resa utan barn, egoistiskt?
tycker ni det är ego att resa utan barn någon gång utomlands?
tycker ni det är ego att resa utan barn någon gång utomlands?
nej aldrig ego att lämna de hemma, beror på hur gamla barnen är. om de är under 5 år har de absolut inget behov av att åka utomlands. under 10 år är det fortfarande skeptiskt vad ska de dit och göra? under 15 är det väl kul att få följa med men om man vill lämna de hemma så får de stanna hemma.
Det beror på. Åker man ofta på semester och aldrig tar med barnen så är man ego, tycker jag.
Men att någon gång semestra själv utan barn är helt OK.
Någon gång då och då är väl helt okej.
För övrigt håller jag inte alls med om att det på något sätt skulle vara onödigt att ta med sig småbarn på utlandssemester.
Beror på vilket pris barnen hemma får betala. Om semesterresan innebär att en tvååring blir bortlämnad till barnvakt en vecka, eller ettåringen en långhelg. Ja då är det ego av bara helvete.
Förlvrigt begriper jag inte alls varför ett barn under 10 , eller en 4 åring inte skulle ha utbyte av en utlandsresa, vad har man för barn då? Tomatplantor? Min unge älskar att resa, och pratar fortfarande om London dit vi åkte när han var 4 och teneriffas som vi var till när han var 5...
Beror på, jag som lever med barnen varje dag hade inte kunnat resa bort en hel vecka utan barnen, det hade inte känts bra och haft fruktansvärd saknad efter någon dag. Men en helg har maken och jag haft själva någon gång per år, och då vet jag att barnen ser fram emot att vara hos farmor och farfar med aktiviteter. Skulle jag dock vart vv förälder så hade jag säkert kunnat åka iväg utan barnen den veckan dom är hos sin pappa, om man vill resa med tjejkompisar, nya kille osv. Det optimala är att resa hela familjen och lyckas få med svärföräldrarna, så kan man få någon ledig dag/kväll underresan för utflykter. Vilket kan vara svårt att få till med småbarn. Däremot så uppskattar även små att resa, vår äldsta var 4år när vi var i thailand senast, nu är han 7år och pratar fortfarande om det, han minns detaler som inte ens vi kommer ihåg.