Anonym (Det händer) skrev 2014-12-27 23:08:34 följande:
De argument du angav är inte relevanta i de andra kulturerna jag nämnde, i en totalt irrelevanta, i de två andra i mindre relevanta.
Alltså är logisk att anta att andra orsaker ligger bakom problemen.
Om nån (antagligen kvinna då) hävdar att gravitationen verkar mot jordens mitt på vintern i Sverige för att det är mörkt, så kan det vara rimligt att peka ut att den verkar på samma sätt på sommaren. Logik är svårt när man har äggstockar verkar det som.
Ja, eller så är logik någonting som du definierar, och omdefinierar, efter eget godtycke.
Jag har aldrig sagt att detta med rollerna är
den enda orsaken till att sexlivet hakar upp sig i ett förhållande. Som jag nämnde inledningsvis så har jag haft egna personliga skäl till att grubbla på ämnet och jag är den första att erkänna att det är komplext, att det finnas massor av samverkande faktorer: personliga, psykologiska, sociala och samhälleliga. Men jag tyckte det här med rollerna var intressant att ta upp, jag såg det som
en viktig faktor av många, som något man eventuellt kunde fundera vidare på.
Sedan får jag erkänna att jag nog lät mig provoceras av din dryga attityd. Är det något jag har svårt för så är det när folk talar om för mig vad jag
egentligen tycker. Vad blir det för mening med att diskutera då?
"Jag vill äta pannkakor till middag." "Nej, det vill du egentligen inte, du vill äta köttbullar som jag har köpt."
"Jag tycker att regeringen ska satsa mer på kultur." "Nej, det tycker du inte, du föredrar innerst inne att pengarna ska läggas på idrott."
"Jag tror på demokrati och människors lika värde." "Nej, det gör du inte, du tycker egentligen att diktaturer är att föredra och nu tar jag makten här."
Det blir ju helt hopplöst. Dessutom förstår jag inte varför det är så kul att provocera folk i debatter. Vart vill man komma med det? Vart vill du komma egentligen? Vad får du ut av det? Jag förstår mig inte på proffsprovokatörer heller, sådana där som Alexander Bard och Linda Skugge och han Birro, men de får ju åtminstone betalt.