Inlägg från: NattaLind |Visa alla inlägg
  • NattaLind
    BabyJia skrev 2015-01-07 16:11:18 följande:
    O ja...jag har frusit hela dagen. Fast det är inte helt ovanligt gällande mig...fryser mycket utan och va gravid också:)

Men idag har brösten börjat ömma något.
    Här har brösten ömmat sedan några dagar innan BIM. Fast det blir värre och värre för varje dag :P Och så fryser jag helt plötsligt rätt ofta. Annars känner jag mig lite "öm" kring livmodern men mer än så är det inte än :) Lite, lite illamående ibland.
  • NattaLind
    BabyJia skrev 2015-01-07 18:12:52 följande:
    Jag har mycket växtvärk i magen och ibland får jag en liten pressande känsla där nere.

Känns att mycket händer:)
    Känner du mycket i hela området? Jag känner mest på vänstersida, det liksom"strålar".
  • NattaLind

Jag är också fortfarande i wow-bubblan. Lite svårt att förstå vad som är på gång. Svårt att greppa :) Tror knappt att jag är gravid fast jag vet att jag är det.

Ringde Kvinnokliniken idag och dom ska ringa tillbaka vid halv 9. Tror att det är bra att man ringer så snart som möjligt så dom har koll på hur många som är gravida :)

• NattaLind
    I Walk The Line skrev 2015-01-08 10:22:24 följande:

Den 19:e känns långt bort just nu. Vill verkligen se om det är något där, å hur många! Tänk om det är två? Chansen är en på tio, så rätt stor! :O
    Tänkte kolla tidigare, men vill se om det är ett hjärta som slår. Så vi väntar.
    Får ni betala för ul??

Haha, jag kör inte UL förrän i slutet på feb. DET är väntan :D Men tiden kommer säkert går snabbt ändå har jag en känsla av :)

Här är allt kostnadsfritt. Både UL och KUB.
  • NattaLind
    Madicken01 skrev 2015-01-08 11:09:31 följande:
    Va skönt att KUB är kostnadsfritt! Det är det inte här om man är under 35. 1500kr får vi betala.
    Ja jag såg att det kunde skilja sig :) Hon erbjöd det utan att jag frågade och sa att jag skulle fundera på det. 

Dock vet jag inte om jag ska göra det. KUB visar väl procentuell risk? Svårt att ta ett beslut utefter det, tycker jag! Men är ju superbra att möjligheten finns :)
  • NattaLind
    eriwag skrev 2015-01-08 12:26:32 följande:

Ska ni ta reda på kön?

Jag vill men min man vill inte :p

Vi ska det :) För sambon kvittar det och jag vill väldigt gärna ta reda på det innan så då blev det så :P
  • NattaLind
    Minlillaninja skrev 2015-01-08 20:31:44 följande:

Jag känner ingen större oro, är mest så glad :)

Eller ja, minga funderingar är mest NÄR Och HURman ska berätta på jobbet :)

Tänker att det finns inget man kan göra så här tidigt ändå :)

Jag kommer berätta efter UL vecka 12. Jag kommer antagligen behöva lära upp någon innan jag går på mammaledighet och dom måste hitta en person som passar för jobbet osv. Så så snart jag vet att allt är ok i magen så ska jag bjuda på fika och berätta nyheten så dom kan förbereda sig :)
  • NattaLind
    collansM skrev 2015-01-08 20:33:07 följande:

Har ni några symptom? Jag har ömma svullna bröst, ökade flygningar, lite mensvärk som kommer och går och sover gärna hela tiden, vilket är svårt med en 7 månaders. Juste jag grinar hela tiden också, precis dom förra grav

Inte speciellt mycket här. Ömma bröst, ökade flytningar. Känner att något är på gång därnere, men ungefär som det känns strax innan mens. Matlusten är inte lika stark. Annars är det väldigt lugnt. Mådde lite illa i början men nu verkar det ha försvunnit :)
Svar på tråden BF september 2015!