• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • Sandra_84

Jag tror att jag inbillar mig saker nu, ÄL +9 är jag nog på idag. Började igår med att jag tyckte att jag hade nå känningar från livmodern, lika idag. Även ett litet snabbt "hugg" nu idag. Brösten känns annorlunda på nåt sätt, inte direkt ömma men annorlunda, svårt att förklara.

Jag önskar inget hellre än att det är "sant" det jag känner och att det visar sig positivt i helgen! Men hjärnan har lurat mig förut. Dock har jag aldrig känt så här under nån av gångerna jag ätit Letrozole.. Jag är så kluven och rädd och hoppfull och allt på en gång typ..

• chbw
    Sandra_84 skrev 2015-10-26 17:37:03 följande:

Jag tror att jag inbillar mig saker nu, ÄL +9 är jag nog på idag. Började igår med att jag tyckte att jag hade nå känningar från livmodern, lika idag. Även ett litet snabbt "hugg" nu idag. Brösten känns annorlunda på nåt sätt, inte direkt ömma men annorlunda, svårt att förklara.

Jag önskar inget hellre än att det är "sant" det jag känner och att det visar sig positivt i helgen! Men hjärnan har lurat mig förut. Dock har jag aldrig känt så här under nån av gångerna jag ätit Letrozole.. Jag är så kluven och rädd och hoppfull och allt på en gång typ..

Så spännande! Håller tummarna för dig!! =)
  • Sandra_84

Kunde liksom inte hålla mig imorse, jag tog ett test. Självklart totalt negativt! En del av känningarna har försvunnit också, så ja, kroppen har antagligen bara lurat mig.. ????

• chbw
    Sandra_84 skrev 2015-10-28 16:38:19 följande:

Kunde liksom inte hålla mig imorse, jag tog ett test. Självklart totalt negativt! En del av känningarna har försvunnit också, så ja, kroppen har antagligen bara lurat mig.. ????

Är ju fortfarande tidigt =) en del plussar inte ens förrns någrs dagar efter bim!
  • Sandra_84

Igår började mensen komma lite smått, två dagar innan den skulle! Har aldrig hänt tidigare att den varit tidig när jag har ätit Letrozole! Idag är den igång på riktigt.. :(

Jag orkar snart inte nå mer.. Vi beslutade oss högst troligt igår för att ge upp Letrozolen nu och ist bara invänta IVFen. Känns både bra och dåligt.. Vet inte alls när vi får börja med den, inte innan nyår iaf sa sköterskan på vår mottagning då dom i Uppsala har fullbokat tyvärr. Frågan är ju bara hur länge efter nyår vi kommer att få vänta. Suck!

• chbw
    Sandra_84 skrev 2015-10-30 09:49:39 följande:

Igår började mensen komma lite smått, två dagar innan den skulle! Har aldrig hänt tidigare att den varit tidig när jag har ätit Letrozole! Idag är den igång på riktigt.. :(

Jag orkar snart inte nå mer.. Vi beslutade oss högst troligt igår för att ge upp Letrozolen nu och ist bara invänta IVFen. Känns både bra och dåligt.. Vet inte alls när vi får börja med den, inte innan nyår iaf sa sköterskan på vår mottagning då dom i Uppsala har fullbokat tyvärr. Frågan är ju bara hur länge efter nyår vi kommer att få vänta. Suck!

okej :/ 

håller tummarna att ni får tid snabbt!! :)
  • Anonym (FruSind)

På vul i fredags dag 12 var en äggblåsa bara 16 mm, har legat på 18-19 innan. Tog i alla fall ovitrelle-sprutan idag och ska göra insemination imorgon. Gud vad jag hoppas det tar sig nu. Håller tummarna för er andra också!

• chbw
    Anonym (FruSind) skrev 2015-11-03 07:21:06 följande:

På vul i fredags dag 12 var en äggblåsa bara 16 mm, har legat på 18-19 innan. Tog i alla fall ovitrelle-sprutan idag och ska göra insemination imorgon. Gud vad jag hoppas det tar sig nu. Håller tummarna för er andra också!

åh så spännande! Håller tummarna =)

här började mensne igår så ska börja med dubbel letrozol imorgon! 

• Anonym (FruSind)
    chbw skrev 2015-11-03 13:45:27 följande:

åh så spännande! Håller tummarna =)

här började mensne igår så ska börja med dubbel letrozol imorgon! 

Hoppas det går bättre med dubbel dos!

Insemination gjord idag. Allt såg fint ut så nu är det bara att vänta.

Efter inseminationen fick jag kika på makens spermier i mikroskop haha, dom såg i alla fall pigga ut ;)
  • chbw
    Anonym (FruSind) skrev 2015-11-04 13:13:44 följande:

Hoppas det går bättre med dubbel dos!

Insemination gjord idag. Allt såg fint ut så nu är det bara att vänta.

Efter inseminationen fick jag kika på makens spermier i mikroskop haha, dom såg i alla fall pigga ut ;)

Ja jag hoppas det!

Åh håller tummarna nu!

Haha; spännande :D
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?