• Ess

resa utan barn, egoistiskt?

Anonym (-) skrev 2015-01-03 17:32:46 följande:
    What ever. Lever inte ett "bonusfamiljsliv" och kommer så heller aldrig att göra. Håller dock fast vid att jag anser det vara ytterst elakt att endast ta med en del av familjens barn, bio eller bonus.
    Taskigt läge. Ska genast ringa hans ex och säga åt henne att nästa gång dom reser med hans tidigare vuxna barn, så måste våra få följa med. Annars är det ju orättvist!!
    Även om det inte räknas numera sen dom blivit vuxna, så får hon kompensera för tidigare resor dom gjort.
  • Ess

Självklart kan man resa hur som helst. Bara med äldre barn, bara med yngre barn, bara med ett eller ett par mixade barn, eller bara vuxna.
    Gäller det en kärnfamilj så gör man likadant.

• Ess
    Anonym (-) skrev 2015-01-03 19:03:11 följande:
    Kan inte förstå hur pappan vill åka utan sina första hemmavarande barn. Märkligt.

Och nej, har aldrig levt kärnfamiljsliv.
    Det är väl inget underligt. Tom de tidigare barnen tipsade om vad dom gillade i samma ålder och vad dom tyckte/tycker vi ska göra med de gemensamma.
  • Ess
    Anonym (Orka) skrev 2015-01-03 19:36:23 följande:
    I varenda tråd om styvfamiljer så är du och maler på. Att du orkar.
    Anonym (-) skrev 2015-01-03 19:40:58 följande:
    Håller med. Avskyr "Ess", "BioBonus" och den värsta av dem alla; "sextiotalist".
    Stäng datorn då, det finns en knapp som heter "off".

• Ess
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-04 10:14:36 följande:
    Om du vill göra saker själv, låt bli att skaffa ungar. Det får du liksom göra innan ungarna eller efter det att de är stora nog. Enkel ekvation. Modern påhitt av egoföräldrar, som det förresten kryllar av, att "förverkliga sig själva", "hitta sig själva", "hitta tillbaka till sina förhållanden" och en massa annan goja. Enbart för att ha "legitima" skäl till att dumpa ungarna här och var. Men ja, övertyga dig gärna om att ungarna har det bra i flera dagar utan sina föräldrar. Det krävs nog om du ska kunna dumpa samvetet på samma ställe där ungarna dumpas.
    Speciellt modernt att resa utan barn är det inte. Min kompis jag lekte med när jag var liten, hon och syskonen var aldrig med sina föräldrar utomlands.
    Föräldrarna resonerade som så, att barnens tid att resa kom sen när dom själva var vuxna.
Svar på tråden resa utan barn, egoistiskt?