resa utan barn, egoistiskt?
Någon gång då och då är väl helt okej.
För övrigt håller jag inte alls med om att det på något sätt skulle vara onödigt att ta med sig småbarn på utlandssemester.
Någon gång då och då är väl helt okej.
För övrigt håller jag inte alls med om att det på något sätt skulle vara onödigt att ta med sig småbarn på utlandssemester.
tack för alla svar, känns som många resonerar som vår familj och tycker att några gånger att få kunna resa utan barn är ganska naturligt.
Jomen givetvis är det ju så.
Man kan ju intala sig själv att det bara är bittra människor som väljer att inkludera hela familjen då det är dags för semester. Ännu mer lustigt blir det då du försöker döva samvetet genom att påstå att folk "står på kö" för att vakta dina barn. Må så vara, men det hela handlar inte om tillgängligheten på barnvakter.
Jag förstår att det ofta är en fråga om ekonomi, men om man inte har råd att åka hela familjen till södern så väljer man ett billigare alternativ. Att föräldrarna drar iväg till playan och lämnar barnen hemma är inget annat än egoistiskt. Sett ur barnens synvinkel uppfattas det lätt så att det är dom man tar semester ifrån. Tyvärr ligger det väl i vissa fall inte helt sällan lite sanning bakom... För det är ju var och en förälders mänskliga rättighet att ha "egentid" nuförtiden.