• Svar på tråden BF september 2015!
  • snusmumriken

Första spyan idag, av ett glas vatten, mådde inte ens illa innan! Har nog inte kräkts något under de andra graviditeterna, iaf inte vad jag minns. Längtar till spökveckorna då alla symptom försvunnit de andra gångerna, mår halvkasst hela tiden.

Däremot pirrar det mer och mer i magen av glädje, var rätt tom först. Ser fram emot en liten bebis igen om allt går som det ska :)

• emvs

Hoppar in här om allt går som de ska så är jag beräknad 10/9 :)

Är 18 år och har ett barn sen innan.

• Agnesmaria

Okej tack för svar :) blev mkt lugnare nu :)

Lissing skrev 2015-01-03 00:56:59 följande:

Ja det drar och gör ont hos mig...

runtom hela livmodern... 

men det är normalt 

• Agnesmaria

Mitt illamående är typ borta.. Bara en väldig växtvärk i tjejmagen.. Borde man bli orolig för att man ej mår dåligt ? Gaah! Blir galen på mig själv å denna oro..:(

• MissJP
    Agnesmaria skrev 2015-01-03 13:35:12 följande:

Mitt illamående är typ borta.. Bara en väldig växtvärk i tjejmagen.. Borde man bli orolig för att man ej mår dåligt ? Gaah! Blir galen på mig själv å denna oro..:(

Symptom kommer och går. Skönt att inte må illa, det kan börja när som helst igen. Jag tror att man känner på sig om något är fel. Med mitt senaste missfall så vaknade jag på morgonen och precis alla symptom var borta och jag hade helt plötsligt massor av energi. Då fattade jag. Men vid mina tidigare graviditeter så mådde jag illa ibland, hade bröstspänningar ibland, hade växtvärk ibland. Inget var konstant liksom. Så jag tror knappast att du behöver oroa dig. Sen kan man inte hindra ett missfall.. så lika bra att tro på en frisk graviditet tills det faktiskt är kört. Man får tänka att missfall i de flesta fall är något bra eftersom det är fel på embryot/fostret. Även om det självklart är tufft..
  • MissJP

Hur är det med folkets cravings? :)

Själv är jag totalt ointresserad av allt sött och fett i de flesta former. Vill inte ha mat alls egentligen utan skulle helst leva på frukt.. förutom banan. Min räddning just nu är valnötter :p

• lördagsgodis

Det är jobbigt med oro, lägger själv en hel del på det men har ju min fina familj som distraherar mig:) var nere på stan för jag tänkte falla för frestelsen och köpa ett digitalt test men dom var slut...igen! Många som försöker bli gravida tydligen.

Jag dricker proviva för att hålla illamåendet i check och äter mycket apelsiner och klementiner mat går bra men vill helst slippa laga den då matoset äcklar:p

• Nattugglan82

Här kommer förhoppningsvis en till! Har BIM idag och har testat positivt två morgnar i rad nu, svaga streck visserligen men de finns där! Känner egentligen ingenting förutom lite molverk emellanåt. Är i v. 5 och bf 11/9 i så fall :)

Jag är 32 och min man 27, bor i Blekinge. Vi gifte oss i somras och har försökt sen dess.

• snusmumriken
    MissJP skrev 2015-01-03 13:55:16 följande:

Hur är det med folkets cravings? :)

Själv är jag totalt ointresserad av allt sött och fett i de flesta former. Vill inte ha mat alls egentligen utan skulle helst leva på frukt.. förutom banan. Min räddning just nu är valnötter :p

Det går upp och ner, passar på att äta när jag kan för att undvika blodsockerfall :)
Svar på tråden BF september 2015!