• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • hagnestahill

Hej tjejer!

Min cykel verkar ha ballat ur! Än inne på cykel 2 med Letrozol. Första kuren i jan/feb blev cykeln 30 dgr och troligtvis äl. Denna cykel har jag enligt vul för en vecka sedan högst troligt inte haft ng äl alls, och nu är jag på dag 35 =( Ingen mens i sikte, ingen graviditet.. Suck.

Vet ni hur vanligt det är att en cykel med Letrozol funkar men nästa inte?
    Bm ville att jag nästa gång tar dubbel dos, och går nu bara och väntar på mensen... för innan dess kan jag inte börja på kur 3.

Erfarenhet någon?

• Athen

Hej tjejer, känner mig små desperat, jag har pco och min gyn skriver endast ute pergotime till mig:( är så ledsen. Är det någon här som har ett extra paket Letrozol över som jag kan köpa?

Kram och lycka till alla kämpar.

• Cathy

Buchert; samma här :(

skogstjejen; äl än?

Athen; vad har din gyn för motivering till att inte skriva ut...? Jag har tyvärr lite på lager just och behöver väl köra x antal vändor till men kanske ngn annan i tråden har övers?

• skogstjejen19
    apelsinpress skrev 2015-03-25 12:32:20 följande:

Hej tjejer!

Min cykel verkar ha ballat ur! Än inne på cykel 2 med Letrozol. Första kuren i jan/feb blev cykeln 30 dgr och troligtvis äl. Denna cykel har jag enligt vul för en vecka sedan högst troligt inte haft ng äl alls, och nu är jag på dag 35 =( Ingen mens i sikte, ingen graviditet.. Suck.

Vet ni hur vanligt det är att en cykel med Letrozol funkar men nästa inte?
    Bm ville att jag nästa gång tar dubbel dos, och går nu bara och väntar på mensen... för innan dess kan jag inte börja på kur 3.

Erfarenhet någon?

Tyvärr ingen erfarenhet.

Det enda jag har är när jag antagligen bara fick i mig 4 tab av 5 pga magsjuka.

Då blev mensen sen 44 dagar eller nå blev det tillslut.

Men annars har det funkat
  • skogstjejen19
    Cathy skrev 2015-03-26 09:31:14 följande:

Buchert; samma här :(

skogstjejen; äl än?

Athen; vad har din gyn för motivering till att inte skriva ut...? Jag har tyvärr lite på lager just och behöver väl köra x antal vändor till men kanske ngn annan i tråden har övers?

Nja testet är starkt idag men vette sjutton,

Jag har känningar att äl är påväg nu, spänner och drar på höger sida, samma sida som jag alltid verkar få äl från :|

Skickar med dagens test
  • Cathy

skogstjejen; verkar nog som om det är på g för dig Du har inte använt CB digitala? Jag orkar inte använda annat än dem, alltid lika svårt att tyda de här andra testerna..

• skogstjejen19
    Cathy skrev 2015-03-26 15:56:31 följande:

skogstjejen; verkar nog som om det är på g för dig smile1.gif Du har inte använt CB digitala? Jag orkar inte använda annat än dem, alltid lika svårt att tyda de här andra testerna..

Jo jag har tagit digitalt idag men den visade bara en ring...
  • vera

Överst från igår, och nederst från idag. Ingen direkt ökning men ser ut som plus iaf. Ska fortsätta mäta för att att se om det blir någon stegring... vågar inte riktigt hoppas på att det lyckats än...

Jag hade pos äl-test sön 15/3 (cb digital) och mån 16/3 (testlagret). Vet inte riktigt när min BIM är men antagligen mån-ons nångång med tanke på äl-testen. Jag brukar ha väldigt långa cykler i vanliga fall. (Detta var min andra letrozolkur.)

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?