Moah skrev 2015-01-04 12:50:03 följande:
Du verkar vara bra mycket yngre än mig i ditt huvud på det sättet du skriver på.
Jag är 16, jag kan resonera.
Jag BER er sluta nedvärdera, kränka och trycka ner mig. MEN ni fortsätter.
JAG VET att det inte är optimalt att skaffa barn i ung ålder. men jag vet även att VI kan klara det, vi har hela hans familj och min familj som stöttar.
Och det jag inte förstår är VARFÖR ni ska lägga er i, tro att ni är bättre bara för ni är äldre (?) och få nedvärdera en människa.
Ni säger era åsikter, jo men visst, Sverige är ett fritt land och ni kan få skriva, säga era åsikter OM det inte kränker en annan människa. och det är precis det ni har gjort.
Så jag ber än en gång.
Sluta kommentera på den här tråden. Ni gör ingen nytta utan bara trycker ner mig och försöker göra så jag ändrar på mig.
Skrev inte du tidigare att du själv skulle lämna tråden?
Men men...
1. Du vet alltså att det inte är optimalt att skaffa barn i så ung ålder, men du tänker göra det i alla fall? Varför?
2. Ni har era respektive föräldrar som stöttar säger du. Då undrar jag, varför skaffa barn när ni vet att ni inte kan stå på egna ben?
3. Som någon annan skrev så är det vanligare att unga föräldrar ej stannar tillsammans, att barnet har problem med benbrott osv. Men detta bryr du dig inte om och ursäkten är: "
MEN inte på alla!".
Varför inte då istället säkra en framtid först och sedan skaffa unge? På så vis får du ju dessutom tid att testa din kille om han kommer stanna med dig (och kom inte med något som "han skulle ALDRIG lämna mig"... man kan ju undra hur många ungdomar som sagt så genom åren)