Inlägg från: Anonym (konstiga FL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (konstiga FL)

resa utan barn, egoistiskt?

Anonym (-) skrev 2015-01-03 17:22:02 följande:
    Utan bonusbarn är okej så länge inte något barn följer med.
    Men så för att vi åker med vårat gemensamma så ska min sambos vuxna barn och äldre tonåringar också med?????

Tror inte att de skulle uppskatta den semestern vi åker med en 1 åring....de har dessutom åkt på väldigt många resor när de var yngre. Ser inget fel i alls att åka utan dem.
  • Anonym (konstiga FL)
    Anonym (-) skrev 2015-01-03 18:20:23 följande:
    Givetvis skillnad på vuxna barn. Jävla korkad fråga hörru!
    Skrev även tonåringar. Vuxna räknar jag vid 18 när man är myndig.

Klar man som den nya familjen i familjen måste kunna åka på egna resor! Men man gör det snyggt. När barnen är hos sin andra förälder. De behöver inte ens få reda på att man åker utomlands ens. Man kan ha kontakt dagligen ändå.

Hade aldrig gett mig in i ett sådant liv om inte JAG får leva kärnfamilj med min man å vårt barn emellanåt. Inget dugg synd om bonusbarnen. De har gjort jätte mycket å rest jättemycket tidigare å gör fortfarande den klassiska skidveckan varje år med oss.
  • Anonym (konstiga FL)
    Anonym (-) skrev 2015-01-03 18:52:23 följande:
    Beror väl på vart i tonåren man befinner sig.
    Personligen skulle jag iaf fråga mitt barn. Skulle inte vilja resa med endast "kärnfamiljsbarnen" om det var så att jag hade fler barn. Nu har jag bara ett barn. Skulle jag träffa en man med barn så skulle jag se det som självklart att även hans barn skulle följa med - om de själv vill, dvs.
    Du har väl redan levt kärnfamilj verkar det som, aldrig jag. Hans barn har varit utomlands massor under deras uppväxt, varför ska inte deras halvsyskon få vara det med?. När det är så många år emellan dem så ser jag absolut inga som helst problem. De skulle tycka det vore asjobbigt att vara iväg en vecka med vår lilla. Hade hans barn dock varit i nära ålder så hade det nog varit en annan sak. Hade dock inte haft problem att åka vissa resor bara oss, hans tidigare barn har ju även en mamma som den gör saker med.

När vår blir äldre , tonåring, ser jag inga problem att bara åka mannen å jag heller. De gjorde även mina föräldrar när jag var tonåring, å jag såg inte det minsta konstigt i det.
  • Anonym (konstiga FL)

Å mina föräldrar reste nog även när jag var mindre, då var jag hos far å morföräldrar, å var hur glad över det som helst. Så klart som tusan man kan åka utan sina barn om man har någon som kan ta hand om dem som dom trivs hos.

• Anonym (konstiga FL)
    Anonym (-) skrev 2015-01-03 19:03:11 följande:
    Spelar ingen roll vad de barnen gör med sin mamma, eller har gjort tidigare. Eller tänkte du strypa resorna då ditt barn når samma ålder som ditt yngsta bonusbarn?
    Kan inte förstå hur pappan vill åka utan sina första hemmavarande barn. Märkligt.
    Och nej, har aldrig levt kärnfamiljsliv.
    Jo ser du det spelar visst roll. Du har vad jag fattat det inte levt i en styv/bonusfamilj å då förstår jag att det inte är lika lätt att förstå. Mamman var dessutom förra året 3 ggr utomlands med sin nya utan barnen. Hon höll inte tyst om detta för barnen eller så men dom blev inte ledsna för det eller såg det som konstigt alls.

Hade barnen bott heltid här och varit yngre hade det varit två detaljer som givetvis hade gjort hela situationen lite annorlunda.

Inte ett dugg märkligt han vill väl lära känna och komma närmare även sitt senaste barn och oss, de andra har han varit hos under hela deras uppväxt å har en bra relation.
Svar på tråden resa utan barn, egoistiskt?