• Marian03

BF september 2015!

Tänkte fråga här om någon av er gjort ultraljud tidigt? Alltså inte vul? Funderar på att boka in i slutet av vecka 12 eller slutet av vecka 13 och sedan har man en bild när man ska berätta för folk plus att det hade varit såå mysigt att se och så det blir lite mera verkligt att det är något på gång... :) någon som har erfarenhet av det, ser man helt ok? Det är väl ingen fara för bebisen väl? Förstått att man gör tidigare ul i vissa län, i vårt blir det väl ca vecka 20.

• Marian03
    sagofröken skrev 2015-02-12 22:00:36 följande:
    Om du kollar lite längre upp ser du min bild ifrån v. 10+6, tror att det syns betydligt bättre bara några veckor senare. 
    Många gör KUB/NUPP i v.12-13 så det finns en himla massa ul-bilder att se om du googlar! Så får du en känsla för hur mkt man ser. 
    Tack ska kolla det! :) :)
  • Marian03
    lördagsgodis skrev 2015-02-15 09:07:32 följande:

Även jag känner min livmoder en bit ovanför blygdbenet om jag ligger på rygg men jag får som sammandragningar om jag petar på den för mycket.

Hur känns det? Jag var tvungen att prova ligga på rygg och känna men det enda jag känner är till höger, alltså ca 3 cm från navel till höger å sen rätt ner. Känns ungefär som att jag trycker på nåt. Kanske blåsan haha. Nån som vet vad det kan vara? Rakt ner från naveln en bit känner jag inget, bara till höger. Vad lustigt?
  • Marian03

Är det nån av er som äter omega 3? Jag köpte Apotekets egna högkoncentrerade. Står att den är bra när man ammar. Det är fiskolja och inte fiskleverolja. Det är väl ok?

• Marian03

Är det nån mer som är i vecka 10? (9+...)
    Hur mår ni? Jag känner mig inte lika gravid nu ;)
    Mår inte illa mer och är piggare än vanligt. Inget som drar och växer, vad jag kan känna iaf. Trycker man på sidan av brösten så känns det men de är inte sådär supersvullna som föregående veckor.
    Skönt att man får må lite bättre, men man kan ju likväl må sämre imorgon redan antar jag, det är ju tvära kast när man är preggo har man märkt ;)

• Marian03
    Cessely skrev 2015-02-16 12:54:52 följande:
    Är med i v 10 (9+4) och har ingen molvärk längre. Illamåendet är lite bättre. Men fortf trött, hehe! Men känner mig i varje fall piggare till och göra saker. Innan bara låg ja och orka inget. Brösten ömmar inte lika mycket längre. Men känner mig lika svullen :) Längtar ju efter riktig bebismage :)
    Då ligger vi rätt lika till :)

Ja jag är med svullen! Så jag tröttnade och köpte mamma jeans från H&M ;)

Ett par svarta och ett par blå och Gud CAD skönt det var :D

Har nån lite större tröja till så ser ingen på jobbet och jag behöver inte gå runt och känna mig som en uppstoppad korv...

Ja jag längtar med efter den "riktiga" bebismagen även om man ser helt gravid ut redan ;)
  • Marian03
    89an skrev 2015-02-16 16:05:00 följande:
    Jag är också i vecka 10 (ca 9+5) och känner nästan ingenting.
    I början hade jag väldigt mycket molvärk och typisk mensvärkskänsla. Det började några dagar innan vi plussade och vi trodde först mensen var på väg (men den kom ju aldrig). Det höll i sig till en bit in i v8. Jag var illamående och kräktes några gånger i v 7 och 8. Hade ömma bröst som växte och blev större, även ömma bröstvårtor. Var också väldigt trött i början.
    Nu känner jag nästan ingenting och man börjar ju nästan undra om man verkligen är gravid... (Man har ju läst en del skrämseltrådar om MA här på FL). Men försöker leva i nuet och tänka att allt är bra och njuta över att man mår bra. Ska göra KUB och 2,5 v och kommer ju då få reda på om allt är som det ska. Men hade gärna vetat nu ;)
    Skönt att läsa att man inte är ensam om att plötsligt må bättre. :)
    Ja så känns det, är man verkligen gravid än? Ja usch dessa skrämseltrådar man får försöka ignorera dom men det är supersvårt, man blir fundersam.

Ja jag har bokat ett privat UL i vecka 12+4 så då får jag med se om allt är ok. Känns skönt att man får se :)
  • Marian03
    Sopp skrev 2015-02-16 13:29:15 följande:

Någon fler som måste skaffa ny vagn? Vi köpte en begagnad emmaljunga till första som vi har nu. Den fyller sitt syfte men inte mycket mer. Den gigantiska sittdelen är kanske mer dimensionerad för en 3åring än en 10månaders. Tror vi ska beställa en donkey från holland nu eftersom det blir så tätt mellan barnen

Är det bugaboo? Hörde att man kunde beställa det från Holland för 4000

Kr mindre än vad det kostar här, verkar ju bra.

Själv är jag sugen på en Brio Go Next men det verkar vara lite värre med att hitta någon begagnad där, har hittat en enda på blocket och det var alldeles för långt iväg. Så kanske får köpa nytt då, förhoppningsvis är det bra andrahandsvärde så man vinner lite på det så sätt.
  • Marian03
    Flängfia skrev 2015-02-17 10:43:13 följande:

En till här! Vecka 10, 9+3.

Supernojjig så fort symtomen avtar men ändå glad såklart. Kan spänna lite i magen ibland men inte alls lika mycket som i början. Ömma bröst men mycket mindre än tidigare, däremot har de typ dubblat sin size de senaste veckorna. Tröttheten slår till kl 13.00 varje dag ungefär, krävande att vara borta på jobb 6-18 varje dag (pendlar och därav borta länge). Mår knappt illa längre, kanske lite på morgonen ibland men inget som jag tänker på.

Längtar efter mage, just nu har den gått från att vara platt till att vara en "bullmage", köpte också ett par mammabyxor då mina jeans blir lite för tight - så skönt med mammabyxor! :)

Ja då känns det som att det är typiskt för vecka 10, vi är ju några nu med samma här :)

Imorse hade jag molvärk och innan frukost på jobbet mådde jag så illa men det gick över efter en halv banan. Vet inte hur jag skulle klarat mig utan bananerna ;)

Mina boobs har med fördubblats till min stora glädje, har alltid haft små bröst. Men nu som sagt så är det lite mindre aktivitet. Men tidigare veckor har jag vaknat på morgonen och verkligen känt hur de växt under natten haha...

Ja visst är brio go next vagen superfin. Ska med testa såklart men blir i en annan stad då jag inte vill ratta runt i den enda affären med vagnar här i vår mindre stad.

Jag är helt inställd på vit chassi iallafall och kan tänka mig grå, neon eller svart på själva tyget. Neon låter extrem men det är den inte, var bara några stripes med färg på det svarta.

Men den kommer bli britax va? Står lite här och där.
  • Marian03
    26number1 skrev 2015-02-17 11:04:11 följande:

Den fick 10 av 10 poäng av Testfakta så det känns ju bra, lite synd att de är svåra att få tag på begagnade bara :/

Verkar som om brio go next ska bli britax go next så man kan få fatt i för va 1000 kr billigare. Men det är ändå dyrt :/
Svar på tråden BF september 2015!