BF september 2015!
Grattis till alla nya!:)
Jag funderar mycket på hur jag ska berätta för barnen, sist var det inget att fundera på då sonen var så liten men nu vill jag göra det lite extra speciellt, vet bara inte hur. Några idéer ?
Grattis till alla nya!:)
Jag funderar mycket på hur jag ska berätta för barnen, sist var det inget att fundera på då sonen var så liten men nu vill jag göra det lite extra speciellt, vet bara inte hur. Några idéer ?
Är idag 5+3 och nu har nog illamåendet börjat smyga sig på. Jag har mått toppen på mornarna och en bit in på dagen sen lite halvmysko på em och lite småilla på kvällen. Nu idag mådde jag super när jag vaknade och vid frukost. Nu känns det inte helt ok och har det varit som de senaste dagarna, att jag mår sämre och sämre ju senare det blir så kommer jag må pyton ikväll...
Men det känns ändå bra att jag får ett bevis på att jag ÄR gravid ändå ;p
Hej allihopa!
Hänger gärna med här. Jag är gravid med nr 3, bf 25/9 men det blir kejsarsnitt så innan dess iaf.
Plussade i söndags och kan inte sluta le! Har så svårt för att inte berätta det för någon!
Det är väldigt många här som vill göra vul och kub, hur kommer det sig? Är det för att ni är oroliga för något eller "bara" har lite dåligt tålamod med att få se undret? :)
Hej på er! Jag måste nog tyvärr hoppa ur denna tråden :( gjorde ett VUL idag, läkaren hittade en rom hinnsäck! Antingen är jag flera veckor fel inom att jag tyvärr inte kommer ihåg min senaste mens. Eller så är det en "OFOSTRIG" graviditet. Att graviditeten fortsätter utan något foster. Usch hoppas verkligen inte det. Ska tbx nästa vecka!
Har ni mycket konstiga drömmar? Vid mina tidigare graviditeter drömde jag hur mycket konstigt dom helst, allt från att jag födde kattungar till huvudlösa barn i massor. Inatt hade jag min första knäppa dröm denna graviditet. Jag drömde att jag födde en helt frisk treåring (!) hemma i sängen hos en kompis. Jag blev så bekymrad att det hände där och då eftersom vi inte berättat för någon om graviditeten än. Haha.
Detta illamående! :( Och tröttheten! Nu minns jag varför jag bävade inför att bli gravid igen.. Jag mår precis som vid mina två tidigare graviditeter, jag mår helt normalt på morgonen så frukost är inga problem, men sen runt nio på fm börjar jag må illa och sen på em slår tröttheten till och jag mår ännu sämre och mår pyton fram till sena kvällen då det ger sig lite.
Ska testa att göra ingefärs-och citrondryck idag och se om det kan lindra. Jag klarar inte av att kräkas heller (har alltid haft jättesvårt för det) men det känns som om det skulle hjälpa för stunden om man kunde det, men det är omöjligt, jag kan inte.
Vad har ni för tips mot illamående? Mår ni illa på morgon eller hela dan som jag?
Jag mår förhållandevis ok. Illamåendet är inte tokfarligt, även om jag mår dåligt hela dan förutom just direkt på morgonen. Tröttheten är väl det som är jobbigast. Om man bortser från min känsla av att jag är så otålig och vill berätta NU för alla att jag är gravid. Jag trodde att jag skulle bli ensam om att få barn i bekantskapskretsen iom att jag ju fyller 40 i år, men den senaste veckan har jag nåtts av nyheten att två stycken vänner väntar smått i sommar! Det gör ju att jag snart spricker om jag inte får berätta snart!! Men jag är bara i v7 än (6+2) så jag vill ju samtidigt vänta ett tag till då man ju är rädd att nåt ska gå åt skogen.
Nu är jag rädd och nervös. Det blev brunt, som gammalt blod, när jag torkade mig nu på morgonen. Har inte ont mer än på en punkt till höger i magen där katten igår gjorde ett "avstamp" och grävde ner baktassen när han skulle hoppa av min mage. Mår illa av att jag är nervös, jag mår vanligtvis inte illa alls på morgonen. Vill inte att detta går åt helvete... :(