• Inorr02

BF september 2015!

tack

har ni mössa inne på era små

• Inorr02

jag har rasat i vikt redan är till och med 4 kg under vad jag vägde då jag blev gravid. känns underligt att kroppen års¨lätt som man har inte riktigt kolla sen bv de ju akutsnitt så har dålig stabilitet i kroppen- 

ska man rasa så här fort de gjorde jag int med barn 1 

• Inorr02
    26number1 skrev 2015-09-21 22:08:40 följande:

Är det någon vars pappa haft väldigt svårt att knyta an och känna sig behövd? Min sambo är helt förtvivlad och har väldigt lätt till tårar, allra helst när Lovis gråter.

Jag vet inte riktigt vad jag kan göra för att han ska förstå hur mycket jag behöver honom :(

l¨t han göra så mycket degår själv och med dig å så passar du på höj han när de finns tillfälle
  • Inorr02
    Sopp skrev 2015-10-13 12:48:24 följande:

Alltså nu behöver jag er HJÄLP! Hur fan (ursäkta) nattar man ett barn med en bebis med? Hittills har vi legat bredvid tills han somnar, men nu när jag har en liten bebis också kan ju detta bli problematiskt om han inte råkar sova samtiigt. Idag stod jag och skulle gunga runt med minsta som skrek om jag inte gick runt med honom samtidigt som min väldigt övertrötta äldsta son gick bananas inne på sitt rum. Jag började gråta inte mindre än tre gånger, 1,5 timmar senare hade han äntligen somnat. Vad ska jag göra för att få detta att flyta på???

vi nattar stora syster som är 5 ännu vi ligger och läser på en soffa i hennes rum ligger kvar till hon somnat. pappan jobbar natt så får bebis följa med ligga med mig i soffan tar även in vagnen och försöker få bebis somna i den. När pappa är hemma brukar än så länge lägga stora syster då liten ofta äter runt läggnings tid. 
  • Inorr02

sopp vi har även lite sagor på cd som dottern lyssnar på när hon ska sova. vi har emil, pippi. barnen i bullerbyn mm. prova om store bror skulle varva ner och somna om han får lyssna på ljud sagor. 

• Inorr02
    Mockingjay skrev 2015-11-03 16:17:20 följande:

Hej! Behöver er hjälp med tips, Anton har inte bajsat på 8 dagar nu. Jag helammar så då bör han inte kunna vara förstoppad men det är uppenbart att magen stör honom. Finns det något jag kan äta som sätter fart på hans mage? Eller har ni andra tips? Fungerar inte att ta tempen, det har jag provat... (Anton är 11 veckor nu)

prova pysventil eller ta tempen i rumt se om han får bajsa och knysta då 
  • Inorr02

Hur sover era små ?
    J sover bra är glad att fått en till som sover bra på natten han vaknar äter och somnar om han äter 1-2 gånger på natten hoppas de håller i sig. 

Byter ni n¨ån blöja på natten  min lilla pinkar så mycket på natten så måste byta en gång. 

Han sover ofta till 730-8 på morgon får ofta vänta på att han ska vakna. 
    Vilken tid gör ni morgon?

• Inorr02

vad har era för kläd storlek vilken storlek på blöjorna ?

vad väger era små ca nu ?

• Inorr02
    smurfan8402 skrev 2015-11-21 15:58:34 följande:
    Här har vi en lång o tung kille
    Sist vi var på BVC så vägde han 6620kg o var 64cm. Han har nr 4 på blöjor dom andra kissar han igenom direkt. O har 68 på kläderna :)
    min son är lång med han var på 2 mader kollen 61 cm och 6405 gr nu när jag vägt han hemma så väger han 7,5 nu han har också 68 på kläder köpte nr 4 på blöjor i går
  • Inorr02
    Sopp skrev 2015-12-15 20:46:56 följande:

Vad härligt det låter Lisa! Konstigt att det var ett år sedan faktiskt - vi hade ju inte planerat att skaffa ett till och det är knappt att det har sjunkit in ännu att vi har honom hos oss.

Min dag började så bra - lillen börjar kunna ligga lite själv på dagtid och stora börjar tycka det är roligt att ha en lillebror. Han bjuder honom på mat från sitt kök, ger honom sina bilar, kramar honom lite för hårt och gungar lite förhäftigt i babysittern. Sedan fick jag ett mail från kyrkan - jag får inte gå med dom på babyrytmik eftersom man bara får ha med sig ett barn. Jag känner mig så himla less på att hela tiden behöva försvara att jag är hemma med båda barnen. Jag tycker det känns så himla knäppt att BVC ifrågasätter om jag kan tillfredsställa min 1,5åring när jag har hans lillebror hemma, och att jag inte är välkommen någonstans för att jag inte har valt att sätta storebror på dagis som alla andra i innerstan här i Stockholm. Det  är klart att det är jobbigt att vara hemma med båda, men jag har svårt att tro att jag skadar mina barn? Jag hoppas att slitet faktiskt är värt något, för just nu känner jag mig så himla ensam och dålig

hadde gjort samma när stora syskonet är så litet. har min 5 åring på 15 timmars men hon är ledig mycket med vi gör som vi känner dag till dag vecka för vecka. har henne mest där för de är det är de barn som hon kommer gå skola med till hösten. 
  • Inorr02
    Sopp skrev 2015-12-14 08:41:00 följande:

Vi har köp en badcape, en skallra och en mjuk speldosa :) han vägrar fortfarande napp :( hur sover era? Sven vaknar fortfarande 3 gånger per napp och vill inte ligga själv

min lilla p sover bra äter en till två gånger natt samsover kommer göra de så länge jag ammar. 
  • Inorr02

vad väger små nu? vad vägde de på 3 månades kollen ?

på 3 månaders kollen vägde min på 7840 så tippar att han drar lite över 8 kg nu. han har ren storlek 74 nu 

Svar på tråden BF september 2015!