• Anonym (Längtan)

Vi med PCO och PCO-S som försöker bli gravida!

Hej allesammans! :)

Tänkte starta en tråd för oss som lider av PCO och har svårt att bli gravida , där vi kan stötta och peppa varann till vårt efterlängtade +

Jag är en kvinna på 30 år , har en dotter på fem år och har försökt få en liten nu i nått år, utredningar har visat på pco , har en tid på gyn den 9/1 för att ev få pergotime, eller jag hoppas på det iaf :)

Välkomna hit <3

• Svar på tråden Vi med PCO och PCO-S som försöker bli gravida!
  • Wilja87
    Anonym (Hoppfull) skrev 2015-09-11 12:52:58 följande:
    Hej! Och grattis till ditt härliga plus!! Vad glad jag blir av att läsa det! Jag fick förmodligen ett tidigt missfall förra månaden då jag fick svagt men tydligt plus men började blöda extremt och mycket efter o sen minus på Stickan..
    Nu har jag ägglossningskänningar i dagarna här så hoppas på denna månad att det kan blir något!!

Tack! =)

beklagar för missfallet. Hoppas du lyckas på nästa försök!!! Kör så det ryker, sex sex sex!!! =)

• Anonym (Hoppfull)
    Wilja87 skrev 2015-09-11 13:16:17 följande:

Tack! =)

beklagar för missfallet. Hoppas du lyckas på nästa försök!!! Kör så det ryker, sex sex sex!!! =)

Tack!! Känns ganska okej ändå, jag åkte aldrig in för att få missfallet bekräftat men jag fick positiva ägglossningstest plus tre positiva gravtest tre dagar i rad. Såhär såg två av dagarnas testet ut då. Sen några dagar senare börja jag blöda sen var gravtest neg .
  • 120512

jag kämpar fortfarande med krämen har paustid nu hoppas att det sätter fart på skiten. har haft problem med min mens i 15 år. men hoppas att det funkar och att vi kan ha en liten bebis snart.. läääääääääääängtar

• Lilla Luna

Hej alla! Jag ska boka tid hos gyn för utredning om Pco. Innan jag började med piller så var mensen ok men liiiiite oregelbunden. Nu har den uteblivit en gång i våras ochnu igen. Denna gång trodde jag att jag var gravid då jag. Haft lite symptom men inte då. Tog ett test igår kväll och det var negativt. UMO gav mig pplåster för att få igång mensen igen. Dessa slutade jag med i juli och har sedan dess inte haft mens.

Hur lång tid tar en utredning? Hur snart kan man få hjälpmedel att bli gravid?

• efg
    Lilla Luna skrev 2015-09-22 06:34:02 följande:

Hej alla! Jag ska boka tid hos gyn för utredning om Pco. Innan jag började med piller så var mensen ok men liiiiite oregelbunden. Nu har den uteblivit en gång i våras ochnu igen. Denna gång trodde jag att jag var gravid då jag. Haft lite symptom men inte då. Tog ett test igår kväll och det var negativt. UMO gav mig pplåster för att få igång mensen igen. Dessa slutade jag med i juli och har sedan dess inte haft mens.

Hur lång tid tar en utredning? Hur snart kan man få hjälpmedel att bli gravid?

Hej! Jag skrev i denna gruppen för drygt ett år sen. Hade då försökt bli gravid i några månader men med strulig mens visste jag att något inte var som det skulle!

Fick efter många om och men en tid hos gyn i början av december förra året där hon direkt på ultraljud såg att jag inte hade haft någon ägglossning. Jag fick utskrivet pergotime där på plats (och provera för att få igång mensen) behövde aldrig ta provera då mensen kom igen samma dag och jag började med pergotime. Fick ägglossning men tyvärr blev det inget på första. Tog en kur till med pergotime och fick ägglossning två ggr, tyvärr blev det inget då heller. Då var pergotime restat och gick inte att få tag på i hela Sverige så jag fick letrozol utskrivet istället. Den här gången fick jag också ägglossning och nu har jag 10 veckor kvar till bf! :)

Så när jag väl fick en tid hos gyn, fick jag hjälp direkt! Men man måste kunna tala för sig eller ha turen att träffa rätt läkare!

En viktig sak att tänka på är att ägglossningen iaf för mig inte alls skedde som det beskrevs i relation till när man tagit sista tabletten. Och var dessutom olika alla kurerna men de viktigaste är ju att ägglossningen faktiskt sker och att man lyckas pricka den! (Ägglossningstest tyckte jag var toppen!)

Lycka till! :)
  • Anonym (Längtan)
    efg skrev 2015-09-22 06:57:12 följande:
    Hej! Jag skrev i denna gruppen för drygt ett år sen. Hade då försökt bli gravid i några månader men med strulig mens visste jag att något inte var som det skulle!

Fick efter många om och men en tid hos gyn i början av december förra året där hon direkt på ultraljud såg att jag inte hade haft någon ägglossning. Jag fick utskrivet pergotime där på plats (och provera för att få igång mensen) behövde aldrig ta provera då mensen kom igen samma dag och jag började med pergotime. Fick ägglossning men tyvärr blev det inget på första. Tog en kur till med pergotime och fick ägglossning två ggr, tyvärr blev det inget då heller. Då var pergotime restat och gick inte att få tag på i hela Sverige så jag fick letrozol utskrivet istället. Den här gången fick jag också ägglossning och nu har jag 10 veckor kvar till bf! :)

Så när jag väl fick en tid hos gyn, fick jag hjälp direkt! Men man måste kunna tala för sig eller ha turen att träffa rätt läkare!

En viktig sak att tänka på är att ägglossningen iaf för mig inte alls skedde som det beskrevs i relation till när man tagit sista tabletten. Och var dessutom olika alla kurerna men de viktigaste är ju att ägglossningen faktiskt sker och att man lyckas pricka den! (Ägglossningstest tyckte jag var toppen!)

Hej! Va kul att vi är två som blivit gravida i gruppen, det har jag missat :) såg att du hade tio veckor kvar till bf, jag har bf 24/11 så jag har nio veckor kvar :) då måste vi ha bf nära inpå :)
    Jag lyckades bli gravid på min första pergotime kur.
  • Lilla Luna

Kändes skönt att läsa det där. Ska försöka ringa gyn idag och hoppas på en tid snart. Vill så gärna bli gravid nu. Hela den här inbillningen om självklarheten att bli gravid har rasat lite. Kände mig helt förstörd igår efter negativt test då jag var så säker på graviditet.

efg skrev 2015-09-22 06:57:12 följande:

• efg
    Anonym (Längtan) skrev 2015-09-22 07:01:37 följande:
    Hej! Va kul att vi är två som blivit gravida i gruppen, det har jag missat :) såg att du hade tio veckor kvar till bf, jag har bf 24/11 så jag har nio veckor kvar :) då måste vi ha bf nära inpå :)
    Jag lyckades bli gravid på min första pergotime kur.
    Ja det var ju ett tag ett tag sen nu! Jag minns dig dock ;) men ja skrev inte så mycket heller! Jag har bf 27 november så skiljer bara några dagar! :)
  • efg
    Lilla Luna skrev 2015-09-22 07:15:27 följande:

Kändes skönt att läsa det där. Ska försöka ringa gyn idag och hoppas på en tid snart. Vill så gärna bli gravid nu. Hela den här inbillningen om självklarheten att bli gravid har rasat lite. Kände mig helt förstörd igår efter negativt test då jag var så säker på graviditet.

De är ju fruktansvärt jobbigt att hela tiden fyllas med hopp och förväntan och sedan slås ner av ett negativt test eller mens.. Vår kamp blev "inte så lång" jämfört med många andras men hade kunnat bli lång om Jag inte stått på mig och krävt hjälp när jag visste att det inte var som det skulle! Nu efteråt kan jag titta tillbaka och se den perioden som en del av charmen av att skaffa barn, det går liksom inte på beställning!

:)
  • Lilla Luna

Jag har jagat en gyntid hela dagen igår men det är ingen som svarar då jag ringer eller mailar, ingen som ringer upp. Blir ledsen. Vet inte vad jag ska göra för att bättra mina chanser att få igång ägglossningen och mensen..

efg skrev 2015-09-23 07:28:09 följande:

De är ju fruktansvärt jobbigt att hela tiden fyllas med hopp och förväntan och sedan slås ner av ett negativt test eller mens.. Vår kamp blev "inte så lång" jämfört med många andras men hade kunnat bli lång om Jag inte stått på mig och krävt hjälp när jag visste att det inte var som det skulle! Nu efteråt kan jag titta tillbaka och se den perioden som en del av charmen av att skaffa barn, det går liksom inte på beställning!

:)

Svar på tråden Vi med PCO och PCO-S som försöker bli gravida!