Inlägg från: MrsHeinerborg |Visa alla inlägg
  • MrsHeinerborg

BF september 2015!

myraaan skrev 2015-09-05 00:06:05 följande:

Är det bara jag som är sjukt less på att vara gravid just nu? Dagarna känns som månader och ändå är jag inte ens på bf än!! Har ont överallt och mycket sammandragningar och sover dåligt. Varje gång jag reser på mig tänker jag att vattnet ska gå, men jag blir lika besviken varje gång när det inte kommer en droppe ????

Jag känner likadant. Det konstiga är att jag i två nätter inte haft ont alls, dessutom har jag sovit bra o vaknat pigg o endast varit uppe 1 ggr/natt! Så även idag!
    Innan dess, Haft förvärkar o ont typ hela tiden senaste två veckorna, förra helgen hade jag så ont att jag trodde vi skulle åka in flera gånger, men det försvann.... 6dgr till Bf!
  • MrsHeinerborg
    I Walk The Line skrev 2015-09-05 09:15:18 följande:

Igår kom vår lilla kille ut.

Tack dyktekniken, ännu en förlossning som blev smidig och fantastisk tack vare den!

Latensfasen sov jag mig mest igenom, öppningsfasen tog 20 min och jag blev ärligt överraskad när jag kände att krystfasen var här, 1 krystvärk och han var ute.

Helt fantastiskt.

Jag är så enormt tacksam över att jag upptäckte dyktekniken!

Stort Grattis!!! Blir lite avis måste jag ju erkänna. Härligt att förlossningen gick bra! Gosa på nu o njut av att få sova på mage!
  • MrsHeinerborg

Stort Grattis sommarbus! Härligt att det gick bra!

Lördagsgodis, hoppas du fått sova lite, kram o skickar lite energi!!

Själv har jag förvärkar som kommer o går men inte består..... 39+2 idag

• MrsHeinerborg

Stort Grattis till Alla bebisar!!
    Själv tror jag att slemproppen lossnat, har inte upptäckt den med mina tidigare graviditeter, får väl se vad som händer, massa sammandragningar o ont i ljumskarna men inga värkar....

• MrsHeinerborg

Stort Grattis till Alla bebisar!!
    Själv tror jag att slemproppen lossnat, har inte upptäckt den med mina tidigare graviditeter, får väl se vad som händer, massa sammandragningar o ont i ljumskarna men inga värkar....

• MrsHeinerborg

Vaknat av värkar till o från under natten, får se om det utvecklas under dagen.... Hade tänkt göra några ärenden men vet inte Om jag vågar ge mig ut eller om jag ska vila. Tog en promenad till förskolan och har redan hunnit köra en tvätt!
    4 dgr till Bf

• MrsHeinerborg
    Sopp skrev 2015-09-07 12:12:44 följande:
    Hoppas din bebis vill ut nu!

Nu under förmiddagen har en hel massa slempropp kommit. Inte blodig men ändå väldigt mycket - så nu är mitt hopp tänt igen! Kom ut nu lilla barnet! Min reaktion på detta var förövrigt att slänga mig i duschen och göra ett helt absurt försök att raka fitty - det ser nu mera ut som att jag har skabb mellan benen. Något står ju inte rätt till där uppe i huvudet
    Haha!! Jag gjorde samma igårkväll då jag möttes av min slemmig som lossnade. Hoppade direkt in i duschen o snyggade till både under armar, ben o mellan ben!! Känns bra iallafall!
    Nu har jag sovit, värkar o onda SD hela dagen men inte tillräckligt starka eller ofta.
  • MrsHeinerborg
    mimspims skrev 2015-09-07 15:24:08 följande:
    Låter ju som din och Sopps förlossning är på gång! Hoppas hoppas!

Ingen slempropp i sikte här inte men 5-åringen påpekade i duschen igår "mamma, din snippa ser ut som pappas skägg" :D
    Haha!! Hur besvarade du den kommentaren?!
  • MrsHeinerborg
    lördagsgodis skrev 2015-09-07 17:19:28 följande:

Jag gav upp att raka snippan för några månader sedan då jag inte längre såg vad jag pysslade med men sist jag försökte så var det fantafrisyr över det hela:) nu när hon snart är 3 veckor så har jag rakat igen för nu känner jag mig läkt där nere men jag blöder förtfarande lite och är så less på bindor då jag använder menskopp i vanliga fall. Vi introducerade napp idag och det gick toppenbra!

Vad härligt att du känner dig läkt! O trevligt att se hur man ser ut under magen. Längtar nu!
    Jag tar mest hyveln på måfå, bikinilinjen o lite runt, kan ju inte bli värre!! :)
  • MrsHeinerborg
    Sopp skrev 2015-09-07 19:31:20 följande:

Nu händer det grejer! För en timme sedan forsade bokstavligt talat vattnet ut när jag skulle läsa för sonen. Inga värkar ännu, men vi har tagit hit farmor och farfar ändå så att de kan lägga sonen. Vid 21 åker vi in på kontroll på förlossningen

Åh!! Äntligen! Hoppas värkarna kommer igång så du får gosa bebis snart!!
    Lycka Till!!! Återkom med info!!

Ger ju mig lite hopp oxå, min slempropp har ju lossnat så hoppas på vatten snart!!
  • MrsHeinerborg

Imorse (39+4) 05.38 föddes vår lille kille 52 lång o 4070g
    Vaknade av vattenavgång 2.19, värkarna startade vid 3, ringde fl och barnvakt, väckte mannen, 4.10 är vi inskrivna, öppen 5-6cm, 90 min senare föddes han!

• MrsHeinerborg
    Sopp skrev 2015-09-10 13:11:22 följande:

Grattis till nya bebisar! Här är min förlossningsberättelse:

18:30 på måndagkväll känns det som att jag börjar kissa ner mig när jag ligger och läser för sonen. Jag flyger upp och vattnet forsar ut på golvet. Ringer förlossningen som ber mig avvakta värkstart alternativt komma in på kontroll om några timmar. Vi ringer över farmor och farfar för att natta och så låtsas vi gå så att vi får säga hejdå

KL 22 dyker vi in på förlossningen för undersökning. Jag har nu börjat få lite svaga värkar.De undersöker mig efter CTG-kurvan och är öppen 4 cm vilket tydligen inte säger så mycket som omföderska. Vi får gå på en promenad för att se om värkarna sätter fart

KL 00:30 tycker jag att värkarna är väldigt smärtsamma och kommer ofta, vi gör en ny CTG. BM är lite halvosäker upplever jag, men skickar upp oss på förlossningsavdelningen iaf kl 01:30. Är nu öppen 4-5 cm.

Får min första barnmorska och säger att jag vill ha epidural. Värkarna är riktigt jobbiga. BM tar fram lustgas istället men försvinner utan att förklara hur den fungerar. Värkarna kommer nu så att jag ofta inte går någon paus, tycker det känns för jobbigt och ringer på BM. nu får jag en ny som svamlar något om att vi kan titta på det, försvinner igen

BM nr 3 dyker upp och sätter en infart, försvinner. KL 02:10 kommer BM nr fyra som ser att jag vill ha hjälp så hon skyndar sig att ringa på epiduralen, nu är narkosen tydligen upptagen. Hon visar hur lustgasen fungerar och står kvar med mig. Undersöker mig och är öppen 8 cm. När narkosen dyker upp kl 02:40 har krystvärkarna kommit. Får hjälp att få av mig byxorna, ligger på sidan och hänger i lustgasen och fattar inte hur det redan kan vara dags. 02:50 är han ute

Vet inte riktigt hur jag känner inför förlossningen - å ena sida var det såklart skönt att det var över snabbt. Å andra sidan upplever jag att jag blev lämnad själv och att ingen lyssnade på mig. Kommer nog välja en annan förlossningsmottagning nästa gång

Jag födde på Danderyd o har gjort båda
    Förlossningarna innan även där, varit supernöjd o att sen komma på BB-hotellet känns toppen!
Svar på tråden BF september 2015!