Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Tråden för endast barnfria! :-)

Anonym (-) skrev 2014-12-27 13:43:20 följande:
    Jag blir inte provocerad. Jag anser att det är bra att där finns folk som är så övertygade om att de inte vill ha barn, att de håller fast vid det och inte skaffar barn bara för att man förväntas göra det.
    Däremot har jag invändningar mot de fördomar som många barnfria har. Jag får ofta sovmorgon och kan också ta mig tid för en god bok och en härlig kopp de i skumbadet.
    Det är upp till var och en hur mycket man vill förändra sitt liv, när man får barn.
    Jag skrev ett svar i den andra tråden, här bör vi nog respektera TS önskan om att hålla det fritt från diskussioner av den sorten. Vill du diskutera den saken kan vi göra det där.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (BarnLÖS heter det) skrev 2014-12-28 09:10:12 följande:

Vad jag stör mig på folk som skriver barnFRIA. Det heter barnLÖS!!

Lös antyder avsaknad av något, personer som frivilligt valt att inte skaffa barn har inte denna saknad. Ljudlös, arbetslös, sömnlös och så vidare.

Jämför föräldrafri och föräldralös.
    Anonym (BarnLÖS heter det) skrev 2014-12-28 09:11:57 följande:

Den dagen ni blir gamla så lär ni ångra ert egoistiska beslut att vara barnlösa!

Det finns ingenting som säger att det är så utöver dina egna fördomar.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Det är inte så svårt att sammanfatta det här:
    Som förälder kan man inte göra allt man kunde göra som icke-förälder.

Att man sedan inte saknar eller inte gjorde X är en helt annan sak som inte har med saken att göra överhuvudtaget.

De föräldrar som påstår sig kunna göra samma saker som man kunde göra (notera: kunde göra, inte nödvändigtvis gjorde) innan de fick barn ljuger. Att man inte gjorde X eller Y eller Z är irrelevant eftersom människors liv ser olika.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Familjeliv) skrev 2014-12-30 19:59:38 följande:

Lite märkligt att skapa en sådan här tråd i ett forum för Familjeliv, tycker ni inte? 
    Flashback eller en grupp på FB eller något kanske vore mer passande? ;) 

Är absolut inte emot de som vill vara barnfria, har flera vänner som valt detta och tycker att alla är fria att göra sina egna val och leva sina liv PRECIS som de vill, more power to ya! Dock är det lite ironiskt att skapa sådana här trådar i ett forum som är riktat till barnfamiljer.. 

Bara mina 2 cents! 

På vilket sätt är det märkligt? Är egna barn ett krav för att man ska kunna sägas tillhöra en familj?

Har du missat att en mycket stor del av trådarna här inte handlar det minsta om "familjeliv"?
Svar på tråden Tråden för endast barnfria! :-)