Inlägg från: fyrklöver81 |Visa alla inlägg
  • fyrklöver81

BF september 2015!

Fler än jag som har exploderat i vikt? Jag önskar det inte bekom mig, men lite
    Jobbigt är det faktiskt. Jag har ju svårt att
    Gå så promenadens blir korta. Men jag tycker inte jag äter så jätte mycket mer
    Än vanligt. Dock är ju aptiten ökad förståss????

• fyrklöver81
    Stargi skrev 2015-06-28 11:44:52 följande:

Har alla september mammor gått på gravledigt nu? :D själv tog jag ut semester innan min gravledighet så att jag fick lite extra ledigt. 

Härligt ! Själv är kommande veckan den sista ????????????
  • fyrklöver81

Graviditetspenning betalas ut 60 dagar innan beräknad bf. - 11 dagar som man får ta vanlig fl för. Så nej inga extra fl dagar dras. Dock är det svårt att få graviditetsledigt beviljat även om jag har en känsla att de blivit generösare nu!?
    Jag jobbar som sjuksköterska varav jag fått
    Det alla tre graviditeter. Jag skulle aldrig orka Jobba fram till bf och blir så imponerad av er som klarar det, både
    Mentalt och fysiskt :)

• fyrklöver81
    I Walk The Line skrev 2015-07-01 08:58:19 följande:

Någon som haft smärtsamma sammandragningar?

Jag har haft sd länge nu, flera om dan, men i måndags så började vissa göra ont. Jag hade bara kanske 5-6 st onda på hela dan, och kanske 3-4 st igår.

Jag är i v 30 nu.

Tänkte avvakta och se om jag får några idag.

Eller bör en söka hjälp ändå?

Vad gör de om en söker dit?

Jag har några per dag mestadels på kvällen när jag tar det lugnt. De känns lite som motvärn samtidigt som magen blir hård. Jag oroar mig inte då deg är min tredje graviditet och det är vanligt.
    Kan ibland bero på urinvägsinfektion så kanske ska du bara slå en signal till Bm.
  • fyrklöver81
    I Walk The Line skrev 2015-07-01 10:19:03 följande:
    Fast att de gör ont är ju inte vanligt?

Detta är min fjärde graviditet, och jag har haft sammandragningar innan, men aldrig onda förvärkar.