• Fian88

Ettåring som somnar vid bröstet

Låter jobbigt! Framförallt för din man. Min son ville knappt äta någon mat alls, tills han slutade amma! Då började han äta, sova hela natten (i egen säng ska tilläggas, superskönt för min rygg även om jag saknade att ha honom bredvid mig). Nu slutade ju min självmant en dag när han var 10,5 månad. Men är det något att överväga? Söver gör jag i selen på dagen och sambon söver i vagnen ute. Funkar fint!

Prata med BVC kanske om ni känner förtroende för dom? Hoppas det löser sig för er!

• Fian88
    Swagger skrev 2014-12-28 06:47:53 följande:

Tack för ditt svar. Vad är det du föreslår att jag ska överväga? Jag förstår att det inte är att hon ska sluta amma sjävmant. smile5.gif Hon äter bra och vanlig mat på dagarna.
    Ah förlåt, läste nog slarvigt! Tyckte du skrev att ni hade problem med maten. Förlåt

Kom på nu en sak med sömnen. Kan det vara så att din man är lite fantasilös när det kommer till att prova olika saker? Att han inte testar olika "sövningssätt"? Tycker också att det är fel att skylla på dig, jag sövde också bara vid bröstet när han ammade men sambon fick ju också honom att sova på dagen. I vagnen eller famnen. Han måste prova sig fram helt enkelt!
  • Fian88

Bärsele är faktiskt väldigt smidigt också. Men alla barn är ju olika Min son somnar i den på ca 5-10 min och sen lägger jag över honom i spjälsängen. Vi har en ergo-baby så är inte tungt och då väger han ändå strax över 11 kg (han är 15 månader). Går fram och tillbaka med gungande steg i köket, inget spännande för honom att titta på då

Men sele funkar inte för min sambo så man måste helt enkelt hitta sin egna grej

Svar på tråden Ettåring som somnar vid bröstet