• Anonym (Nog)

    Ât helvete med alla förlossningsförberedelser

    För ett och ett halvt âr sedan ägde min första förlossning rum och jag hade förberett mig som bara den utan att det tjänade någonting till alls nästan tycker jag.

    Nu är det väldigt snart dags igen och jag tänker strunta i allt vad förberedelser heter. För det första har jag inte tid eftersom jag tar hand om en liten och för det andra börjar jag tro att förberedelser är lönlösa.

    Häromdagen sa en afrikansk kvinna i parken till mig att de afrikanska kvinnor som måste föda hemma för att de inte har tillgång till sjukhus brukar gâ bredbenta fram och tillbaka tills att de inte kan ta ett endaste steg till för bebisens huvud är pâ väg ut. DET låter ju som ett bra râd, det är det enda jag tänker komma ihåg inför den här förlossningen tror jag Tyst

  • Svar på tråden Ât helvete med alla förlossningsförberedelser
  • Anonym (bf)

    Vilka förberedelser menar du att du gjorde, det framkommer inte alls!?

  • Anonym (Nog)
    Anonym (bf) skrev 2015-01-02 16:56:54 följande:

    Vilka förberedelser menar du att du gjorde, det framkommer inte alls!?


    Hypnoterapi, andningsövningar, kroppsställningar under värkarbetet, läste en massa böcker. Informationen i böckerna var ju i och för sig bra att känna till även om de konkreta râden som stod där inte hjälpte mig särskilt mycket.
  • VIDE MI

    Gör i princip samma som du ts. Läste massor till min lille sons födelse, men allt det gjorde var att göra mej oerhört spänd och stressad, kände en jättepress och sen blev det kejsarsnitt ändå. Nä, positiva tankar och pepp tänker jag köra och alla som vill berätta hur fruktansärt vidrigt och hur de ville dö när de födde kan stoppa en strumpa i munnen tycker jag, varför säger man sånt ens till en höggravid kvinna....

Svar på tråden Ât helvete med alla förlossningsförberedelser