Inlägg från: Maria 434 |Visa alla inlägg
  • Maria 434

Har inte råd med veterinär

Anonym (PP) skrev 2015-01-01 19:28:55 följande:

Varför kan man inte få räkningen på faktura när man går till veterinären? Hur kan dom neka min hund vård när dom jobbar för att rädda liv på djur? Bryr dom sig mer om pengar än att djur ska bli friska? Jag menar inte att dom ska jobba gratis men dom vill ju inte ens låta mig betala i slutet av månaden. Tänk om min hund dör nu? 

Säg inte att man inte ska skaffa djur om man inte har råd med det, för det vet jag redan. Min hund blev dumpad på mig för att ingen annan ville ha henne. Dock älskar jag henne mest av allt och jag gör allt för att hon ska ha det bra. 

Det är ju du som bryr dig mer om pengar än om hundens välmående. Hade du tänkt på hunden så hade du haft en liten buffert för oförutsedda utgifter för hunden. Speciellt med tanke på att den är oförsäkrad
  • Maria 434
    Hannah76 skrev 2015-01-03 18:03:47 följande:

Skaffar man sig ett djur så tycker jag att man har en skyldighet att se till att man kan ta hand om det. Då ser man till att ha en buffert.

Det är ingen annans fel än sitt eget om djur får lida i onödan.

Att många veterinärer inte ger på faktura är för att alldeles för många har struntat i att betala

Att som ts säga att det är veterinärens fel att hunden får lida är så himla fel.
Svar på tråden Har inte råd med veterinär