• Emeralda

BF september 2015!

Ja fy. Tiden fram tills att man känner rörelser är ju en pina. Jag går också och tänker att graviditeten avstannat och att vi kommer få se ett dött foster på tisdag. Jag har ju sett en gång i v.7 att det fanns ett hjärta som slog. Men det var ju då det. Fast jag har ju symtom: Illamående, ömma bröst som är ett par storlekar större än förut, nästäppa, ligament som ilar och smärtar emellanåt, kissandet nattetid samt att "Nåt" som tar plats känns längst ner på magen, precis ovanför blygdbenet. Fast det började jag känna för ett par veckor sen och den har inte blivit större sen dess...

Oro oro oro... Det är inte roligt att vara gravid. Har aldrig tyckt det!

• Emeralda
    Marian03 skrev 2015-03-14 15:48:44 följande:

Nån mer som färgar håret? Jag gick till frisören och fixade utväxten (bleker) i vecka 7-8 ca och nu är den här igen ;) vet inte om man vågar färga själv, det brukar jag annars göra men är rädd att man kan skada barnet på nåt vis annars.. Hur gör ni? :)

Jag har färgat håret som vanligt (hos frisör). Jag har läst att det inte finns några restriktioner mot att färga hår.
  • Emeralda
    bebis86 skrev 2015-03-14 19:23:32 följande:

Det är ingen fara att färga håret. Finns inget som tyder på att det skulle vara skadligt mot barnet. Dock kan det vara så att färgen inte fäster och färgningen blir ojämn eller inte tar alls.

Varför skulle det bli ojämnt? Håret är ju dött och det som finns, det finns ju där så hur kan en graviditet påverka det håret på det sättet? Sen att man tappar mindre hår under en graviditet så att det blir tjockare än vanligt är ju en annan sak.
  • Emeralda

Och nu är jag hemma från kub. Fick fina siffror och allt såg bra ut. Blev flyttat från 25/9 till 27/9.

• Emeralda

Har ni bestämt vad ni ska köpa för vagn? Själv har jag sneglat lite på Bugaboo Buffalo då en kompis har den och är väldigt nöjd. Hade Emmaljunga city cross till mina två första barn och hade velat testa nåt annat denna gång.

Hur tänker ni? Vad är viktigt när ni väljer? Vilka funktioner vill ni ha och vad behöver ni inte?

Själv ändrar jag mig från dag till dag :p

• Emeralda
    malbjo skrev 2015-03-20 15:10:35 följande:
    Jodå här är jag gigantisk känner mig mer o mer kvadratisk (typ svampbob fyrkant.....). Jag fåe kommentarer hela tiden om vi är säkra på att det bara är en borde vara minst tre därinne o även om man säger att man vet att der bara finns en så ger de sig inte. Superdrygt o jobbigt räcker att man mår dåligt av allt illamående och foglossningar jag behöver inte ha de kommentarerna oxå. Men som tur är verkar det ha stannat av lite nu så håller tummarna att tiden snart ska komma ikapp storleken på magen :)
    Å vad jag hatar de där kommentarerna!!! Det var en av anledningarna till att jag väntade längre än vad man brukar göra på mitt jobb med att berätta! När man är gravid är det tydligen fritt fram att kommentera kroppsform och helt ogenerat kolla hur tjock man blivit.. Jag vägrar byta om så länge jag har kollegor i omklädningsrummet. Än syns det inte någon gravidmage. Det ända som putar nu är hull och förstoppningsmagen. Det säger jag till dom som kommenterat. Då blir dom tysta :p
  • Emeralda
    MrsHeinerborg skrev 2015-03-25 20:35:23 följande:

Jag har blivit toksjuk, legat i två dagar men imorse åkte vi in till läkaren. Hade hög sänka, 40,1 grad feber o svimfärdig. Visade sig att jag har öroninflammation på båda öronen, svullen hals, luftrörskatarr som övergår till lunginflammation. Nu har jag lyckats få i mig första dosen av antibiotika o hoppas att den lille i magen inte tar skada!

Jag var superdålig i bihåleinflammation när jag väntade första barnet och käkade först mängder Alvdeon och sen Citidon då VC vägrade tro på att jag hade just bihåleinflammation och valde att bara behandla min överjävliga huvudvärk. Sen fick jag iaf antibiotika och blev bra på en dag.. Jag fick sen en fantastiskt fin flicka som var fullt frisk, så bebisen tar inte skada av medicinen (jag förutsätter att de valde passande antibiotika åt dig som går bra att ta när man är gravid).

För övrigt vill jag idag skänka ett stort tack till Kortisonnäsprayen! Ända sedan den där bihåleinflammationen så får jag problem med bihålorna så fort jag blir förkyld, vilket jag nu varit i ungefär 4 v. Jag frågade BM om det var ok att ta sån nässpray och det var det. Började igår och inatt är första natten på länge jag inte vaknat att att inte kunna andas och jag är inte alls täppt nu och har inte ont i huvudet! *Halleluja* (Hoppas det håller i sig!)
  • Emeralda

Undrar undrar undrar... om det kan vara så att det är bebisen jag känt några gånger nu? Är i 13+3 idag och har känt "nåt" som duttar/sprattlar till långt ner i magen. Har iof stora problem med trög och uppsvälld/uppblåst mage så gasbubblor är ju iof mer troligt.. Men detta är min tredje graviditet och jag minns känslan från de andra gångerna. Det dröjde iof till nån dag innan RUL på första (v18) och kanske till v15 på andra och jag tycker 13+3 är tidigt att känna nåt, men jag VILL att det är så ju (otålig..) :p

Svar på tråden BF september 2015!