• Mijjan

BF september 2015!

1StoltMamma skrev 2015-04-17 10:49:39 följande:

Förresten har ni cravings? Jag bara måste ha något jättesalt godis någon gång under dagen och mannagrynsgröt på morgonen

Craving skulle jag väl inte säga men surt vill jag ha. Går en hel del citron och sura godisar här hemma... Även mannagrynsgröt för mig annars är dagen förstörd
  • Mijjan
    MalinOlsson skrev 2015-04-22 11:01:38 följande:

Tänkte kolla om någon vet om man får eller inte färga håret när man är gravid?

Går säkert bra... Men i Danmark avråder dom från det och mycke annat. Jag personligen skulle nog inte göra de ändå för det är ju ganska starka produkter och min hud känns känsligare nu... Har bytt till allergischampoon och andra milda produkter för både mitt och barnet skull. Vet inte hur stor effekt det har men försöker rent allmänt tänka mer giftfritt och ekologiskt. men som sagt. Det går säkert bra
  • Mijjan
    Timglas skrev 2015-04-22 15:58:34 följande:

Så himla roligt att dom avråder från hårfärgning men nästan hela Danmark röker, inkl gravida...

Nej eller hur? :-P det gäller ju att vara "konsekvent".. Eller så skiter dom i allmäna rekommendationer
  • Mijjan

Åh äntligen är det min tur för RUL imorgon... Nervöst men spännande :D Får se hur bra man sover ikväll :D Känns som jag är sist ut här :P

• Mijjan
    MrsHeinerborg skrev 2015-05-02 13:15:23 följande:

Haft typ förvärkar så åkte in till förlossningen, som tur var har ingen förlossning satt igång o alla hinnor var intakta. Lättnad! Jag har jobbat lite för mkt o står upp mkt, fått galen foglossning som spridit sig fram o tynger ner magen något fruktansvärt, som i sin tur gett denna smärta. Nu är jag sängliggandes 3:e dagen, känner mig lite piggare. Tror att jag är nära utbrändhet oxå då jag sovit konstant sedan onsdagskväll när vi kom hem från sjukan.

F.a.n. Säger jag bara. Varför tar jag det inte lugnt! 17 veckor kvar....

Usch vad jobbigt... Ta hand om dig! <3 Snart har du en liten till att ta hand om så försök vila och ta det lugnt - om det behövs var hemma från jobbet! Ingen är så oersättlig även om man ibland pressar sig till månen för att hinna med allt. Hälsan före allt <3
  • Mijjan
    Inorr02 skrev 2015-05-01 21:27:23 följande:

21+3 upp 4 kg nu börjar ha en bäbis kula.

har ni gått upp nå ännu `? 

Snart v 20 och 1,5 kilo. dock sista veckan.. fuskade hela april med massa godis och onyttigheter... Tänkte skärpa mig nu men då kom viktuppgången :P känner verkligen inte igen min kropp :P börjar bli tomt på jeans som känns sköna i garderoben... Hur klär ni er? Jag är en riktig jeans- eller sommarklänningstjej och börjar få svårt att veta vad jag ska ha på min...
  • Mijjan
    Mockingjay skrev 2015-05-05 15:04:08 följande:

Ligger i sängen och stortjuter. Fk har nekat mig grav.penning stod det i brevet jag nyss öppnade. De anser inte att jag har ett ansträngande jobb. Jobbar på förskola med 35 barn i åldern 1-5 år och idag var vi kort om folk så jobbade kl.06-13 med en fem minuters fika under hela passet. (Är TRÖTT vilket bidrar till att jag gråter).

Så nu r det väl till att överklaga... :-/

Men fy vad trist! Vilka nötter... Har vickat på.förskola och har aldrig varit så slut av en arbetsdag som då! Begär ny handläggare... Lycka till!!
  • Mijjan
    Mockingjay skrev 2015-05-05 15:04:08 följande:

Ligger i sängen och stortjuter. Fk har nekat mig grav.penning stod det i brevet jag nyss öppnade. De anser inte att jag har ett ansträngande jobb. Jobbar på förskola med 35 barn i åldern 1-5 år och idag var vi kort om folk så jobbade kl.06-13 med en fem minuters fika under hela passet. (Är TRÖTT vilket bidrar till att jag gråter).

Så nu r det väl till att överklaga... :-/

Men fy vad trist! Vilka nötter... Har vickat på.förskola och har aldrig varit så slut av en arbetsdag som då! Begär ny handläggare... Lycka till!!
  • Mijjan
    Inorr02 skrev 2015-05-07 19:44:40 följande:

cravings  har ni  några ?

Vet inte om de är craving för så starkt känns de inte men dricker massa citronsaft och äter massa plommon
  • Mijjan
    karro 2014 skrev 2015-05-08 16:41:11 följande:

Kan inte förstå hur man kan ha ångest/panik över att man går upp i vikt av en graviditet...vad förväntar man sig? De är ju ett liv som växer till sig.. Det borde man ha tänkt på innan blev gravid, om man nu är så fokuserad på själva vikten.

Alla graviditeter är sig olika så sluta jämför !!!

Lätt att säga.. Självklart förstår nog alla att man går upp i vikt men för egen del är jag rädd att gå upp alldeles för mycket eftersom det kan få komplikationer både för mig, barnet och förlossningen.. sen kan man som du säger inte jämföra för det är så många faktorer som spelar in men är väl ingen som " vill" gå upp 40 kilo?
Svar på tråden BF september 2015!