• Anonym (nej)

resa utan barn, egoistiskt?

nej aldrig ego att lämna de hemma, beror på hur gamla barnen är. om de är under 5 år har de absolut inget behov av att åka utomlands. under 10 år är det fortfarande skeptiskt vad ska de dit och göra? under 15 är det väl kul att få följa med men om man vill lämna de hemma så får de stanna hemma.

• Anonym (nej)
    Anonym (anna panna) skrev 2015-01-02 18:29:44 följande:
    OK nu tror jag och min erfarenhet är absolut att barn under 5 år gillar att bada och äta gott utomlands. Jag har rest med mina sen de var spädbarn.
    Självklart. vem gillar inte det?! men grejen är vad minns de om de soltimmarna? vad minns de om landet? Liksom "Jahaa jag va i Thailand när jag va 3 år.. jätte kul.. tack mamma?"
  • Anonym (nej)
    Anonym (anna panna) skrev 2015-01-02 18:53:51 följande:
    måste de minnas allt för att må bra.
    Mina barn minns inte julklapparna eller födelsedagspresenterna de fick som 2-5 åringar men likväl var det mysigt och kul där och då!
    Nä.. de kan må bra fast de inte minns.. men det känns inte direkt nödvändigt att ta med barnen.

Jag skulle snarare kunna påstå att det är ego ATT ta med sig barnen på semester.
  • Anonym (nej)
    Anonym (OK) skrev 2015-01-02 19:07:25 följande:
    Ego att vilja vara med sitt barn när man är ledig? Hur tänker du nu? Är det ego att vara med sitt barn på farmors lantställe också, eftersom barnet inte minns det?
    Va med ditt barn när du är ledig för all del. men TS mådde tydligen dåligt för att hon vill åka på semester utan barnen, det ska hon absolut inte må dåligt av.
    Nej, det är inte ego att vara med sitt barn på farmors lantställe. Snarare nyttigt.

Och dit åker ni förmodligen inte flyg eller ligger i starka solstrålar för ditt behag.
  • Anonym (nej)
    Anonym (anna panna) skrev 2015-01-02 19:24:51 följande:
    Nej absolut inte att jag mår dåligt, frågan var mer öppen!
    Va bra :) åk på semester och njut. koppla bort allt och ladda batterierna.
Svar på tråden resa utan barn, egoistiskt?