Inlägg från: fyrklöver81 |Visa alla inlägg
  • fyrklöver81

BF september 2015!

Fler än jag som har exploderat i vikt? Jag önskar det inte bekom mig, men lite
    Jobbigt är det faktiskt. Jag har ju svårt att
    Gå så promenadens blir korta. Men jag tycker inte jag äter så jätte mycket mer
    Än vanligt. Dock är ju aptiten ökad förståss????

• fyrklöver81
    Stargi skrev 2015-06-28 11:44:52 följande:

Har alla september mammor gått på gravledigt nu? :D själv tog jag ut semester innan min gravledighet så att jag fick lite extra ledigt. 

Härligt ! Själv är kommande veckan den sista ????????????
  • fyrklöver81

Graviditetspenning betalas ut 60 dagar innan beräknad bf. - 11 dagar som man får ta vanlig fl för. Så nej inga extra fl dagar dras. Dock är det svårt att få graviditetsledigt beviljat även om jag har en känsla att de blivit generösare nu!?
    Jag jobbar som sjuksköterska varav jag fått
    Det alla tre graviditeter. Jag skulle aldrig orka Jobba fram till bf och blir så imponerad av er som klarar det, både
    Mentalt och fysiskt :)

• fyrklöver81
    I Walk The Line skrev 2015-07-01 08:58:19 följande:

Någon som haft smärtsamma sammandragningar?

Jag har haft sd länge nu, flera om dan, men i måndags så började vissa göra ont. Jag hade bara kanske 5-6 st onda på hela dan, och kanske 3-4 st igår.

Jag är i v 30 nu.

Tänkte avvakta och se om jag får några idag.

Eller bör en söka hjälp ändå?

Vad gör de om en söker dit?

Jag har några per dag mestadels på kvällen när jag tar det lugnt. De känns lite som motvärn samtidigt som magen blir hård. Jag oroar mig inte då deg är min tredje graviditet och det är vanligt.
    Kan ibland bero på urinvägsinfektion så kanske ska du bara slå en signal till Bm.
  • fyrklöver81
    I Walk The Line skrev 2015-07-01 10:19:03 följande:
    Fast att de gör ont är ju inte vanligt?

Detta är min fjärde graviditet, och jag har haft sammandragningar innan, men aldrig onda förvärkar.

Jag har väldigt kraftiga sd, men de gör ju inte ont, bara lite obehagligt. Dessa gör ont, så en måste stanna upp...
    Ok då ska jag ha det osagt. Googlade på det och fick fram att det var vanligt med sd som kunde göra ont. Men vad källan var låter jag ha osagt. Men då ska du väl kontakta din Bm.
  • fyrklöver81
    Sopp skrev 2015-07-01 20:24:28 följande:

Jag är skitnervös att jag har fått framfall. Har ju beklagat mig den senaste tiden över att jag känt mig konstant bajs oh kissnödig, men att det sällan kommer något när jag går på toaletten och det tar säkert 1 min i uppstartsträcka innan det kommer något kiss. Idag kände jag efter där nere och det buktar verkligen ut. Har fått tid för undersökning på förlossningen imorgon. Ååå känner mig som en utsliten gammal tant med livmodern hängandes vid knävecken. Så surt

Usch så jobbigt. Det kan inte vara åderbråck då? Ja svar får du imorgon. Hoppas det är
    Ngt enkelt att åtgärda!! Och visst känner man sig skruttig till och från:)
  • fyrklöver81
    Sopp skrev 2015-07-02 13:32:38 följande:
    Allt såg bra ut, antagligen barnets huvud som åker långt ner när kvällen närmar sig. "Uttänjd" tror jag ordet var ;) så skönt, borde sluta googla saker!
    Härligt ????
Svar på tråden BF september 2015!