hezekiel skrev 2014-12-28 11:16:45 följande:
Sabotera?Tror inte SDs mål var att "sabotera" genom att först rösta på sin egen budget och därefter rösta på alliansens.
Vad tycker du om Löfvens uttalande om att lova att han skulle avgå och utlysa ett extraval om regeringen inte fick igenom sin budget och därefter blåsa av det,va det också "sabotage" eller ett sätt att få till ett samarbete.
Minskad invandring är SDs huvudfråga.
Hur hade du agerat om du representerade ca 13% av dom röstberättigade och dom övriga partierna vägrade samarbeta med dig?
God Jul!
Jag vet inte, V/VPK var ju länge i en liknande situation.
Jag skulle inte ha gjort min egen sakfråga till alla andras sakfråga genom att som Mattias Karlsson förklara att SD även kommer att fälla en alliansbudget, det vill säga en alliansregering som inte accepterar att gå SD tillmötes i fråga om invandringspolitik.
Jag uppfattar det som att SD under Åkessons ledning försökte framstå som ett ansvarsfullt parti och att intentionen var att så småningom hitta allt fler beröringspunkter med framförallt allianspartierna.
Jag tror att det har skett en total omsvängning under Karlsson. Och som anti-SD är jag jävligt glad för det. Åkesson var en så oerhört mycket skickligare ledare än Karlsson.
God Nytt År!