Inlägg från: sagofröken |Visa alla inlägg
  • sagofröken

BF september 2015!

Hej alla, vad roligt att se alla nytillkomna! Har följt alla spännande vul, ser att det blivit både glada, ledsna och förvirrande resultat.

Nu har jag också varit på vul och sett ett tickande hjärta! Så nu vågar jag kanske vara lite mer aktiv här :) Otroligt lättad att det inte var ett utomkveds! Det verkar som att mina blödningar/smärtor kom ifrån en gulkroppscysta som nu hade krympt så att läkaren inte ens kunde hitta den. Däremot var hinnsäcken inte helt rund, utan mer bananformad. Så det blir antagligen fler undersökningar.

Precis som några av er blev jag flyttad bakåt, tre dagar, från 7+0 till 6+4, fostret var 7mm. Det innebär i så fall att jag plussade 4 dagar efter att jag blev gravid, lite intressant.

• sagofröken
    Timglas skrev 2015-01-15 09:30:53 följande:

Fan, känner mig så lessen..i lördags låg mitt hcg på 2300, igår på 2600...denna graviditet är dödsdömd...:( fan fan fan

Ledsamt... Styrka och lycka till, när ni orkar igen.
  • sagofröken

Jag är inte aktiv i denna tråd men läser runt i alla september-trådar, hoppas det är ok att jag delar med mig av ett tips mot illamående och kräkningar. Vitamin b6. Läs runt lite, fråga på Apoteket eller barnmorskan om de känner till det. Jag tycker att det hjälper, inte 100% men jag mår mycket bättre. Och är piggare. Hoppas det kan hjälpa någon annan!

• sagofröken
    MrsC81 skrev 2015-01-25 17:43:41 följande:

Hej på er!

Jag är nu i 6+4, förmodligen, har ju inte gjort ul än. Längtar så till att få berätta för alla men vill vänta tills den värsta risken är över. Men hur räknar man egentligen v.12 i det sammanhanget? Är det när man går in i vecka 12 eller är det 12+0?

Hej, (och grattis!) vecka12+0, alltså 12 fulla veckor, "i vecka 13" är det som man brukar säga att mf-risken sjunker. 

Vår fyraåring kommer att få veta efter KUB i 12+2 om allt är bra då. Om hon inte tidigare börjar uttrycka oro över mitt mående (spyr varje dag), då får vi kanske tänka om. Hur vi ska kunna hålla tyst inför henne i 26 dagar till, det blir en riktig utmaning! 

Känner att jag smyger omkring och småkommenterar i alla septembertrådar, men kan inte låta bli, svårt att välja en tråd och vara den trogen :)
  • sagofröken
    TreA skrev 2015-01-25 19:10:06 följande:

Go kväll! När planerar ni ringa till MVC för att boka tid för inskrivning?

Jag blev inskriven redan nu i v.9, hos min BM måste man vara ute i god tid så det finns tider som funkar. Vi bokade in datum för kub och rul direkt tex. Har ens BM gott om tider så behöver man inte ringa så tidigt förstås :) 
  • sagofröken

Så otroligt jobbigt för er som mår så där fruktansvärt dåligt! Jag spyr bara några gånger per dag och inte alls mycket som kommer upp, det är mest hulkningar och vatten. Blir jäkligt utmattad av det men inte i närheten så illa som för några av er... 
    Jag fick rådet att prova vitamin B6 för jag vill inte ha något jag blir ÄNNU tröttare av, det kanske är psykiskt men jag tycker det mildrar! Min barnmorska var helt med på noterna (de kan ju annars vara skeptiska till vitaminer och så...) och sa att i andra länder använder man B6 till graviditetsillamående mycket mer än i Sverige. 

Hoppas så att ni ska få må bättre snart!

• sagofröken
    26number1 skrev 2015-01-27 15:43:02 följande:

Det är väldigt många här som vill göra vul och kub, hur kommer det sig? Är det för att ni är oroliga för något eller "bara" har lite dåligt tålamod med att få se undret? :)

I många fall som tidiga vul/ul görs är det nog som för mig, att det finns tidigare problem eller misstanke om att ngt kan vara fel. Själv har jag haft tidigare utomkveds som misstänktes även denna gång, därav kommer jag ha gjort tre vul/ul redan innan kub. Kub vill vi göra för att ha större chans att veta om ngt är fel. Jag fyller 34 denna grav. Gjorde inte KUB med första barnet, men det känns helt annorlunda nu när det finns ett syskon som också skulle påverkas.
  • sagofröken
    karro 2014 skrev 2015-01-27 17:41:54 följande:

Det var allt en liten krabat där inne med ett tickande hjärta. Nu får vi hoppas att detta går vägen denna gången. Blev tillbaka flyttad en dag bf 10/9 phpYBrUs964869.jpg

Härligt!
  • sagofröken

9+0 idag och tog en första magbild. Hoppas svullnaden lägger sig snart. Tiden går så himla långsamt.

• sagofröken

Härligt Madicken! Jag undrar, vore det kul med en bildtråd? För ul-bilder och så småningom magbilder?

Svar på tråden BF september 2015!