• Fröken85

Docka Anemone gråter inte?

Dottern fick en Baby Anemone här på morgonen som enligt beskrivning ska gråta riktiga tårar. Vi har försökt följa den lilla beskrivning som finns men gråter gör den då inte. Antingen gör vi fel eller så är den funktionen trasig... Det låter som en liten pump brummar igång när den gråter men inga tårar...

Någon som har en sådan här docka och vet hur man gör?

• Svar på tråden Docka Anemone gråter inte?
  • Haskel

Utan att äga, eller ha sett en sådan docka. Misstänker jag att du måste fylla på vatten.

• Happy girl

Vår dotter fick också en sådan docka i julklapp. Blinkar er docka då?Den som vi har varken blinkar eller gråter som dom säger att den ska göra!Det finns väl bara en knapp att sätta igång den med?Inget speciellt som man ska göra för att gråtfunktionen ska starta?

• Fröken85

Nej, den blinkar inte heller. Den blundar ju om man lägger henne ner, men inget annat.

Det är väl ändå bara knappen bak inne i ryggen som är på och av. Det finns väl ingen annan. Vi fattade det som att den äter, rapar och gråter av sig självt... Eller?

Imorgon får vi åka tillbaka med den. Har ju inget kvitto men hoppas det ordnar sig...

Nu är ju hela huvudet fyllt med vatten, det kommer ju börja mögla om det inte kan tömmas på något vis?

Väldigt dålig bruksanvisning måste jag tillägga...

Det finns någon "knapp" vid ena axeln.. Vad är den till?

• Happy girl

Funderade också på den knappen men jag tror att det är en högtalare.Kollade på filmen om anemone på lekias sida och hon både blinkar och gråter.Ska med byta vår docka idag.Dottern blev ju väldigt besviken för att hon inte funkade

• Linastrumpan

Min dotter ska få en sån när hon fyller år om två veckor och den är redan inhandlad. Skulle gärna vilja veta hur det löste sig med gråtandet i fall vi får samma problem.

• Fröken85

Vi fick enkelt reklamera vår idag. Och till dotterns extrema besvikelse var de nu slut i butik... Så det blev en annan docka istället. Synd, för dockan är verkligen jättefin. Hade vi kunnat få ut vattnet hade nog dottern hellre behållt anemone och låtit henne vara utan tårar. Men det gick ju inte att tömma ut...

Är inte säker på att det där med tårar-mekaniken är en jättegod idé hos en docka. Tänker att det till slut blir ganska äckligt där inne i huvudet, även om den gråter då och då...

• Linastrumpan

Så tråkigt att det inte fanns någon ny Anemonedocka. Jag håller tummarna att våran är som den ska för det är det enda min dotter önskat sig. Ja det är lite äckligt när man tänker efter med vatten som inte kan komma ut men så är våra babyborn dockor också. Där fylls armen med vatten som man "pumpar" ut som tårar.

• Ma ka

Vi var och bytte lite julklappar igår, och då ville min flicka ha en sådan docka. Först grät den inte, men efter att ha gett den nästan en hel nappflaska kom det tårar.

Men jag skulle nog säga att det är en funktion man klarar sig utan eftersom det blöter ner så. Ha en handuk redo när hon börjar...

• Ma ka

Glömde att tillägga att vår docka blinkar inte, och jag har inte förstått instruktionen att man ska klappa när den ligger ner, som det visar i pappren. Men det kanske har med blinkningarna att göra, den kanske borde vakna när man gör så...

• Ma ka

Ju mer jag läser runt på internet om den så verkar det ju som om den ska vara kittlig under fötterna, men det visar inte i våra instruktioner eller går att göra på dockan. Är det olika på dockor eller borde den skratta om man killar under fötterna? Kanske det är olika med blinkningarna också? Läser man beskrivningarna från 2013 verkar det gå att killa den, men det står inget om det 2014. Kan de kanske ha tagit bort just det och blinkningarna i årets docka?

• Linastrumpan

Vad stod det på kartongen att den skulle göra? Dockors funktion brukar ju kunna ändras lite från år till år. Så är det i alla fall med baby born och baby anabelle men det som står på kartongen borde rimligtvis vara korrekt med dockan som ligger i...

• Linastrumpan

Nu är våran docka öppnad och provad. Den gråter när den druckit men den blinkar inte och på instruktionerna så verkar den inte kunna det heller. Tänker att de nog tagit bort den funktionen på årets docka. Kanske var det inte så hållbart..? I övrigt så verkar allt fungera som det ska och dottern är överlycklig över sin docka.

Svar på tråden Docka Anemone gråter inte?