• malbjo

BF september 2015!

Hoppar med här.

Bf 11/9. Två barn sedan innan 12 o snart 16. Min sambos första egna barn. Vi har försökt bli gravida i över ett år och har ett mf med oss i bagaget så jag är allt lite orolig denna gången. Ska på vul 6/2 men det känns som en evighet dit.

Mår mest illa hela tiden o inte alls sugen på mat o framförallt inte matosen när man ska laga maten.

• malbjo

Då var det rosa på pappret idag. Skickat mail till min barnmorska så får vi se. Mår fortfarande jätteilla och brösten är jätteömma... Började dock så här också vid mitt förra missfall så jag är inte så förhoppningsfull tyvärr.

Önskade att få göra en kontroll så jag vet. Antingen så blir jag lugnad av att se hjärtat slå eller så kan jag bli av med det direkt, min kropp klarade inte av att fixa ut det förra gången.

• malbjo

Tack för tumhållningar. Ska in på sjukhuser imorgon. Har dock kvar alla symptom o mår mer illa än någonsin innan ska det nu inte bli någon bebis kan jag väl få slippa illamåendet. Pendlar mellan hopp o förtvivlan.

• malbjo

Blev besök på kk-akut igår då jag var yr och skakig. Läkaren sa till mig att fortsätta med lergigan 4 ggr om dagen fick även utskrivet en sorts tabletter till mot illamåendet samt medicin mot halsbränna. Så jag är värsta pillerknapraren just nu... Blev även sjukskriven 2 veckor känns som jag sover 22 timmar per dygn. Tur mina barn är stora så de klarar sig själv.

Läkaren gjorde även ett vaginalt ul o vi fick se ett litet tickande hjärta. :)

Så mår ni illa ta kontakt med läkare der finns hjälp att få.

• malbjo
    I Walk The Line skrev 2015-01-22 18:14:51 följande:

Jag känner mig så himla konstig. Yrslig, illamående å så extremt trött! Kan typ bara ligga. Å så får jag huvudvärk emellanåt. Mår som en påse nötter. Helt off..

Precis så mådde jag också därför jag åkte in till sjukhuset. Jag är också väldigt mycket emot tabletter men tänker som så att om läkaren sagt att det är ok så litar jag på det o för att orka 6-7 månader till så måate jag må bra nu.

Kolla med en läkare är mitt tips
  • malbjo

Äntligen verkar mitt illamående ge med sig lite iaf. Sjukskriven tom söndag o ledig i schemat på måndag. Har inte tagit någon tablett idag o känner det som jag är på väg tillbaka till verkligheten har sovit mig igenom den senaste veckan känns det som. Tur man har världens bästa sambo som varit dyngförkyld jobbat 100% tagit hand om stallet med hästar o höns o bara tycker att det är helt ok, tur vi inte skaffade grisarna vi funderade på i höstas haha.

Nästa fredag ska vi på vul såska bli spännande att se det lilla livet igen:)

• malbjo

Fick vanlig lergigan utskrivet och åt dem enligt ordination kändes som jag levde i ständig dvala. Var inne på sjukhuset och fick ytterligare mediciner o fortsatte i ständig dvala. Pratade med min bm igår o hon ville då ge mig lergigan comp istället och skulle bara ta det. Tog en igårkväll och har idag tagit två tabletter. Lindrat illamåendet något men jag får hjärtklappning o tror det.är av tabletterna. Såg att det är koffein i compen o jag dricker inte kaffe o inget annat med kofffein i heller så det kanske beror på det. Någon annan som haft liknande problem?

• malbjo

Jag ska göra två glukosbelastningar pga att min pappa har diabetes typ2. Med citron i är det helt ok att hälla i sig :)

• malbjo

Första glukosbelastningen avklarad o det vart bra värden. (ska göra 2 pga att min pappa har diabetes) Även cellprov taget o har inte blött alls. Rul inbokat 15/4 så nu ska jag bara bli helt av med illamåendet så jag kan börja jobba igen. Sjukskriven tom siste mars så får vi se sedan. Tyvärr är jag jättesvullen om magen o ser mer eller mindre höggravid ut på kvällarna. Beror troligen på att jag bara kunnat ligga ner o äta o då främst vitt bröd o pasta vilket jag inte äter så mycket annars. Kommentar från folk är rätt jobbiga behöver jag svara en gång till på hur många bebisar där är och sedan behöva försvara att det bara är en när man säger det. Ser inte fram emot att gå på fest på lördag o behöva diskutera storleken på min mage med berusade människor.

Jaja solen skiner här iaf o födelsedagsmiddag för sambo som fyller år idag, sämre kväll kan man ha.

Var rädda om er:)

• malbjo
    lördagsgodis skrev 2015-03-03 17:49:39 följande:

Här har solen oxå skinit och jag har varit ute med barnen och vi tog med oss fika och fikade ute så det har varit jätte trevligt:) på torsdag fyller min man år och jag har fortfarande inte köpt honom något, vad gav du din man?

Han fick en ny microvågsugn jätteromantiskt (not). Men efter att jag skulle göra en bakad potatis för npn vecka sedan som blev en glödande kolbit o väggen bakom blev sotig så vart det lägligt med en ny o han önskade sig ingenting.

Visst får man lite mer energi o det känns lite som man är på väg tillbaka till livet när solen skiner :)
Svar på tråden BF september 2015!