• Anonym (PP)

Har inte råd med veterinär

Varför kan man inte få räkningen på faktura när man går till veterinären? Hur kan dom neka min hund vård när dom jobbar för att rädda liv på djur? Bryr dom sig mer om pengar än att djur ska bli friska? Jag menar inte att dom ska jobba gratis men dom vill ju inte ens låta mig betala i slutet av månaden. Tänk om min hund dör nu? 

Säg inte att man inte ska skaffa djur om man inte har råd med det, för det vet jag redan. Min hund blev dumpad på mig för att ingen annan ville ha henne. Dock älskar jag henne mest av allt och jag gör allt för att hon ska ha det bra. 

• Svar på tråden Har inte råd med veterinär
  • Anonym (Låna eller lös problemet)

Lägg ut en annons på hunden och låt någon som har råd med hund ta över, detta handlar enbart om hundens bästa och inte ditt eget välmående och eventuella behov av sällskap.

I akut läge får du låna pengar av någon om hunden måste få veterinärvård, allt annat är djurplågeri om hunden far illa.

• Anonym (PP)
    Anonym (Låna eller lös problemet) skrev 2015-01-01 19:31:48 följande:
    Lägg ut en annons på hunden och låt någon som har råd med hund ta över, detta handlar enbart om hundens bästa och inte ditt eget välmående och eventuella behov av sällskap.
    I akut läge får du låna pengar av någon om hunden måste få veterinärvård, allt annat är djurplågeri om hunden far illa.
    Det är väl klart att jag skulle låna om jag kunde göra det.
  • Anonym (S)

Det finns fonder att söka, bl a Chickas minnesfond (är inte helt säker på stavningen, men googla). Ring Djurens rätt eller djurens vänner, de kanske kan slussa dig vidare.

Har du ett kreditkort? Det brukar inte kosta så mycket.

• Tecum

Vi som är betrodda får faktura men tyvärr finns det många oseriösa djurägare som struntar i att betala och går till nästa veterinär om djuret blir sjukt igen. Veterinärer är luttrade och det har blivit praxis att kräva kontant betalning då så många djurägare struntar i att betala. I synnerhet ungdomar tyvärr... Och har du inte ens kontokort blir de förstås än mer misstänksamma.

• Anonym (PP)
    Anonym (S) skrev 2015-01-01 19:47:11 följande:
    Det finns fonder att söka, bl a Chickas minnesfond (är inte helt säker på stavningen, men googla). Ring Djurens rätt eller djurens vänner, de kanske kan slussa dig vidare.

Har du ett kreditkort? Det brukar inte kosta så mycket.
    Jag googlade men dom hjälper i första hand hemlösa djur verkade det som... vet inte om det finns något djurens rätt kan göra, kanske.

Nej och jag kan inte få ett heller tyvärr.
  • Anonym (PP)
    Tecum skrev 2015-01-01 19:52:01 följande:
    Vi som är betrodda får faktura men tyvärr finns det många oseriösa djurägare som struntar i att betala och går till nästa veterinär om djuret blir sjukt igen. Veterinärer är luttrade och det har blivit praxis att kräva kontant betalning då så många djurägare struntar i att betala. I synnerhet ungdomar tyvärr... Och har du inte ens kontokort blir de förstås än mer misstänksamma.
    Jaha... :/ Jag förklarade för dom att jag har möjlighet att betala i slutet av månaden men inte just nu, men det gick inte... Jag skulle aldrig ha struntat i att betala. 
  • Anonym (***)
    Anonym (PP) skrev 2015-01-01 19:56:24 följande:
    Jaha... :/ Jag förklarade för dom att jag har möjlighet att betala i slutet av månaden men inte just nu, men det gick inte... Jag skulle aldrig ha struntat i att betala. 
    Vad händer i slutet av månaden som gör att du kan betala då?
  • Jennie med ie
    Anonym (PP) skrev 2015-01-01 19:56:24 följande:
    Tyvärr har de goda anledningar att inte lita på folks ord.
  • Anonym (Hund)

Bosseshundhjälp, finns på Facebook.

• Anonym (PP)
    Anonym (Hund) skrev 2015-01-01 20:06:43 följande:
    Bosseshundhjälp, finns på Facebook.
    Åh tack! Detta verkar bra
Svar på tråden Har inte råd med veterinär