• TroligenCoolEn

Vad tycker ni om SD

Om man säger så här att krig är som en båt som sjunker. Och istället för att vänta på dom som simmar att komma i land så vill SD laga båten så dom kan vara trygga. För alla invandrare kostar för Sverige cirka 104 miljarder svenska kronor per år och för dom pengarna kan man stoppa kriget så dom inte ska behöva fly! Sen om dom vill flytta hit iallafall så kan dom väl göra det! Glöm inte att alla människor är lika mycket värda!

Ursäkta eventuella stavfel är nämligen bara 14 år!

• Svar på tråden Vad tycker ni om SD
  • Esoada
    MrFahrenheit skrev 2014-12-28 03:04:07 följande:

Motbevisa mig nu snälla. Går det ens att prata om något med er utan att prata invandring?

Ja med mig!
    Vad vill du veta?
  • sjuttiofemman
    TroligenCoolEn skrev 2014-12-28 02:52:35 följande:

Jag tycker det är fel att man inte kan acceptera SD som ett vanligt parti som alla andra! Alla ska hata dem hit och dit bara för att dom valde en annan taktik?

Sd förklarade krig mot övriga partier och nu föll Sd på eget grepp. Gräver man en grop...
  • Anonym (LOL)

Om båten håller på att sjunka är det för sent att laga den. Då måste man rädda de som man kan rädda, dvs ta dom ifrån  båten. Det fattar en 5-åring.

• sjuttiofemman
    Anonym (LOL) skrev 2014-12-28 09:56:27 följande:

Om båten håller på att sjunka är det för sent att laga den. Då måste man rädda de som man kan rädda, dvs ta dom ifrån  båten. Det fattar en 5-åring.

Vad har det med Sd att göra?
  • FDFMGA

Jag kan fortfarande bli förvånad över hur mycket av bortskämt barn det finns i sverigedemokraternas attityd och detta trots att jag vid det här laget borde veta vilket slags klientel det är som lockas av SD: budskap.

SD har alltså förklarat att de kommer att fälla varje regering som inte går dem tillmötes i fråga om invandringspolitiken.

Och nu när riksdagsmajoriteten skapat ett system som ska hindra ett enskilt och relativt litet parti att sabotera genom att hota - ja då gallskriker anhängarna.

Eftersom det är så gott om metaforer i tråden så kan jag väl säga att SD krävde godis i butiken när de var med de vuxna och handlade och när man inget fick så ligger man på butiksgolvet och sprattlar med armar och ben samt vrålar "ni är dumma" i högan sky.

Herregud - alla vuxna måste ju ha förstått att det skulle gå så här, själv är jag bara förvånad att det satt så långt in att komma överens om formerna för hur man ska neka kräket godis.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (LOL)
    sjuttiofemman skrev 2014-12-28 10:04:53 följande:
    Vad har det med Sd att göra?
    Det var ett svar på TS.
  • hezekiel
    FDFMGA skrev 2014-12-28 10:18:07 följande:

Jag kan fortfarande bli förvånad över hur mycket av bortskämt barn det finns i sverigedemokraternas attityd och detta trots att jag vid det här laget borde veta vilket slags klientel det är som lockas av SD: budskap.

SD har alltså förklarat att de kommer att fälla varje regering som inte går dem tillmötes i fråga om invandringspolitiken.

Och nu när riksdagsmajoriteten skapat ett system som ska hindra ett enskilt och relativt litet parti att sabotera genom att hota - ja då gallskriker anhängarna.

Eftersom det är så gott om metaforer i tråden så kan jag väl säga att SD krävde godis i butiken när de var med de vuxna och handlade och när man inget fick så ligger man på butiksgolvet och sprattlar med armar och ben samt vrålar "ni är dumma" i högan sky.

Herregud - alla vuxna måste ju ha förstått att det skulle gå så här, själv är jag bara förvånad att det satt så långt in att komma överens om formerna för hur man ska neka kräket godis.

Sabotera?Tror inte SDs mål var att "sabotera" genom att först rösta på sin egen budget och därefter rösta på alliansens.

Vad tycker du om Löfvens uttalande om att lova att han skulle avgå och utlysa  ett extraval om regeringen inte fick igenom sin budget och därefter blåsa av det,va det också "sabotage" eller ett sätt att få till ett samarbete.

Minskad invandring är SDs huvudfråga.
    Hur hade du agerat om du representerade ca 13% av dom röstberättigade och dom övriga partierna vägrade samarbeta med dig?
    God Jul!
  • FDFMGA
    hezekiel skrev 2014-12-28 11:16:45 följande:
    Sabotera?Tror inte SDs mål var att "sabotera" genom att först rösta på sin egen budget och därefter rösta på alliansens.

Vad tycker du om Löfvens uttalande om att lova att han skulle avgå och utlysa  ett extraval om regeringen inte fick igenom sin budget och därefter blåsa av det,va det också "sabotage" eller ett sätt att få till ett samarbete.

Minskad invandring är SDs huvudfråga.
    Hur hade du agerat om du representerade ca 13% av dom röstberättigade och dom övriga partierna vägrade samarbeta med dig?
    God Jul!
    Jag vet inte, V/VPK var ju länge i en liknande situation.

Jag skulle inte ha gjort min egen sakfråga till alla andras sakfråga genom att som Mattias Karlsson förklara att SD även kommer att fälla en alliansbudget, det vill säga en alliansregering som inte accepterar att gå SD tillmötes i fråga om invandringspolitik.

Jag uppfattar det som att SD under Åkessons ledning försökte framstå som ett ansvarsfullt parti och att intentionen var att så småningom hitta allt fler beröringspunkter med framförallt allianspartierna.

Jag tror att det har skett en total omsvängning under Karlsson. Och som anti-SD är jag jävligt glad för det. Åkesson var en så oerhört mycket skickligare ledare än Karlsson.

God Nytt År!
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • sjuttiofemman
    TroligenCoolEn skrev 2014-12-28 02:52:35 följande:

Jag tycker det är fel att man inte kan acceptera SD som ett vanligt parti som alla andra! Alla ska hata dem hit och dit bara för att dom valde en annan taktik?

Sd är inget vanligt parti. En del av deras motioner bryter mot demokratiska principer och mänskliga rättigheter. Plus att de förklarar krig mot alla som inte gör som de säger, hur är man ett vanligt parti då?
  • Gert

Nu finns det bara två block i svensk politik. Lila vs Gul.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Vad tycker ni om SD