• Anonym (Hjälp)

Vågar inte graviditetstest

Hej

Jag är 17 år och tror att jag är gravid. Jag har haft mens som vanligt, men min mage har växt (jag är väldigt smal och har inte ätit mer än vanligt!) på sistone och blivit "hård" och så känner jag nästan som en "puls" ovanför naveln?

Hursomhelst vågar jag inte testa mig för jag är rädd att jag ska vara längre gången än v22 och då får man inte göra abort längre?!

Snälla hjälp mig

• Svar på tråden Vågar inte graviditetstest
  • Anonym (M)

Eftersom du inte nämner något om andra tecken samt har haft din mens så tror jag inte du är gravid pga svullen mage.

Men tycker ändå du ska ta ett test för att utesluta.

Pulsen är din kroppspulsåder.

• yodi

det är lika bra att du testar dig, är du gravid så lär inte graviditeten försvinna bara för att du inte testar dig.

• Anonym (Jadu...)

Liksom, är du gravid och inte testar så kan det ha varit i tid för att göra abort...och så missar du det bara för att du är feg.
    Nu vet ju inte jag om du hade sex frivilligt, men hade du det bör du nog sluta ha sex något år. Är man inte kapabel att hantera konsekvenserna så ska man inte knulla heller. Gå genast och testa dig så du inte dessutom sätter ett spändbarn i den situationen. 
    Du är inte psykiskt mogen att ha sex om du inte är är kapabel att testa dig när du tror att du kan vara gravid. 
    Och hade du sex mot din vilja, dvs våldtäkt, så borde det verkligen ligga i ditt intresse att testa dig så fort som möjligt, men isf ber jag om ursäkt för den hårda tonen. Den är enbart avsedd för en situation där du inte pallar hantera konsekvenserna av ditt eget handlande.

• Nyfiken gul

Om du är gravid och vill göra abort måste du ju testa dig.

Hur ska du annars göra hade du tänkt dig?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Vågar inte graviditetstest