• Cissi2801

Unga som planerar barn!

Moah skrev 2015-01-02 22:00:17 följande:

Hej! jag och min pojkvän har pratat om att skaffa barn nu i ett år Glad jag är 16 och han 18. jag var gravid i somras men fick MF i v16. pga barnet hade något fel med hjärtat. så vi håller på att försöka igen Skrattandehoppas att det finns fler där ute som planerar barn eller har barn och vill följas åt, ge varandra råd o.s.v.! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-02 22:00
    Längtar så mycket efter en liten egen!!

Har du gått ur gymnasiet ens?? Vänta ett par år, skaffa jobb så ni kan försörja och ta hand om barnet...

Barn är dyra
  • Cissi2801
    Moah skrev 2015-01-02 22:44:15 följande:
    nej det har jag inte, går första året. vi kommer kunna ta hand om barnet, ekonomi, bostad och sånt har vi pratat om, löst och vi prata även med en kurator förra graviditeten. så vi vet vad vi gör.

tack för rådet ändå
    Vsg.. Jag menar bara att ditt liv har precis börjat, tänk på att du inte kan vara ute med dina vänner precis när du vill, för att du har ett barn att ta hand om... Dessutom du är för ung... Ta studenten, skaffa jobb... Sedan kan ni skaffa barn... Hur ska din kille kunna försörja dig och barnet?? Tänk också på att din ungdomstid går över jättefort... Tänk efter två gånger innan han gör dig gravid
  • Cissi2801
    Anonym (dsf) skrev 2015-01-03 21:03:55 följande:
    Eller bara smartare än dig 
    Håller med
  • Cissi2801
    Moah skrev 2015-01-04 20:44:04 följande:
    jag behöver inte gå på soc, jag kan få hjälp av min mamma. och som jag skrvit tidigare kommer jag plugga på distans. Och som jag sagt innan att det med ekonomi är inget problem.
    Ja, det låter ju vuxet när du skriver att din mamma kommer hjälpa dig ekonomiskt.. Det är ju patetiskt enligt mitt tycke... Du kommer hamna på soc innan du vet ordet av det... Vet du ens hur mycket du kommer få i mammapenning? 3000 kr plus barnbidraget på 1050.. Det kommer du inte gå runt på om du skulle flytta hemifrån... Tänk efter snälla
  • Cissi2801
    Moah skrev 2015-01-05 03:34:10 följande:

Och just nu skriver ni inte ens era åsikter, utan nu är det ren kränkning. 

Men jag tar tyvärr inte åt mig av era "uppmaningar", vi kommer skaffa barn, vi är redo och vi vet vad vi gör. 

Så ni behöver inte kommentera en massa mer negativa kommentarer utan glädjas åt oss som verkligen vill ha barn, även fast ni tycker det är korkat. 

Okej... Jag vill bara be om ursäkt för det jag skrev... Och bara önska dig lycka till!!!

Det var inte rätt av mig, iaf lycka till
  • Cissi2801
    Moah skrev 2015-01-05 14:32:58 följande:
    Tack så mycket :)
    Varsegod
Svar på tråden Unga som planerar barn!