• Chianti

Vad handlar du på Lidl?

Själv brukar jag handla rosor där nån gång i veckan, rättvisemärkta och mycket god kvalitet, och billiga också. Ibland köper jag även mjölk, och nötfärs, ekologisk och svensk.
    Vad handlar du på Lidl?
    (Och nej, handlar du inte på Lidl så är frågan inte ställd till dig så du behöver inte svara att du inte handlar på Lidl)

• Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?
  • Virriga Vera

Deras temaveckor har oftast en hel del bra produkter, deras köttprodukter som salalmi, skinka m.m har väldigt högt köttinnehåll. De har en otroligt god blodapelsinjuice, deras ansiktskrämer ligger bland de bästa i olika tester och deras grönsaker är både billiga och bra.

• Alexandra1990

Mozarella ost, bästa billiga mozzarellan (jämför med xtra, coop, icas)

Pasta, de där i grön förpackning

Nudlar

Bönor och andra konserver

Kryddor

Frukt och grönt beroende på pris och kvalitet

Deras snabbpizzor i ugn, jättegoda

Korv

Läsk

• Sephrenia89

Grönsaker, frukt och basvaror som pasta/ris.

Även 2KG kycklingfiléer frysta för 99kr när jag fortfarande åt kyckling.

• Chocolita

Ägg
    Korv med hög kötthalt
    Cevapcici
    Kyckling 2 kg
    Grönsaker
    Choklad av märket Bellarom

• bumse2

Mozzarella, cheddarost, Serranoskinka, schnitzel (när de har xxl produkterna), frysta smördegsknyten med fetaost och spenat, stora gräddade kringlor med salt

Emma 020123, Linus 080917
  • Koppkaka

Handlar mycket under deras temaveckor då de brukar ha en hel del roliga grejer. Annars kött, grönsaker och frukt, te, mjölkprodukter, pålägg, charkuterier, dricka, snacks, leksaker, barnkläder.. You name IT

• kallebakom

deras tikka Masala grytbaser i glasburkar, och liknande baser dom brukar ha,bra med smak i dom och bara  1/3 av priset mot typ findus !

• KakanSmakan

Deras grekiska yoghurt är verkligen drömmen.

Själv bor jag i Grekland från juni-sept varje år och där nere är Lidl "standardbutiken", och många av produkterna de säljer i Grekland säljs även i Sverige. De grekiska fetaost eller spenatpajerna i filodeg älskar jag. De är mitt bästa lidltips eftersom de inte går att köpa i andra butiker i Sverige.

• SpanskaFlugan

Jag var där häromdagen och tänkte veckohandla men jag blev besviken. Dels tyckte jag butiken var rörig och svår att hitta i. Osten hade de utspridd på tre olika kylhyllor och de hade bara en sort parmesan (upptäckte jag efter att jag letat rätt på de tre olika osthyllorna). Sen köpte jag en burk het tomatsalsa som tyvärr bara smakade söt ketchup och inte det minsta stark. Såg sen att socker var nästa största ingrediens vilket var tråkigt. Samma sak med grillad paprika på burk, alldeles för söt eftersom lagen nästan vara bara socker och vatten. 

Dessutom var brödutbudet rätt smalt. De hade en hel del butiksbakat men bara en liten hylla för annat bröd och bara en sorts rostbröd. 

Jag tycker Lidl är bra på vissa saker, särskilt om man vill ha produkter som är vanligare nere på kontinenten, men annars var jag inte särskilt imponerad... 

• KakanSmakan
    SpanskaFlugan skrev 2015-01-18 16:31:19 följande:

Jag var där häromdagen och tänkte veckohandla men jag blev besviken. Dels tyckte jag butiken var rörig och svår att hitta i. Osten hade de utspridd på tre olika kylhyllor och de hade bara en sort parmesan (upptäckte jag efter att jag letat rätt på de tre olika osthyllorna). Sen köpte jag en burk het tomatsalsa som tyvärr bara smakade söt ketchup och inte det minsta stark. Såg sen att socker var nästa största ingrediens vilket var tråkigt. Samma sak med grillad paprika på burk, alldeles för söt eftersom lagen nästan vara bara socker och vatten. 

Dessutom var brödutbudet rätt smalt. De hade en hel del butiksbakat men bara en liten hylla för annat bröd och bara en sorts rostbröd. 

Jag tycker Lidl är bra på vissa saker, särskilt om man vill ha produkter som är vanligare nere på kontinenten, men annars var jag inte särskilt imponerad... 

Ja deras brödutbud på "fabriksbröd" är ganska smalt, men de har ett par sju-åtta vanliga sorter där jag handlar (ex. Lingongrova och polarbröds vetekakor). Jag gillar verkligen deras bageriutbud, med det finns ingen vits med att handla "fabriksbröd" hehe
  • Rosebud

Juicerna i plastflaskor är fenomenalt goda. Grönsaker, frukt och grönt håller
    bra kvalitet. Smörgåsgurkor, syltlök, knäckebröd och läskeblask är billig och god.

Blandade charkvaror, dvs korv på längden och bredden, håller oförskämt
    hög kvalitet i förhållande till priset. Likaså många skinkor och andra pålägg. 

I övrigt kan egentligen vad som helst ur deras sortiment slinka med nån gång då och då. Endast ost och kött får jag konsekvent handla någon annanstans eftersom de inte har Västerbottenost i sortimentet och köttet är för dåligt.

• altafamiljen

Numera nästan allt, väldigt bra

• zarah

Jag handlar det mesta. Kött, korv( nästan alltid jättehög kötthalt på koven. grönsaker, mjölk. Frysta saker brukar vara kul att kolla på knyten med fetaost till exempel är en favorit.
    Som ni skriver dom har verkligen bara basutbud.
    Köper onödigt mycket barnkläder med. Deras tröjor och byxor passar min spinkiga dotter perfekt. Om man jämför med HMs kläder som sitter dåligt på alla håll. Sen 70kr för ett par byxor och 60 kr för 2 tröjor är faktiskt billigt och kläderna där ifrån har hållt väldigt många tvättar.

• Fia 28

Det är lite olika, men mintchoklad, mysli, ost, glass, bomullsrondeller och ansiktsservetter är sånt jag far enkom till Lidl för att köpa.

• aleakim

Mest mejerier, frukt och grönt samt bröd. Men sist t ex så fick vi även med oss en fleeceoverall till lilleman. 80 kr och jättemysig :)

Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?