SpanskaFlugan skrev 2015-01-18 16:31:19 följande:
Jag var där häromdagen och tänkte veckohandla men jag blev besviken. Dels tyckte jag butiken var rörig och svår att hitta i. Osten hade de utspridd på tre olika kylhyllor och de hade bara en sort parmesan (upptäckte jag efter att jag letat rätt på de tre olika osthyllorna). Sen köpte jag en burk het tomatsalsa som tyvärr bara smakade söt ketchup och inte det minsta stark. Såg sen att socker var nästa största ingrediens vilket var tråkigt. Samma sak med grillad paprika på burk, alldeles för söt eftersom lagen nästan vara bara socker och vatten.
Dessutom var brödutbudet rätt smalt. De hade en hel del butiksbakat men bara en liten hylla för annat bröd och bara en sorts rostbröd.
Jag tycker Lidl är bra på vissa saker, särskilt om man vill ha produkter som är vanligare nere på kontinenten, men annars var jag inte särskilt imponerad...
Ja deras brödutbud på "fabriksbröd" är ganska smalt, men de har ett par sju-åtta vanliga sorter där jag handlar (ex. Lingongrova och polarbröds vetekakor). Jag gillar verkligen deras bageriutbud, med det finns ingen vits med att handla "fabriksbröd" hehe