Inlägg från: sagofröken |Visa alla inlägg
  • sagofröken

BF september 2015!

Miiiam skrev 2015-02-06 13:28:23 följande:

Hej på er igen! Jag måste bara meddela att jag inte lämnar denna tråd! Idag såg jag ett foster och ett fint tickande hjärta sa spec läkaren :) så jag hade inte en "ofostrig" graviditet! Så nu väntar vi på att vårat 4:e barn ska komma i slutet på september :) småsår glad! Många besök blir det på speciellt mvc inom min diabetes, men det är det värt :)

Vad roligt! Grattis!
  • sagofröken
    lördagsgodis skrev 2015-02-06 14:30:11 följande:
    Vid kub och rul får man gå till specmvc här och då träffar man ju inte sin bm. Jag kommer även bli överskriven till specmvc efter v.20 då jag fått så stora barn tidigare och dom kommer göra några extra tillväxt ul och så kommer jag bli igångsatt så den här bebisen kommer nog i augusti men stannar här ändå:)
    Ah, ok.

Hur stora barn då om jag får vara nyfiken? :)
  • sagofröken
    lördagsgodis skrev 2015-02-07 11:49:27 följande:

Vi tänker berätta för barnen och min familj idag. Hade ju tänkt att vänta men vi ska på bröllop nästa helg och sen jobbar jag två helger på raken så det får bli nu.

Har ritat en skattkarta till barnen där dom kommer hitta godis och sen två dockor, en pojke och en flicka så får dom något konkret och kan gissa vad dom tror det blir. Sen kommer mina släktingar på middag ikväll och då får barnen berätta och ge dom varsitt kort med ulbilden.

vad spännande! berätta gärna hur de reagerade!

vi funderar på att berätta för fyraåringen efter ultraljudet på måndag OM allt ser bra ut, men helst skulle jag vilja vänta till efter kub. jag har varit rädd att hon går omkring och oroar sig för att jag är sjuk, men idag har hon haft dockor innanför tröjan och "fött bebisar" så antagligen vet hon redan, på sitt fyraåringssätt, vad som är knas med mig :)
  • sagofröken
    Marian03 skrev 2015-02-07 18:37:50 följande:

Sådär, nu är smaken och doften av kaffe vidrigt helt plötsligt ;) har druckit koffeinfritt sen jag fick veta, med en kopp vanligt kaffe med om dagen, men nu smakar det riktigt skit, så konstigt! Sugen på massa skit är jag med och äter en massa kakor och sånt. Hjälp... Varför kan man inte få sug på typ morötter? ;)

Jag är helt vilse utan kaffe, men nu kräks jag inte av doften iaf :) Men jag saknar verkligen att se fram emot den där morgon-koppen! Och att ha nåt som kan pigga upp.
  • sagofröken
    Ilwah skrev 2015-02-07 18:38:08 följande:

Hej på er, hoppar in här med om jag får ????

Är i vecka åtta med vårt första barn (bf 22/9, exakt en månad efter vårt bröllop ????). Det känns så stort, ofattbart, fantastiskt, lyckligt och läskigt på samma gång ????

Det blir en extra spännande sensommar för er! Grattis!
  • sagofröken

Lördagsgodis: vad kul! Och gullig/ärlig reaktion från dottern :)

Puppla: visst känns det som en milstolpe med tvåsiffrig vecka! Härligt att du slipper illamående också!

• sagofröken

Själv är jag inte intresserad av Facebook-grupp, förrän minst till efter att barnet är fött, men hoppas att några iaf vill hänga kvar här :)

Köpte ett par gravidjeans igår som ligger kvar i sin påse med lappen på. OM allt är bra på ultraljudet imorgon ska jag fira med att låta magen få lite utrymme. Lite löjligt att magen kan bli så stor när bebis är stor som en jordgubbe typ...

• sagofröken

Tack, era tummar hjälpte!!! Jag är så lycklig att jag gråter på tunnelbanan... En jättefin minibebis som gjorde kullerbyttor och blinkande hjärta <3 Blev framflyttad 4 dagar från förra ultraljudet till 10+6, och går alltså in i vecka 12 redan imorgon!

• sagofröken
    detfannsingetanvändarnamnkvar skrev 2015-02-09 19:04:52 följande:

Sagofröken: håller tummarna!

Ser att fler börjar fundera på att berätta för chefen. Vi har ännu bara berättat för mina föräldrar pga mitt illamående då jag inte orkat med allt i stallet med våra gemensamma hästar. Är bara i v 9 men idag var första dagen jag fick sjukanmäla mig pga illamåendet men jag skyllde på migrän. Hade nämligen hoppats kunna jobba imorgon. Vad gör ni åt ert illamående? Ni som har gått längre i graviditeten, har det blivit bättre?

Jag är lärare i åk 6 o tar över en 4a i höst, en stor klass med mycket planering redan, har svårt att vara fullt delaktig i den planeringen smile5.gif

Mot mitt illamående hjälper vitamin b6 (tror jag iaf :) ) men nu har det lättat ännu mer bara av tiden tror jag. Men det finns ju medicin också!
Svar på tråden BF september 2015!