• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-03-19 20:42:12 följande:

Nej precis. Har googlat hela dagen. Försöker övertala min super nojiga man. Bara på dag 9 så har lite tid.

Hur går det med övertalningen ;)
  • Büchert

Här väntar vi med spänning på resultat av behandlingen, bim idag och än har det inte hänt något!

• eagle87
    skogstjejen19 skrev 2015-03-23 07:30:07 följande:
    Hur går det med övertalningen ;)
    De Går bra. :) hittat Massa artiklar om att det inte är någon fara :) O fick tag i en annan från kliniken som sa att det är ok :) dag 13 idag tog dag 5-9 idag. Ska börja äl testa imorn då jag hade äl på dag 16 när jag tog dag 3-7, blev du gravid samma cykel som spolning?
  • eagle87

Åh spännande att du oxå e på dag 13, vilka dagar åt du och hur stor dos?

• skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-03-23 20:29:19 följande:
    De Går bra. :) hittat Massa artiklar om att det inte är någon fara :) O fick tag i en annan från kliniken som sa att det är ok :) dag 13 idag tog dag 5-9 idag. Ska börja äl testa imorn då jag hade äl på dag 16 när jag tog dag 3-7, blev du gravid samma cykel som spolning?
    Jag tog dag 3-7.

Fick äl på dag 17 sist. Men nu verkar testerna ökat redan idag på dag 13, jag tror att jag får en topp på testerna imorgon.

Så äl blir antagligen på dag 15-16.

-----------------------------------------

Jag gick tillbaka i kalendern och kollade datumen om spolningen.

Jag spolades 21 november 2012, fick mens 29 november, hade äl 15 december och fick positivt gravtest 27 dec

Så jag spolades tydligen efter äl :/ fick för mig att det var innan äl som jag spolades men det lär ju ha varit på dag 20... Hmm
  • skogstjejen19
    Büchert skrev 2015-03-23 19:36:50 följande:

Här väntar vi med spänning på resultat av behandlingen, bim idag och än har det inte hänt något!

Håller tummarna
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?