Inlägg från: Anonym (dsf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dsf)

Unga som planerar barn!

Alla i er ålder tror dom vet vad dom gör. Om 5 år kommer ni tycka att ni var helt retarderade.

• Anonym (dsf)
    Moah skrev 2015-01-03 18:26:20 följande:
    Det verkar som om du varit med om det där. 

Tycker du kan läsa mina andra svar och sen yttra dig om något. Tack.
    Tycker du ska vänta 5 år och sen läsa dina egna svar igen.
  • Anonym (dsf)
    Moah skrev 2015-01-03 18:37:49 följande:
    Jag kan läsa mina svar igen om 5 år ja. Men jag tycker inte att ni ska komma och säga vad VI ska göra.
    Har aldrig sagt vad NI ska göra. Har bara uttryck min åsikt. 
    Helt ärligt tror jag du är inne i en fas bara.
  • Anonym (dsf)
    Moah skrev 2015-01-03 19:04:45 följande:
    Ja men nu syfta jag inte bara på din kommentar, utan dom andra med. 

En fas.. Det är inte en fas, sen jag blev oplanerat gravid i mars förra året så har vi pratat om det. Och även om det skulle vara en "fas" och jag skulle bli gravid och föda så skulle jag älska mitt barn villkorslöst, jag skulle älska den över allt annat,.
    Du skulle säkerligen älska ditt barn..... just för att det är ditt barn.

Men att skaffa en planerad unge utan att ens ha gått ut gymnasiet (och Uni kommer du aldrig ha tid med så där är den möjligheten borta för en ganska lång tid framöver) är ganska oansvarigt imo.
  • Anonym (dsf)
    Moah skrev 2015-01-03 20:48:43 följande:
    Lämnar denna tråden nu då bara äldre trycker ner, försöker få en ändra sig, eller bara är allmänt otrevliga. 
    Eller bara smartare än dig 
  • Anonym (dsf)
    Moah skrev 2015-01-03 21:28:29 följande:
    Vuxna skulle ni vara ja. 

Trycka ner en 16 åring.. VUXET och väldigt MOGET. om ni säger till mig att jag inte är mogen nog att skaffa barn så kan jag få säga att det är verkligen inte ni heller.

SNÄLLA DRA ÅT FANDERS FÖR SATAN
    Offerkoftan PÅ
  • Anonym (dsf)
    Moah skrev 2015-01-04 12:50:03 följande:
    Du verkar vara bra mycket yngre än mig i ditt huvud på det sättet du skriver på. 
    Jag är 16, jag kan resonera. 
    Jag BER er sluta nedvärdera, kränka och trycka ner mig. MEN ni fortsätter.

JAG VET att det inte är optimalt att skaffa barn i ung ålder. men jag vet även att VI kan klara det, vi har hela hans familj och min familj som stöttar.

Och det jag inte förstår är VARFÖR ni ska lägga er i, tro att ni är bättre bara för ni är äldre (?) och få nedvärdera en människa. 

Ni säger era åsikter, jo men visst, Sverige är ett fritt land och ni kan få skriva, säga era åsikter OM det inte kränker en annan människa. och det är precis det ni har gjort. 

Så jag ber än en gång. 

Sluta kommentera på den här tråden. Ni gör ingen nytta utan bara trycker ner mig och försöker göra så jag ändrar på mig.
    Skrev inte du tidigare att du själv skulle lämna tråden?

Men men...
    1. Du vet alltså att det inte är optimalt att skaffa barn i så ung ålder, men du tänker göra det i alla fall? Varför?
    2. Ni har era respektive föräldrar som stöttar säger du. Då undrar jag, varför skaffa barn när ni vet att ni inte kan stå på egna ben?
    3. Som någon annan skrev så är det vanligare att unga föräldrar ej stannar tillsammans, att barnet har problem med benbrott osv. Men detta bryr du dig inte om och ursäkten är: "MEN inte på alla!".
    Varför inte då istället säkra en framtid först och sedan skaffa unge? På så vis får du ju dessutom tid att testa din kille om han kommer stanna med dig (och kom inte med något som "han skulle ALDRIG lämna mig"... man kan ju undra hur många ungdomar som sagt så genom åren)
  • Anonym (dsf)
    Moah skrev 2015-01-04 18:23:42 följande:
    1. Vi vet att vi kan klara det. För vissa är det så, inte för alla.
    2. med stötta menar inte jag med pengar eller liknande, utan kommer finnas där för oss.
    3. Jag säger inte att han ALDRIG kommer lämna mig, för chansen finns alltid. Chansen finns också att man blir lämnad när man är äldre. så risken finns ju alltid att man blir lämnad. Och om vi vet själv att vi kommer klara det här, men att det självklart blir jobbigt (det blir det ju i alla åldrar eftersom det är en stor omställning). Era negativa kommentarer biter inte på mig.
    Dock om du pluggade och fick ett bra jobb istället så du kan klara dig själv om han lämnar dig i framtiden. Så slipper du gå på soc och vara en belastning för samhället
  • Anonym (dsf)
    Moah skrev 2015-01-04 20:44:04 följande:
    jag behöver inte gå på soc, jag kan få hjälp av min mamma. och som jag skrvit tidigare kommer jag plugga på distans. Och som jag sagt innan att det med ekonomi är inget problem.
    Och nyss skrev du ju att din familj INTE skulle stötta dig ekonomiskt
Svar på tråden Unga som planerar barn!