek till er!
  • Mijjan

Vi var på inskrivningen igår och tog massa prover. Fick se lillen/lillan också som låg och vinkade till oss! :) Kändes lite mer verkligt helt plötsligt... :) Konstigt att man inte ska dit förrän vecka 24 nu :P

• Mijjan
    MrsHeinerborg skrev 2015-02-28 13:30:36 följande:
    Åh vad skönt, som jag längtar efter kaffe!!!
    Å! Längtar efter energi.. Känns som livet är slut när man bara vill sova och somnar nio varje kväll :P Och inte känns de som de blir bättre när barnet kommer och skriker hela natten :P
  • Mijjan
    Miiiam skrev 2015-02-28 19:47:26 följande:

Hej på er! Har varit på gyn akuten idag! Haft magsmärtor sen 1 vecka tbx. Nu i 3 dagar har jag blödit och blöder ännu mera nu :( fostret fanns där men hon var osäker på om hjärtat slog. En kollega till henne kollade också. Hon sa att fosterhinna börjat gå sönder! Början till MF sa hon. MEN dom ville att jag ska gå på KUB UL som jag har på måndag. Har googlat och läst flera liknande fall som det gått bra för. fick ett nr till en kurator. Hon frågade även om jag har haft myomer någon gång. Usch inte det också. Så ledsen så ledsen.....

Usch! Vi håller tummar och tår för dig att det ska gå bra! Lycka till!!
  • Mijjan

Försöker inbilla mig att det inte syns för det mesta men ikväll kändes det som jag skulle spricka :P Dock är det nog mest en gravid-gasmage men ändå... :O Är bara 10+0 med första barnet.. Men som sagt... Lättar jag på lite så syns gravidmagen troligen inte imorgon (bara det vanliga dallret) :)
Svar på tråden BF september 2015!