BF september 2015!
Vet inte hur man känner sin livmoder, men är också rädd för tvillingar... Det är ett besked som ställer allt och alla planer på ända. Men man tar sig igenom det också :)
Vet inte hur man känner sin livmoder, men är också rädd för tvillingar... Det är ett besked som ställer allt och alla planer på ända. Men man tar sig igenom det också :)
Jobbar med inom Landsting, dock på kontor så kommer inte få beviljat HP. De vill veta semestrar här men vet inte hur jag ska lägga min?? Ingen vet om grav än. Svårt. Hur tänker du om du inte skulle få HP?
för min del dröjer ultraljudet ett tag, är i 9 (8+2) idag. Så kul att vissa här redan varit o fått se sin lilla bebis!:) Ska till barnmorskan på måndag för första riktiga mötet:) ni som varit på det, vad är det man gör? Urinprov, blodprov o sådant? :)
Nu ligger jag i en soffan på mvc och precis druckit sockerlösningen. Glukos testet. Får vi se vad som sägs sen :) Känner mig forfarande väldigt ogravid, har fortfarande svårt att förstå allt :)
Ja.. Tror det är för jag har lite övervikt.. Så ligger man i högre risk för graviditetsdiabetes. Men sockret låg bra så det är ingen risk för mig iallafall :)
Bra tips där med citron :) har inte gjort någon belastning tidigare grav vilket bm tyckte var konstigt, får se när jag ska göra.
Jag har börjat berätta för vissa... Berättade för mamma i helgen vilket togs emot med lugn vilket jag inte trodde eftersom det blir fjärde barnet och hon är en av dem som mest tyckt att nu räcker det väl efter tre.
Nu vet även mina chefer (har anställning för en men jobbar på en annan enhet med annan chef). De var tacksamma att jag berättade så tidigt eftersom det på påverkar sommarplaneringen med semester osv. Kommer behövas vikarie för mig och då en som klarar att vara själv under 4 veckor när min kollega har semester... Får se vad resterande kollegor frågar när de ser att annonsen kommer ut men jag har inte sagt nå till dem ;)
Skönt med bra reaktioner :)
När har du bf? Hur läge har du tänkt jobba?
Detta är mitt första barn så jag vet inte hur länge man kommer orka jobba? Det är skyhögt tempo här på sommarn, men det är administrativt så det är inte fysiskt jobbigt men kan vara väldigt psykiskt påfrestande, vilket är jobbigt som ogravid så jag kan tro att det är något värre som gravid ;)
Högsäsongen slutar ungefär en vecka in i september och jag ska ha 19:e september. Då jag är extra resurs eller vad man ska välja att kalla det och inte fast här så behövs jag nog inte ersättas.. Men kanske bra att chefen får veta snart ändå, ifall att ens tempo skulle vara segare än vanligt i sommar.
Jag med, håller på att avlida varje gång jag går uppför trappen. Blir superandfådd och får en puls på 140
Imorgon går jag in i vecka 13 (12+0) så nu är den milstolpen äntligen nådd, nu längtar jag till påsk typ eftersom det borde vara då någon gång RUL blir :)