• paddi84

BF september 2015!

lördagsgodis skrev 2015-02-26 08:51:29 följande:

Fina magar rost och bee:) kul när man ser att det händer något därinne!

Jag börjar på mitt nygamla jobb nu i månadsskiftet vilket känns kul men då måste jag berätta för kollegerna igen vilket säkert kommer gå bra men lite jobbigt.

Vet att jag tyckte (och tycker) att det är jobbigt att berätta för kollegor, men sist gjorde jag så att jag väntade till jag fick RUL tiden och fick då helt enkelt meddela att jag måste vara borta en stund, jag ska på ul ;) Ett ganska odramatiskt och naturligt sätt att berätta.
  • paddi84
    Jeulina skrev 2015-02-27 22:10:35 följande:

Någon mer som tappat allt sug för godsaker som kakor, godis mm? Innan åt jag varje dag men nu mår jag illa och spyr av det :/

Samma här! Har varit lika alla mina graviditeter... Dock är jag lite dum vissa dagar och fortfarande lite sötsugen... Som igår när en kollega fyllde år och det bjöds på tårta, kunde ju inte låta bli vilket resultera i huvudvärk och illamående som höll i sig till jag somnade...

Har tyvärr även svårt för frukt som jag annars älskar.... Det är jag mer ledsen över eftersom sockret bara är bra att vara utan men frukt kan vara bra att äta ;)
  • paddi84

Urk, hur tidigt ska man behöva få tillbaka åderbråck i underlivet...? Är bara i vecka 12+3 men tycker att det börjar trycka lite ont efter en dag stående och gående... :( vill inte, förra graviditeten bodde jag i stödstrumpbyxor och kunde inte vara utan knappt en stund...

• paddi84

Fler o fler säger att de börjar må bra... Jag har inte mått superdåligt alls, bara smådåligt. Som faktiskt har förbättrats till idag när jag blev varse hur viktig sömnen är... Sov dåligt då sambon är borta och tre barn ville dela säng med mig natten till idag. Urk med huvudvärk o kväljningar för minsta lilla (nös för en stund sen vilket framkallade kräkning)...

Sen funderar jag på om ni har nå tips på att hålla bra munhygien? Klarar bara att borsta tänderna på morgonen och knappt då, borstar jag på kvällen blir jag bara akut illamående.... Nästan bara tanken på att borsta tänderna vänder det i magen... :(

• paddi84

Kan inte citera just mu från tele, men jag kommer ta en tidig semester och sedan hoppas på att få graviditetspenning godkänt av fk för att jag har ett tungt jobb...

Har också för mig att man får behålla semesterdagar om man blir sjukskriven.

• paddi84

Jag pratade med min chef eftersom vi är två som ska dela semester under sommaren. Sa att jag planerar söka havandeskapspenning (har ytterligare en kollega just nu som går på havandeskapspenning idag). Hennes enda respons var att det inte påverkar kollegans möjlighet att ta semester, det är upp till chefen att fixa vikarie eller lösa det på annat sätt. Alla har ju rätt till 4veckor sammanhängande semester.

Tänker att jag ska skicka in ansökan så snart jag fått moderskapsinryget (eller vad det heter som man får efter RUL att skicka till fk). Vill ju ha klara besked så snart som möjligt för att kunna planera.

• paddi84

Åh vilken skön start på dagen, igår kom äntligen stödstrumpbyxorna jag beställt för länge sen :) äntligen håller allt ihop o jag slipper känslan att jag ska tappa allt genom underlivet...

Nu väntar jag bara på RUL tiden ska infinna sig om drygt två veckor :)

• paddi84

Gah! Blir snart knäpp på mig själv å mitt usla humör/temperament... Barnen driver mig till vansinne snart, samtidigt som jag innerst inne vet att det är jag o mitt humör som sätter standarden här hemma... :( men har svårt att koppla om med alla hormoner som far runt i kroppen... Just idag är jag mest irriterad på idioterna som kom på att vi ska ändra klockan två gånger per år, de hade nog inte barn... ;)

• paddi84
    MrsHeinerborg skrev 2015-03-30 11:00:26 följande:

Om nån ska söka havandeskap så gör det redan när ni får intyget av bm, tar lång tid innan man får besked. Fördelen med sjukskrivning att den går att få från vilken dag du vill.

Är det inte 30 dagar eller nå sånt de har på sig men det kan ju bli sent om de vill ha kompletteringar... När det är fråga om sjukskrivning skulle jag inte heller vänta för länge o käm
  • paddi84

Oj då... Kämpa, gjorde det sist och hann inte gå till läkare för att få sjukskrivning när jag behövde... Men ser så klart annorlunda ut på olika ställen... :)

Svar på tråden BF september 2015!