• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • Anonym (FruSind)
    Anonym (Ava) skrev 2015-11-15 11:38:56 följande:

samma här, mensen kommer exakt när den är beräknad..

jag ska höra av mig första mensdagen för att påbörja ny kur, men jag känner att jag inte orkar...man börjar gråta och hinner knappt resa sig förrän man ska sära benen i gynstolen igen...så testar nog igen i december

Ja exakt så känns det! Förstår att du inte orkar, men håller tummarna för att du får ditt plus snart.
  • skogstjejen19

Jag föredrar pergotime för jag blev gravid med dessa 2012.

Och med letrozole har jag konstigare blödning och väldigt mycket spotings.

Jag tror att pergotime är bättre om man har egen ägglossning för den blir starkare då.

Men är inte helt säker heller :|

eagle87 skrev 2015-11-15 11:17:34 följande:

Vilka föredrar du, Pergo eller letrozol? Ja tog min fjärde kur i juli men lyckades inte me letrozol. Ja har ju egen äl oxå, så i okt lyckades vi O lyckan va obeskrivlig. Tyvärr börja jag blöda 4 dagar efter bim O visade sig vara ett tidigt missfall. Nu är jag på dag 22 efter missfallet O hade äl på dag 19 lr 20. Fick pos på äl på dag 18 efter missfallet så får se va som händer

• Anonym (Ava)
    skogstjejen19 skrev 2015-11-16 11:21:54 följande:

Jag tror att pergotime är bättre om man har egen ägglossning för den blir starkare då.

Mitt sjukhus ger inte pergotime längre då dom sa att chansen är större med tvillingfödsel samt att biverkningarna med pergo är fler.
  • KaosArt

Hej!

Tänkte om jag kunde hoppa in här, jag och min sambo har försökt bli gravida i ca 16 månader utan at lyckas. Har börjat en utredning men de har inte hittat något fel på någon av oss, så där står vi, tomma och uppgivna.

Ja jag ska om någon vecka spola äggledarna för att se om det är något där. Och efter lite diskussion fram och tillbaka så ska vi få prova letrozol, jag tänker att vi lika bra kan prova när det ändå inte riktigt finns något annat vi kan göra just nu.

Och det känns lite bättre att vi får göra någonting, fast de känns ändå så hopplöst att det dom inte hittar något problem men att det ändå inte fungerar.

Har ganska nyss haft mens så de är ca tre veckor till nästa, känns så långt när man väntar på den, på att vi ska får börja med behandlingen och kanske få en liten extra sjuts med ägglossningen. Jag önskar så att de ska hjälpa oss med letrozol.

• eagle87
    skogstjejen19 skrev 2015-11-16 10:21:54 följande:

Hmm ok jag har tyvärr ingen aning aldrig testat Pergo O lyckades som sagt utan letrozol.

Trodde du skulle beklaga för missfallet då vi ändå följt varandra ett tag.
  • skogstjejen19

Du frågade ju vilka jag föredrog.

Fastnade i den frågan.

Ber om ursäkt att jag inte beklagade missfallet

Kram måste vara jätte jobbigt å få missfall.

Jag var kall men till mitt försvar snöade jag in på frågan och läste inte riktigt.

eagle87 skrev 2015-11-17 17:36:50 följande:

Hmm ok jag har tyvärr ingen aning aldrig testat Pergo O lyckades som sagt utan letrozol.

Trodde du skulle beklaga för missfallet då vi ändå följt varandra ett tag.

• chbw
    KaosArt skrev 2015-11-17 17:11:28 följande:

Hej!

Tänkte om jag kunde hoppa in här, jag och min sambo har försökt bli gravida i ca 16 månader utan at lyckas. Har börjat en utredning men de har inte hittat något fel på någon av oss, så där står vi, tomma och uppgivna.

Ja jag ska om någon vecka spola äggledarna för att se om det är något där. Och efter lite diskussion fram och tillbaka så ska vi få prova letrozol, jag tänker att vi lika bra kan prova när det ändå inte riktigt finns något annat vi kan göra just nu.

Och det känns lite bättre att vi får göra någonting, fast de känns ändå så hopplöst att det dom inte hittar något problem men att det ändå inte fungerar.

Har ganska nyss haft mens så de är ca tre veckor till nästa, känns så långt när man väntar på den, på att vi ska får börja med behandlingen och kanske få en liten extra sjuts med ägglossningen. Jag önskar så att de ska hjälpa oss med letrozol.

Bra att de spolar äggledarna också! Var en tjej i en annan tråd jag följer som spolade och blev gravid efter det! För mig gjorde spolningen ingen större skillnad, mer än att jag fick veta att det är lite långsammare flöde på ena sidan. Kör min andra letrozolkur nu (dubbel kur) och tog ovitrelle-spruta i fredags. Så nu är det bara o invänta bim =) 
    Håller tummarna att det fungerar med letrozol för er nu! =)
  • Anonym (Ava)
    chbw skrev 2015-11-17 19:25:12 följande:
     Bra att de spolar äggledarna också! Var en tjej i en annan tråd jag följer som spolade och blev gravid efter det! För mig gjorde spolningen ingen större skillnad, mer än att jag fick veta att det är lite långsammare flöde på ena sidan. Kör min andra letrozolkur nu (dubbel kur) och tog ovitrelle-spruta i fredags. Så nu är det bara o invänta bim =) 
    vad innebär "dubbel kur" :)?
  • chbw
    Anonym (Ava) skrev 2015-11-17 19:33:07 följande:

vad innebär "dubbel kur" :)?

Två tabletter istället för en =) tog en "enkel" kur först men ingen äggblåsa växte. Nu på dubbel har två vuxit iallafall =)
  • KaosArt
    chbw skrev 2015-11-17 19:25:12 följande:
    Ja vi får hoppas att vi är en av dem som får någon effekt av det.

Fick du ingen effekt av enkel kur? Hur länge har ni försökt?
    När ska du ha bim? =)

Ska ha äl i helgen så vi hoppas ju såklart på att de ska gå vägen då så vi slipper kur och spolning, men de är svårt att hålla hoppet uppe tycker jag.
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?