Inlägg från: 26number1 |Visa alla inlägg
  • 26number1

BF september 2015!

Jag var tvungen att ringa till MVC efter mitt RUL för att få tid, ingen som hade informerat mig om det alls :/ Så ja, prova att ringa :)

fyrklöver81 skrev 2015-05-18 19:06:51 följande:

Är du i 25+0 eller 24+0. Jag är

23+2 och har ännu ej fått kallelse till vecka 25 kontrollen. Tror snart de glömt

Mig.

• 26number1

Vad är aurora-samtal?

lizanilander skrev 2015-05-20 10:27:40 följande:

Det kan nog vara en väldigt bra idé att få träffa en psykolog redan innan, när man väl är mitt uppe i det så är det inte alltid så lätt att hantera trots goda råd. Vi ska gå på aurora-samtal i juni inför själva förlossningen och det känns väldigt skönt! Lycka till!

• 26number1

Ah ok, jag är ju livrädd för förlossningen så jag kommer kanske få gå på något liknande då. Har pratat med min BM om det som var väldigt förstående så det var ju skönt i alla fall :)

lizanilander skrev 2015-05-20 13:12:45 följande:

Det är ett samtal inför förlossningen om man har haft det jobbigt eller är väldigt förlossningsrädd, det heter olika i olika län :)

• 26number1

Nu har fisen börjat störa nattsömnen på riktigt; sendrag i vaderna, sparkar, kisspauser och sjuka drömmar hör till standarden :/

• 26number1

Om det är fler som haft problem med appen så är det bara att installera om den så kommer statistiken och allt igång igen :)

• 26number1

Är det bara jag som har väldiga problem med sendrag på nätterna? Någon som har något bra knep? Inatt har jag varit mer vaken än sovandes och det är ju så jäkla obehagligt!!

• 26number1

Jag jobbar fram till 4/9 och är beräknad 18/9, har bara ledigt för två dagars föräldrautbildning innan dess..

Stargi skrev 2015-06-28 11:44:52 följande:

Har alla september mammor gått på gravledigt nu? :D själv tog jag ut semester innan min gravledighet så att jag fick lite extra ledigt. 

IMHO skrev 2015-06-28 22:54:37 följande:

Du är inte ensam. Jag är ledig fram till 4 augusti och därefter jobbar jag så länge jag orkar. Jag och arbetsgivaren har anpassat arbetstid och arbetsuppgifter, plus att de är beredda på att jag kan föda när som helst. Fast helst inte förrän i september.

Mijjan skrev 2015-06-28 18:22:24 följande:

Öhm kanske bara jag som är dum men jag räknar med att jobba till bf? :-P har semester om tre veckor, sen ledig i fem och hoppas kunna jobba sista fyra om allt går bra. Dock har jag inte något fysiskt ansträngande jobb men håller sista veckans ryggont i sig vete katten om de kommer gå...

• 26number1

Ni som går på MP nu, innebär inte det färre dagar när bebisen är född? Eller hur kommer det sig att så många gått hem redan?

Vi har precis fått klart med ny lägenhet från 1/9 så hoppas jag verkligen att jag fortsätter må bra! Sambon har varit sjukskriven i över ett år snart så nu är frågan om jag kan vara hemma mer än tre månader..

• 26number1

Aha, dit räknas garanterat inte mitt jobb.. Är iofs väldigt nöjd med jobbet och tycker om att jobba, skulle vi båda gå hemma skulle det nog bli kaos :D Jag vet inte, hoppas det! Vi ska börja en ny diet som jag hoppas gör det i alla fall bättre och att han kanske kan börja jobba 25 eller 50%, bara att hålla tummarna och göra det bästa vi kan :)

lördagsgodis skrev 2015-06-28 23:51:05 följande:

Mp drar inte dagar från fp då man får mp för att jobbet anses vara för tungt. Jobbigt att han är sjukskriven,finns ingen chans att han börjar jobba snart?

Svar på tråden BF september 2015!