Inlägg från: VanDerToffel |Visa alla inlägg
  • VanDerToffel

Min fru vill, men inget händer

Celines Essence skrev 2014-12-30 12:03:06 följande:
    Lite lyhördhet skadar inte. En bra man vill göra sin kvinna kåt och vet när hon är det. Varför vill man sätta på en kvinna när hon inte är kåt? Är det för att det blir så himla trångt?
    Bara vilja räcker ungefär lika långt som att jag vill att det ska bli en snörik vinter. Mannen måste få en realistisk möjlighet att göra sin kvinna kåt. Om inställningen är "jag är inte kåt för att jag har stressigt på jobbet, barnen är jobbiga och min man har vänt toarullen fel igen" så blir det en självuppfyllande profetia.

Helst av allt skulle jag vilja ha sex med min fru när hon är kåt. Jag skulle gärna smeka henne till orgasm utan att ha sex bara för att se henne njuta. Men om det inte är ett alternativ, vad går man då? Runkar av sig var tredje dag för att inte komma i sömnen eller har sex med nån som bara ställer upp för kung och fosterland.

Kvinnan måste själv ta ansvar för sitt sexliv genom att ge mannen en chans. Tyvärr är det ofta så att kvinnor väljer bort sex eftersom "inte kan han skilja sig, vi har tre barn, dessutom låter jag honom tömma pungarna en gång i månaden så han kan inte klaga". Att vara otrogen hjälper inte heller för det leder bara till ännu mer orsaker att inte ha sex med sin man. I teorin skulle det krävas att nån annan kvinna skulle visa intresse för mannen för att väcka konkurrenskampen igen(?)
  • VanDerToffel
    Celines Essence skrev 2014-12-30 12:23:09 följande:
    Vad var det som var då konstigt. Hur fungerar du som tycker detta är konstigt?
    Precis, inget konstigt alls, önskemål kan man ju alltid ha. Ju bättre förhållande, desto mer av önskemålen går i uppfyllelse.

Problemet är sen om viljan till sex kan knytas i praktiken till vilket önskemål som helst (eller nya kan hittas på om mannen på nåt sätt lyckas uppfylla alla dom "kända" önskemålen)
  • VanDerToffel
    Celines Essence skrev 2014-12-30 12:38:49 följande:
    Jag misstänker att många män beter sig likt min förre man, men de skulle ni ju inte skriva här i trådarna.

Jag tror tyvärr en del män är väldigt upptagna med sin egen kropp.
    Min fru njuter nog av sex sen när det väl kommer igång och jag ser nog till att hon också får sin orgasm. Jag försöker också att det inte har gått för många dagar sen jag själv lättat på trycket för att inte det ska påverka "prestationen" (om man nu får kalla det så). 

Problemet i vårt fall är att min fru väljer bort sex som nåt för henne onödigt och sen där hon går med på det så är det jag som ska göra allt jobbet. Hon vrider sig bort från kramar etc för det kan ju i värsta fall leda till att jag får för mig att föreslå sex på kvällen. Hemska tanke.
  • VanDerToffel
    Celines Essence skrev 2014-12-30 13:01:24 följande:
    Fast jag fattar ändå inte vilka önskemål som känns jobbiga, eftersom att du beskriver så enkla saker. Om hon begärde att du skulle bli rockstjärna kan jag förstå problemet, men att du tycker att det känns jobbigt med de krav du beskrev ovan förstår jag inte.

Jo förresten. En sak är jag med på. Om hon vill att du ska göra mer hemarbete, medan hon latar sig, kan jag förstå ilskan och irritationen.
    Du fäster dig kanske för mycket vid exemplen. Pointen är att det inte är jobbigt - det är omöjligt. Om målen skulle vara fasta så skulle det vara jobbigt - men man skulle göra det och saken skulle per definition vara fixad och resultatet skulle vara en kvinna som vill ha sex. Men målen är flytande - idag ska du vara sådan här och i morgon sådär. Vilket igen får mig att återgå till teorin att en kvinna antingen vill ha sex eller inte (beroende på om det behövs) och resten är bortförklaringar (för sig själv och sin partner).

Jag kan inte tänka mig ett enklare sätt att driva min fru till vansinne än att säga att "gå du med barnen till pulkabacken - jag lagar mat och packar inför resan". Hon skulle studsa runt väggarna av kontrollbehov. Jag har sagt att jag kan sköta den här och den där sysslan men nej - sånt ska göras precis när och hur hon vill. Och sen kommer orsaken att "jag är så upptagen med att få vardagen att fungera för att sex ska nappa".
  • VanDerToffel
    Celines Essence skrev 2014-12-30 13:10:20 följande:
    Har du någon gång pratat med henne om hur hon helst skulle vilja ha ert sexliv? Har du låtit henne beskriva hur hennes "drömsexliv" ser ut tex? Har du frågat henne vad hon vill att du ska göra för att hon ska vilja ha sex? Använder ni leksaker? Har ni pratat om det?

Vet du vad hon njuter allra mest av?
    Jag har försökt men hon blir mest irriterad. Hon säger att hon uppskattar att jag tar initiativ men att jag bara ska acceptera att hon inte behöver sex lika mycket. Hon vill bara ha det undanstökat. Leksaker har jag inte ens tagit upp med tanke på hur lite ämnet i generellt intresserar henne.
  • VanDerToffel
    Rosemary skrev 2014-12-30 13:06:47 följande:
    men vissa män vägrar ju fatta. Varför lyssnar ni inte? Varför ställer ni inte följdfrågor och försöker lära er någonting? Varför inte bara ta till sig av de synpunkter som framkommer, öppet och förutsättningslöst, fundera på allt det kloka, bra och vettiga som sägs, i stället för att envisas med sådant där som att "kvinnor inte vet explicit vad dom tänker/inte tänder på, dom försöker bara motivera saken för sig själv efteråt"?
    Du måste också acceptera att män tänker som män men själv anser jag mig nog ha deltagit i diskussionen på en semivettig nivå, till vilken hör kritik av påståenden och följdfrågor etc(?)

Nätet är fullt av råd, jag föredrar att lite ifrågasätta råden först för nätet är fullt av "goda råd". Personligen tror jag att män skulle mer än gärna ta emot råd som skulle göra att man skulle få sin kvinna tänd på sex. Dom flesta av oss har nämligen försökt olika saker ganska länge och jagat det rörliga målet innan vi komer till FL och gråter
  • VanDerToffel
    Celines Essence skrev 2014-12-30 13:21:56 följande:
    Okej. Om hon skyller på att hon har mycket att göra, fast du försökt gjort saker förstår jag ditt problem. Tro inte att kvinnor generellt fungerar så. Precis som att män inte fungerar lika. Vill hon ha sex när hon är utvilad då?
    Det är ett problem eftersom jag inte har sex med generella kvinnor, jag skulle vilja ha det med min fru

Jag vet inte eftersom hon aldrig är det - en samvetsgrann kvinna med fast jobb och tre barn blir aldrig utvilad om hon så väljer. Tvärtom - hon blir stressad om det är någon förberedelse som är ogjord.
  • VanDerToffel
    Rosemary skrev 2014-12-30 13:26:56 följande:
    Nej, det är inte omöjligt. Du gör det omöjligt. Varför låter du din fru ha den här makten över dig och hemmet? Det finns ingenting som säger att du måste finna dig i det. Vad spelar det för roll att hon blir vansinnig? Blir inte du vansinnig över att hon inte litar på dig? Varför ska allt göras på hennes sätt? Hur kan du gå med på det? Jag skulle aldrig släppa allt som har med hem och barn att göra till den andra parten i förhållandet, varför gör du det?
    Vi tar ett barnsligt exempel

Din man säger att han inte vill ha sex med dig eftersom han inte är avslappnad. Orsaken att han inte är avslappnad är att han alltid är den som kör bil i familjen (era jobbresor, helger etc). Så du säger att du gärna kan köra halva vägen men det vill han inte eftersom han tycker att det är hans bil och att han vill köra. Du insisterar att köra och han sitter bredvid och kommenterar varje rörelse du gör fel tills du tappar nerverna och säger till åt honom varefter han sitter och surar. Är han avkopplad nu? Och sen tänker du att 90% av er vardag spenderas i bilen.
  • VanDerToffel
    Rosemary skrev 2014-12-30 13:30:30 följande:
    Nej, jag har gått igenom dina inlägg och du ställer inga frågor. Förutom sådana som är retoriska och bekräftar dina egna påståenden. Jag talar om öppna frågor, sådana som handlar om att man verkligen försöker förstå den andra parten, där man vill veta och grubbla vidare tillsammans för att eventuellt i slutändan komma fram till något nytt. 

Jag tänker inte acceptera att "män tänker som män". Män, liksom kvinnor, är individer, och tänker väldigt olika sinsemellan. 
    Om en retorisk fråga relaterad till ett påstående enkelt kan besvaras så att den inte stämmer så är ju en helt vanlig fråga

Jag har inte som vana att fråga "Snälla ni, vad skulle ni göra i mitt ställe?" jag formulerar en hypotes och samlar in andras erfarenheter och ser om någon enkelt kan motbevisa mig eller få mig att modifiera min hypotes. Du tror det kanske inte men jag tycker ännu mer om att ha fel än om att ha rätt (så långt det nu finns rätt och fel på ett så härpass fluffigt område).

Men starta gärna en privatdiskussion eller skild tråd för ämnet "VanDerToffels avsaknad av retorik", här har redan (bortsett från vissa dueller) varit relativt bra diskussion jämfört med andra trådar/forum var ämnet behandlats.
  • VanDerToffel
    Celines Essence skrev 2014-12-30 13:46:17 följande:
    man kan vara utvilad med de förutsättningarna. Tro mig... Men jag förstår att det rör sig om hennes personlighet.

Avslappnande massage kanske skulle vara något?

Säg att det inte ska leda till sex, så behöver hon inte tänka på det. Kanske väcker det hennes lust. Pensla henne på kroppen?
    Massage är ofta det som används som förspel när vi har sex. Brukar nog också massera henne helt utan baktankar om det behövs
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer