Anonym (Bf) skrev 2015-01-02 21:14:16 följande:
Mina barns pappa med fru åker på flera resor per år, dels några gånger inom Europa och dels ett par gånger utanför Europa. All deras semester och inarbetad tid går till resor. Barnen har fått följa med på långhelger två gånger, en gång till Tyskland och en gång till Polen. Barnen försöker låta som att de inte bryr sig men bitterheten lyser igenom. Så visst det föräldrar som i stort sett aldrig tar med sig barnen.
Med mig har de följt med på alla resor utom en (en likadan långhelg till Tyskland som de varit på med pappa, fast några år senare).
Anonym (Hm) skrev 2015-01-02 21:23:47 följande:
Samma här, mina föräldrar gick skilda vägar när jag var 8 år, har sen dess följt med min mamma på de flesta semestrar, i början var det bara hon och jag men sen träffade hon en man. Nu för tiden har jag fått stanna hemma de flesta gångerna men det har varit för att jag inte kunnat/velat komma ifrån skolan och för att någon måste ta hand om djuren :) Min pappa har jag däremot aldrig åkt på semester med sen skilsmässan. Han har dock utan problem kunnat bjuda med brudar han dejtat, men mig har han inte frågat en gång. Det är rent av bara taskigt. När mamma påpekat detta har jag också sagt att "det gör inget, jag har ju redan åkt med dig"men visst f*n blir man ledsen.
Så tragiskt.

Inget jag upplevt i min närhet.